Ο ιδρυτής του οίκου Beige Habilleur στο Παρίσι, Basile Khadiry, είναι ένας δημιουργός που εδώ και χρόνια επιδιώκει τη λεγόμενη logo-free luxury, με άλλα λόγια, την «αθόρυβη» ή αλλιώς «ήσυχη» πολυτέλεια. Ο ίδιος έχει δημιουργήσει τη γαλλική σειρά ανδρικών ενδυμάτων L’Étiquette, μαζί με τον δημοσιογράφο Marc Beaugé και το γνωστό σχεδιαστή Gauthier Borsarello. Σύμφωνα με το Business Of Fashion, τους τελευταίους μήνες η ζήτηση για «logo-free fashion» συνεχώς αυξάνεται, με αποτέλεσμα η πιο χαλαρού ντυσίματος αισθητική της σειράς του Khadiry, να έχει γίνει πολύ δημοφιλής και το περιοδικό να είναι το μεγαλύτερο σε κυκλοφορία στη Γαλλία. Τόσο μεγάλη είναι η επιτυχία του, που τον προηγούμενο μήνα το περιοδικό απέκτησε και γυναικεία έκδοση. Έτσι, μιας και όλα πηγαίνουν εξαιρετικά για τον Khadiry, αναμένουμε να δούμε τους επόμενους μήνες και την επέκταση της μπουτίκ του, η οποία θα μετακομίσει στο φημισμένο 6ο διαμέρισμα του Παρισιού.

O συνεργάτης του Khadiry, Borsarello, είναι ταυτόχρονα και καλλιτεχνικός διευθυντής του brand Fursac, το οποίο, μαζί με άλλα brands του ίδιου ομίλου, ομοίως εκφράζουν την απλότητα, μέσω και της έλλειψης λογοτύπων σε ρούχα και αξεσουάρ. Ο εν λόγω όμιλος ανακοίνωσε πρόσφατα ότι οι πωλήσεις του φέτος έχουν ήδη αυξηθεί κατά 22%. Πρόκειται για ένα ένα αρκετά σημαντικό ποσοστό, ενδεικτικό της τάσης του κοινού να προσανατολίζεται στιλιστικά προς την απλότητα.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by BEIGE (@beigehabilleur)

Η «ήσυχη πολυτέλεια» στον πραγματικό κόσμο

Πέρα από το Succession και το στιλ της Gwyneth Paltrow κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας της πρόσφατης δίκης με τον σκιέρ, πέρα από το TikTok, που πρώτο έφερε την τάση στην επιφάνεια, η «ήσυχη πολυτέλεια» πλέον έχει ξεπεράσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την τηλεόραση και τις ειδήσεις. Βρίσκεται παντού. Το κοινό έχει αρχίσει να στρέφεται προς την απλότητα και να θεωρεί την μόδα ένα πιο «διακριτικό παιχνίδι». Σε αυτό συντέλεσαν, βέβαια, και τα fashion shows των τελευταίων σεζόν, που έχουν υιοθετήσει πολλά στοιχεία «quiet luxury». «Πολλοί άνθρωποι δεν αισθάνονται πλέον την ανάγκη να διακριθούν με ένα λογότυπο για να δείξουν σε ποια ‘στιλιστική φυλή’ ανήκουν. Είναι έτοιμοι να αγαπήσουν τα ρούχα για άλλους λόγους: την ποιότητα, το στυλ», έχει δηλώσει ο Khadiry. Αυτό, βέβαια, ήταν κάτι που οίκοι όπως οι Loro Piana και Brunello Cucinelli έκαναν ήδη εδώ και χρόνια, με απόλυτη συνέπεια, ευρισκόμενοι πάντα πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Η αλλαγή στην αγορά

Σε επίπεδο αριθμών, φέτος, στη Βόρεια Αμερική και στις χώρες της Ευρώπης οι καταναλωτές αγόρασαν λιγότερα προϊόντα με λογότυπο σε ποσοστά 43% και 16% αντίστοιχα. Παρά ταύτα, η «logomania» συνεχίζει να έχει μεγάλη δύναμη στην αγορά της μόδας, αλλά αυτό συμβαίνει κυρίως στις πολυτελείς μάρκες που έχουν αφιερώσει πολλά χρόνια εστιάζοντας στο μάρκετινγκ των logos τους και που προσπαθούν να προωθήσουν ένα συγκεκριμένο lifestyle που χαρακτηρίζεται από αυτά. Βέβαια, διευθύνων σύμβουλος του MyTheresa, Michael Kliger, σχολίασε σχετικά πως πλέον η αγοραστική συμπεριφορά του κοινού – που έχει φυσικά τη δυνατότητα να ξοδέψει αυτά τα χρήματα – το οδηγεί στα ράφια και τις κρεμάστρες με τα brands που είναι λιγότερο προσανατολισμένα στο λογότυπο και πολύ περισσότερο στην κατασκευή και την πρώτη ύλη.

Έτσι, τα μεγάλα brands προσπαθούν να δημιουργήσουν πιο διακριτικές επιλογές για τους πελάτες που έχουν βαρεθεί τα λογότυπα. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της εταιρείας Kering, η οποία πριν από λίγες μέρες ανακοίνωσε νέα σχέδια για το brand Bottega Veneta, το οποίο, ως γνωστόν δε φέρει εμφανή logos. Οι επενδύσεις αυτού του είδους από τέτοια brands αναμένεται να συνεχιστούν με γρήγορους ρυθμούς.

Τι συμβαίνει, όμως, με brands που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στα logos τους;

Καταρχάς πάντοτε υπάρχει μια μερίδα του κοινού, π.χ. στην Ασία, που πάντοτε θα προτιμά τα logos, και ό,τι αυτό συνεπάγεται στο στιλ του. Ενώ σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο αυξάνονται οι πωλήσεις κομματιών που «υπακούν» στον κανόνα της «ήσυχης πολυτέλειας», σε πολλές ασιατικές χώρες αυξάνονται οι πωλήσεις προϊόντων με logo. Βέβαια, πολλά designer brands προνοούν για τη διατήρηση της αξίας των logo τους, όπως π.χ. εταιρείες όπως η Louis Vuitton, η Chanel και η Gucci, που δημιουργούν pop-up stores για διακεκριμένους πελάτες τους. Επίσης, κάποια brands αρχίζουν να δίνουν μεγαλύτερη έμφαση σε προϊόντα όπως τα κοσμήματά τους, όπως η Louis Vuitton, η Tiffany & Co, η Dior και η Chanel, δίνοντας στον καταναλωτή ένα ακόμα κίνητρο να επισκεφτεί τα καταστήματά τους. Παράλληλα, κάποια από αυτά προσπαθούν να ενσωματώσουν και σταδιακά να φέρουν στο προσκήνιο πιο διακριτικά αξεσουάρ, όπως οι κλασικές τους τσάντες «with a twist».

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dior Official (@dior)

Ποιος θα νικήσει στο τέλος;

Ήσυχη πολυτέλεια ή «εξαιρετικά ορατή» χλιδή; Και οι δυο τάσεις έχουν τους φανατικούς τους ακολούθους και πλέον η μπάλα έχει περάσει στο γήπεδο των brands, προς όποια κατεύθυνση κι αν κλίνουν. Βρισκόμαστε πριν τη «μεγάλη στιλιστική μάχη»; Αν ναι, οι εξελίξεις στον τομέα της μόδας τα επόμενα χρόνια αναμένονται εξόχως ενδιαφέρουσες – και καθόλου «ήσυχες».

 

Με στοιχεία από το Business of Fashion

 

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below