Σε αντίθεση με το ρεύμα της «ήσυχης πολυτέλειας» και των ουδέτερων χρωματικών τόνων, το φλογερό κόκκινο είναι ένα μανιφέστο χαράς και αγάπης, αντιπροσωπεύει τη δύναμη και το σαγηνευτικό σεξαπίλ και ως εκ τούτου μαγνητίζει αβίαστα την προσοχή.
Ανάμεσα στους πιστούς θαυμαστές του από τη βίβλο της μόδας που το αποθέωσαν ήταν η εμβληματική editor μόδας Νταϊάνα Βρίλαντ, η οποία όχι μόνο λάτρευε να φοράει το κόκκινο από τα χείλη μέχρι τα ρούχα, αλλά και είχε επενδύσει με ανάλογη ταπετσαρία το εσωτερικό του σπιτιού της. Μάλιστα σε μία από τις χαρακτηριστικές δηλώσεις της ανέφερε: «Δεν μπορώ να φανταστώ να βαριέμαι το κόκκινο – θα ήταν σαν να βαριέσαι το άτομο που αγαπάς». Ο επιτυχημένος σχεδιαστής αξεσουάρ Κριστιάν Λουμπουτέν έχτισε όλη τη φήμη της εταιρείας του στις περίφημες κόκκινες σόλες, σήμα κατατεθέν μέχρι σήμερα σε κάθε σχέδιο γόβας.
Για τον Ιταλό σχεδιαστή, μαέστρο της μοιραίας θηλυκότητας, Βαλεντίνο Γκαραβάνι, που ίδρυσε τον ομώνυμο οίκο μόδας το 1959, «το κόκκινο είναι ένα συναρπαστικό χρώμα: είναι η ζωή, το αίμα του θανάτου, το πάθος, η αγάπη, το απόλυτο φάρμακο για τη θλίψη και την κατήφεια». H σχέση ζωής που απέκτησε ο ίδιος με το κόκκινο χρώμα ξεκίνησε σε νεαρή ηλικία, όταν αντίκρισε στην όπερα της Βαρκελώνης μια γυναίκα να φοράει ένα κόκκινο φόρεμα ξεχωρίζοντας σαν ρουμπίνι μέσα στο πλήθος. Αυτό που του έκανε εντύπωση δεν ήταν μόνο το πώς ένα κόκκινο φόρεμα μπορούσε να κάνει μια γυναίκα να ξεχωρίσει μέσα στο πλήθος, αλλά και το πώς φαινόταν να την εξυψώνει. Παρατήρησε ότι ένα κόκκινο φόρεμα κάνει περισσότερα από το να μαγνητίσει τα βλέμματα, μαγνητίζει την καρδιά. Από εκεί και πέρα, το χρώμα μπήκε στο λεξιλόγιο της φαντασίας και των συλλογών του, ενώ η απόχρωση Valentino Red (υπάρχει και η αντίστοιχη συλλογή) έγινε τόσο αναγνωρίσιμη που έχει χαρακτηριστεί επίσημο χρώμα από την Pantone. Και μπορεί ο ίδιος να έχει αποχωρήσει από το 2008 από την καλλιτεχνική διεύθυνση του οίκου, όμως ο διάδοχός του Πιερπάολο Πιτσόλι υπηρετεί με τον πιο σύγχρονο τρόπο την αγάπη του ιδρυτή του οίκου γι’ αυτό το φλογερό χρώμα.
Η εμμονή της μόδας με το βασιλιά του χρωματικού φάσματος είναι αδύνατο να αγνοηθεί τις τελευταίες σεζόν, όπως γίνεται αντιληπτό τόσο στην πασαρέλα όσο και στο κόκκινο χαλί. Για την πρώτη του συλλογή για τον οίκο Gucci ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής Σαμπάτο ντε Σάρνο χρησιμοποίησε μια πιο βαθιά απόχρωση του κόκκινου που ονόμασε «Gucci Rosso», ενσωματώνοντάς τη σε pencil φούστες, σορτσάκια, πανωφόρια, διαλεχτά αξεσουάρ και στο glossy κραγιόν στα χείλη των μοντέλων.
Ακόμα και ο Ρικ Οουενς ξέφυγε από το χαρακτηριστικό του μαύρο χρώμα για χάρη του κόκκινου που παρουσίασε σε θεατρικές σιλουέτες, ενώ Proenza Schouler και Hermès ήταν ανάμεσα στους οίκους που ξεχώρισαν με τις πιο περιζήτητες σιλουέτες σε φλογερό κόκκινο. Πώς βλέπουμε όμως αυτό το τολμηρό χρώμα να ενσωματώνεται στην καθημερινή γκαρνταρόμπα;
Η ευελιξία του ξεδιπλώνεται από το πρωί μέχρι το βράδυ, φωτίζει τα άλλα χρώματα όταν ενώνεται μαζί τους (π.χ. μπεζ με κόκκινο) και ενισχύει όλους τους τόνους της επιδερμίδας. Και μπορεί η υιοθέτησή του να απαιτεί ενδυματολογικό θάρρος, όμως το αποτέλεσμα ενός total red look είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Προσωπικά, το επιλέγω σε λεπτεπίλεπτα πλεκτά φορέματα ή ένα κοστούμι όταν θέλω να τονώσω τη διάθεσή μου, ενώ έχετε κατά νου πως ένα κόκκινο μάξι φόρεμα, όπως αυτό που φορούσε η Τζούλια Ρόμπερτς στο «Pretty Woman», είναι μια σίγουρη και αλάνθαστη επιλογή για αξέχαστες after-dark εμφανίσεις.
Φωτογραφίες: Launchmetrics.com/Spotlight