Η Maria Grazia Chiuri είναι καλλιτεχνική διευθύντρια στον Dior εδώ και έξι χρόνια και σε αυτό το διάστημα, ούτε ένα ζευγάρι πλατφόρμες δεν έχει περάσει από τις πασαρέλες της. Kitten heels, μπαλαρίνες, σανδάλια gladiator και πολλά άλλα στυλ, ποτέ όμως πλατφόρμες.
Αυτή τη σεζόν όμως καθώς αναζητούσε ισχυρές γυναικείες φιγούρες στην ιστορία, σκέφτηκε την Αικατερίνη των Μεδίκων. Και η Αικατερίνη, όπως αποδεικνύεται, ήταν τρελή για τις πλατφόρμες, αν και τότε, στη Γαλλία του 16ου αιώνα, τις έλεγαν “chopines”. Τις λάτρευε για τον ίδιο περίπου λόγο που τις αγαπούν όλοι. Το ύψος.
Το ύψος ισούται με δύναμη. Και οι πανύψηλες πλατφόρμες του Dior είναι ξεχωριστές, με το ίδιο τακούνι που σχεδίασε για πρώτη φορά ο Roger Vivier για τον οίκο το 1953. Αυτό είναι σημαντικό γιατί ο Vivier ήταν σχεδιαστής παπουτσιών που γνώριζε τις αναλογίες και την ισορροπία, έτσι τα μοντέλα που φορούσαν αυτά τα παπούτσια έμοιαζαν να περπατούν σταθερά.
“Ποτέ δεν είχα σκεφτεί τη μόδα στο παρελθόν ως μέσο ενδυνάμωσης», λέει η Chiuri. «Όταν ήμουν έφηβη τη δεκαετία του 1970, η μόδα αφορούσε την ελευθερία. Νομίζω ότι ένας από τους λόγους που η Gen Z λέει ότι είναι κατά της μόδας είναι επειδή για αυτούς αντιπροσωπεύει την εξουσία και το κατεστημένο, αλλά θέλω να δείξω ότι η εξουσία μπορεί να είναι μια θετική δύναμη”συμπληρώνει.
Οι πλατφόρμες συμπλήρωσαν σχεδόν και τις 84 εμφανίσεις της επίδειξης. Γιατί κυριάρχησε το μαύρο στη συλλογή; Οπως εξήγησε η Chiuri, στην εποχή της Αικατερίνη των Μεδίκων “το μαύρο ήταν μια ακριβή βαφή και επομένως ισοδυναμούσε με το καθεστώς – και με περισσότερη δύναμη”. Υπήρχαν κρινολίνα και κορσέδες, γιατί η Αικατερίνη είχε εμμονή μαζί τους (κανείς δεν είπε ότι οι επιλογές μόδας πρέπει να είναι λογικές), ενώ οι δαντέλες κιπούρ και τα λουλουδάτα κεντήματα (η Catherine λάτρευε την κηπουρική και δημιούργησε τους κήπους Tuileries στο κέντρο του Παρισιού) ήταν σε επίπεδο υψηλής ραπτικής.
Καλά όλα αυτά, εκείνο που θέλει κανείς όμως από μια Ready-to-Wear συλλογή, είναι ρούχα που μπορεί να φανταστεί τον εαυτό του να φοράει. Η Chiuri, που έχει το ταλέντο να κάνει αυτό τον οίκο πολυτελείας να μοιάζει κατά κάποιο τρόπο λειτουργικός, παρουσίασε επίσης μπεζ καμπαρντίνες, καπιτονέ τζάκετ, τζιν κοστούμια με κεντημένες τσέπες και το απόλυτο λευκό πουκάμισο. Όλα όσα χρειαζόμαστε δηλαδή για την επόμενη σεζόν.