Το όνομα Elsa Peretti έχει γραφτεί με χρυσά γράμματα στην ιστορία των κοσμημάτων. Άνηκε στο δυναμικό της θρυλικής εταιρείας Tiffany & Co. ως σχεδιάστρια το 1974. Μετά από μια επιτυχημένη σειρά ως μοντέλο, η Ιταλίδα σχεδιάστρια κοσμημάτων δημιούργησε συλλογές τόσο κλασικές που παρέμειναν best seller για σχεδόν πέντε δεκαετίες. Τα αισθησιακά, ανάγλυφα κομμάτια – από το Bean Design και το Open Heart έως το Mesh Necklace και το Bone Cuff – μοιάζουν με έργα τέχνης που στόλιζαν επί δεκαετίες το σώμα των γυναικών που εκτιμούσαν τα διαχρονικά σχέδια και την νατουραλιστική αισθητική.
«Δεν έχω την αίσθηση να προσθέτω πολλά στη συλλογή μου, επειδή έχω ένα απίστευτα ευρύ φάσμα κοσμημάτων», δήλωσε η 80χρονη Peretti – που είναι πλέον συνταξιούχος και ζει στην Καταλονία της Ισπανίας . “Αυτό είναι το μυστικό μου, όσα δημιουργώ είναι διαχρονικά.”
Για να γιορτάσει την 50ή επέτειο του Bone Cuff -που φορέθηκε από μεγάλα fashion icons όλων των εποχών, συμπεριλαμβανομένων των Liza Minnelli, Catherine Deneuve και Margot Robbie- η Tiffany & Co. κυκλοφόρησε εκ νέου εννέα από τα κομμάτια της Peretti με ελάχιστες μετατροπές. Η ποικιλία των χρυσών και ασημένιων bone cuffs, για παράδειγμα, διαθέτει πολύτιμους λίθους σε τιρκουάζ, tiger eye, λευκό, μαύρo ή πράσινo νεφρίτη, που συμπληρώνουν το τολμηρό στυλ του.
Επίσης, ανανεώθηκαν τα εμβληματικά σχέδια Mesh, με περίπλοκα υφαντά 18 καρατιών που είναι διακοσμημένα με 66 στρογγυλά διαμάντια ή σμαραγδένιες χάντρες και περίτεχνα περιδέραια από μεταξωτό κορδόνι που διαθέτουν μενταγιόν από γαλαζοπράσινα, τουρμαλίνη ή σπάνια Keshi μαργαριτάρια. Πολλά από τα κομμάτια κατασκευάστηκαν από τεχνίτες στο χωριό της Peretti.
Tα σχέδια της Ιταλίδας σχεδιάστριας δημιουργούσαν μια απόκλιση από το βαρύ μαξιμαλιστικό στυλ που χαρακτήριζε παραδοσιακά τη βιομηχανία. Άλλαξε την αντίληψη της πολυτελούς αισθητικής, καθιστώντας τα μοναδικά της κοσμήματα πιο συναφή με τις πολυάσχολες γυναίκες, με εκείνες που καταλαβαίνουν τη βαθιά γοητεία της απλότητας. Από τότε, πολλοί προσπάθησαν να μιμηθούν την ατμόσφαιρα που δημιούργησε η Peretti, αλλά όπως όλοι γνωρίζουμε, τίποτα δεν ξεπερνά το πρωτότυπο.