Η επέλαση της τάσης της «ήσυχης πολυτέλειας» φαίνεται να έχει περιοριστεί στο TikTok, αλλά οι πωλήσεις των luxury brands όπως οι Zegna, Brunello Cucinelli και Loro Piana υποδηλώνουν ότι η ζήτηση για high-end προϊόντα χωρίς λογότυπα έχει παραμείνει ισχυρή.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η τάση αυτή, που τροφοδοτήθηκε ιδιαίτερα από τη δημοφιλή σειρά Succession του HBO, αντανακλά παράλληλα την κούραση που επικρατεί σε κάποιες ομάδες καταναλωτών γύρω από τα πολυτελή λογότυπα, τα οποία ωστόσο είχαν τεράστια ζήτηση στη διάρκεια της πανδημίας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι συλλογές του οίκου Zegna, που ως επί το πλείστον δεν διαθέτουν λογότυπο, περιλαμβάνουν πλεκτά από μετάξι και κασμίρι, καθώς και ένα λιτό ζευγάρι πάνινα παπούτσια, και έχουν αυξημένη ζήτηση από πέρυσι, με τις οικονομικές αποδόσεις να έχουν ξεπεράσει τους προσδοκώμενους στόχους και τον τζίρο να έχει πλησιάσει το 1,9 εκ. ευρώ.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Στο ίδιο πλαίσιο, οι πωλητές λιανικής στη Βόρεια Αμερική (ΗΠΑ και Καναδάς) πούλησαν, σύμφωνα με την πλατφόρμα Trendalytics, 40% λιγότερα προϊόντα με logo σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τέτοια είναι η ζήτηση για απλότητα που ο ίδιος ο διευθυντής της LVMH Bernard Arnault, όπου και ανήκει ο Loro Piana, δήλωσε κατά τη διάρκεια της ετήσιας παρουσίασης αποτελεσμάτων της εταιρίας πως «θα προτιμούσε να πήγαινε με πιο αργούς ρυθμούς».
Η ισχυροποίηση αυτού του logo-free φαινομένου θα μπορούσαμε να πούμε ότι εκφράζει την τάση των νεώτερων καταναλωτών high-end προιόντων να γοητεύονται περισσότερο από την παράδοση, τη δεξιοτεχνία και τις βασικές αξίες που πρεσβεύει ένας οίκος και όχι τόσο από τις φανταχτερές επιδείξεις πλούτου, μεταμορφώνοντας έτσι την «γλώσσα» της πολυτέλειας και ωθώντας τις εταιρίες στον επαναπροσδιορισμό της ταυτότητας και την αξιοποίηση της κληρονομιάς τους με πιο κλασικούς τρόπους.