Σε φόρο τιμής στην τέλεια ισορροπία μεταξύ κλασικού και μοντέρνου της εμβληματικής 2.55 τσάντας Chanel, η νέα καμπάνια τoυ οίκου αντλεί έμπνευση από τη γαλλική κινηματογραφική ιστορία. Με ένα αφιέρωμα στην ταινία του Claude Lelouch, A Man and a Woman, του 1966 – μια ιστορία πόθου και επιθυμίας – η καμπάνια φέρνει κοντά δύο είδωλα του κινηματογράφου: την Penélope Cruz και τον Brad Pitt.
«Νομίζω ότι ήταν μια επαναστατική ταινία οπτικά», λέει η Cruz. «Αργότερα μαθαίνουμε πόσο δύσκολο ήταν για αυτούς να τα καταφέρουν, με τόσο μικρό προϋπολογισμό. Νομίζω ότι το συνεργείο ήταν μόνο 10-15 άτομα. Μπορείς να κάνεις κάτι τέτοιο μόνο όταν έχεις το είδος του ταλέντου του. Νομίζω ότι ήταν μια τόσο σύγχρονη ταινία για την εποχή της και θα είναι πάντα. Κάποιοι νέοι άνθρωποι θα ανακαλύψουν αυτήν την ταινία και θα πουν, «Θεέ μου, είναι τόσο ωραία και τόσο μοντέρνα.» Ταυτόχρονα, είναι πολύ βαθύς ο τρόπος με τον οποίο ο Claude αντιμετωπίζει αυτή την ιστορία αγάπης. Δεν είναι μόνο ότι είναι τόσο πλούσιο οπτικά, έχει τόσα πολλά επίπεδα. Είναι απλά μια υπέροχη ταινία από την αρχή μέχρι το τέλος».
Είναι μια ταινία, λέει η Cruz, που ποτέ δεν θα είναι σύγχρονη. «Είναι αδύνατο», λέει, αποδίδοντας αυτό στο μοναδικό μάτι και ταλέντο του Lelouch. «Είναι αυτό για το οποίο μιλούσαμε όσον αφορά το όραμα του Claude Lelouch, το μάτι του. Είναι μια πολύ μοντέρνα ταινία, όπως την έδειξε, και υπάρχουν πολλές απροσδόκητες αποφάσεις όσον αφορά το πού έβαλε την κάμερα. Νομίζω ότι όλες οι ταινίες του είναι έτσι, αλλά εδώ είναι ακόμη περισσότερο λόγω των επιλογών για το πώς να γυρίσει τους αγώνες αυτοκινήτων, μερικές φορές κρύβει την κάμερα σε πραγματικά απροσδόκητα σημεία και μου αρέσει αυτό. Αυτό είναι που κάνει έναν σκηνοθέτη μοναδικό και πρωτότυπο και ξεχωριστό», προσθέτει.
Το ίδιο θα μπορούσαμε να πούμε για την εμβληματική τσάντα που εμφανίζεται στην ταινία. Η Chanel τσάντα που φορούσε η σταρ Anouk Aimée ήταν η προσωπική αγαπημένη της, την οποία φορούσε τόσο εντός όσο και εκτός οθόνης. Και οι ομοιότητες δεν σταματούν εκεί. Το A Man and A Woman βρίσκεται στο παραθαλάσσιο θέρετρο της Ντοβίλ. Εκεί ακριβώς που η Mademoiselle Chanel άνοιξε την μπουτίκ καπέλων της το 1912. «Ερωτεύομαι τη Ντοβίλ», λέει η Cruz.
Μια κλασική ταινία και μια εμβληματική τσάντα, με κοινή καταγωγή – για την Cruz, αυτή η συνεργασία ήταν γραφτό να γίνει. «Μου αρέσει να δουλεύω με τη Chanel», λέει. «Με τα χρόνια έχουμε κάνει πολλά συναρπαστικά πράγματα μαζί. Αλλά όταν μου είπαν ότι αυτή ήταν η ιστορία αυτής της καμπάνιας, δεν μπορούσα να το πιστέψω».
Η καμπάνια, που φωτογραφήθηκε και σκηνοθετήθηκε από τους Inez & Vinoodh, ζωντανεύει τον γαλλικό αισθησιασμό σε μαύρο και άσπρο. Το αποτέλεσμα είναι τόσο διαχρονικό όσο η ίδια η τσάντα, τόσο μοντέρνο σήμερα όσο ήταν στην οθόνη το 1966.
«Αισθάνομαι πολύ τυχερή φορώντας αυτά τα κομμάτια», λέει η Cruz, η οποία κρατάει την τσάντα 11.12 στην καμπάνια. Ακριβώς όπως το να κάνεις ταινίες, «Όσο περισσότερα ξέρεις για το πώς φτιάχνεται κάτι και τι χρειάζεται, τόσο περισσότερο εκτιμάς την προσπάθεια και το ταλέντο. Νομίζω ότι αυτός είναι ο λόγος που το να κρατάς μια τσάντα Chanel μπορεί να σε κάνει να νιώσεις έτσι. Είναι ό,τι κρύβεται πίσω από αυτή – δημιουργώντας συνεχώς κάτι νέο, αλλά ταυτόχρονα, διατηρώντας την ουσία της Chanel 100% ανέπαφη.”