Δεν είναι μυστικό ότι οι Γαλλίδες έχουν αξιοζήλευτο στυλ. Η αβίαστη κομψότητα είναι στο DNA τους και αυτό δεν αποδεικνύεται πουθενά καλύτερα από τις ταινίες του Jean-Luc Godard της δεκαετίας του 1960. Ο Γαλλοελβετός κινηματογραφιστής και πρωτοπόρος της Nouvelle Vague, άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο δημιουργούνταν οι ταινίες και ενέπνευσε εικονοκλάστες σκηνοθέτες δεκαετίες μετά την κορύφωση της καριέρας του.«Μια ιστορία πρέπει να έχει αρχή, μέση και τέλος, αλλά όχι απαραίτητα με αυτή τη σειρά», είπε κάποτε χαρακτηριστικά.
Πέρα από την επιρροή σε βραβευμένους σκηνοθέτες, οι εξαιρετικά στυλιζαρισμένες ταινίες του Godard είχαν τεράστιο αντίκτυπο στον κόσμο της μόδας, εμπνέοντας τις συλλογές πολλών μεγάλων οίκων, από την Anna Sui μέχρι την Rodarte. Στην πραγματικότητα, μούσα και σύζυγος του επί τέσσερα χρόνια ήταν το μοντέλο από τη Δανία Anna Karina (όνομα εμπνευσμένο από την Coco Chanel) η οποία ενσάρκωσε το στυλ της δεκαετίας του ’60 σε εξώφυλλα γυναικείων περιοδικών και σε διαφημίσεις υψηλού προφίλ. Τα ογκώδη μαλλιά της Brigitte Bardot στην ταινία “Περιφρόνηση” και το pixie κούρεμα της Jean Seberg στην ταινία “Με κομμένη την ανάσα”, είναι τακτικές αναφορές στις πασαρέλες κορυφαίων σχεδιαστών και καθιστούν εύκολο το να καταλάβουμε πώς πολλές σύγχρονες διασημότητες βρήκαν το signature στυλ τους.
Μια ματιά στο αξέχαστο στυλ των γυναικών του Godard.
Με κομμένη την ανάσα
Στην πρώτη ταινία του, Βreathless του 1959, η Jean Seberg βγαίνει για περίπατο στην Champs Elysees με τον Jean Paul Belmondo φορώντας ένα τοπ New York Herald Tribune. H Laura Mulleavy της Rodarte το αποκάλεσε “το τοπ που θέλουν όλοι όσοι ξέρω”, κι εμείς συμφωνούμε.
Στην ίδια ταινία η Seberg μετέφερε το κλασικό breton τοπ στη μεγάλη οθόνη. Εκτοτε έχει φορεθεί από κάθε γαλλίδα fashion icon, όπως η Charlotte Gainsbourg, η Marion Cottillard και η Emannuelle Alt.
Ο τρελός Πιερό
H Anna Karina, μούσα του Godard και σύζυγός του για τέσσερα χρόνια εμπλέκεται σε ένα παθιασμένο γαλλικό ρομάντσο στην ταινία “Ο τρελός Πιερό”. Ένα κομψό σπορ αυτοκίνητο συμπληρώνει τέλεια το look της.
Α Woman is a Woman
Eνα εκλεπτυσμένο cat-eye και οι σκούρες δραματικές βλεφαρίδες ήταν απαραίτητα συστατικά για το μακιγιάζ του 1960, όπως βλέπουμε στην ταινία “Α Woman is a Woman”.
Περιφρόνηση
Στην ταινία “Περιφρόνηση”, η Βrigitte Bardot φοράει μερικά εκπληκτικά ρετρό φορέματα, κομψά πλεκτά τοπ με ασορτί κορδέλα στα μαλλιά και μίντι φούστες,στο τέλος της μέρας όμως όλα είναι σχετικά με το τι δεν φοράει.
Aρσενικό-Θηλυκό
Πολλά από τα σύνολα της Chantal Goya στην ταινία “Aρσενικό-Θηλυκό” μπορούν εύκολα να επανερμηνευτούν ξανά σήμερα. Οι πολυπόθητοι συνδυασμοί της με ζιβάγκο και μάλλινα παλτά έχουν μια ξεκάθαρα μια Prada αίσθηση, ενώ oι μαύρες φλατ μπότες της θα μπορούσαν να βρεθούν εξίσου εύκολα στην πασαρέλα της Chanel, όσο στους δρόμους του Παρισιού της δεκαετίας του 1960.