Τι σημαίνει η λέξη διαχρονικός; Και τι μπορεί, τέλος πάντων, να κάνει ένα αντικείμενο να αξίζει έναν τέτοιο χαρακτηρισμό; Αυτές και άλλες τέτοιου είδους απορίες είχαν και εξακολουθούν να έχουν πολλοί οίκοι μόδας, προσπαθώντας να δημιουργήσουν στα χρόνια της γρήγορης μόδας και της παγκοσμιοποιήσης διαχρονικούς κωδικούς για να διατηρήσουν σταθερές τις πωλήσεις τους.
Ο οίκος Dior είχε βρει προ πολλού τη συνταγή, αφού όλη η κοσμοθεωρία του βασίζεται στην κλασικά απλουστευμένη πολυτέλεια. Θα μπορούσα για ώρες να κατονομάζω κλασικά κομμάτια του που έχουν επανακυκλοφορήσει με μοντέρνες πινελιές, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση και μετά το τεράστιο crash που προκάλεσε η εμφάνιση της Πρίγκιπισσας Diana στον 4ο κύκλο του “The Crown” αξίζει να εστιάσουμε στην ιστορία της εμβληματικής Chouchou, κατά κόσμον Lady Dior.
Η πρώτη Lady Dior
H Lady Dior κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1994 χωρίς επίσημο όνομα και συστήθηκε στον κόσμο ως Chouchou, που σημαίνει αγαπημένη στα γαλλικά. Η Chouchou συναντούσε στην κατασκευή της το πνεύμα της υψηλής ραπτικής συνδυαστικά με την εκλεπτυσμένη τεχνοτροπία.
Αποδεικνύοντας το εξαιρετικό savoir-faire των ατελιέ του οίκου, κάθε στοιχείο της Lady Dior είναι προσεκτικά κατασκευασμένο, συμβαδίζοντας πάντα με την κληρονομιά και τη σχεδιαστική ταυτότητα του ιδρυτή του, Christian Dior. Οι μεταλλικές λεπτομέρειες από το λουράκι είναι εμπνευσμένες από τα γούρια που αγαπούσε τόσο πολύ ο μόδιστρος ενώ το μοτίβο ραψίματος (cannage) προέκυψε από τις καρέκλες του Ναπολέοντα ΙΙΙ, που βρέθηκαν στο ατελιέ της Λεωφόρου Montaigne το 1947.
«Η πραγματική πολυτέλεια απαιτεί τα καλύτερα υλικά και την καλύτερη χειροτεχνία», είχε δηλώσει επανειλημμένα ο Christian Dior. Έχοντας ως βάση τα λόγια του, κάθε Lady Dior είναι φτιαγμένη στο χέρι και αποτελείται από 144 κομμάτια. Μάλιστα, λέγεται ότι απαιτούνται 8 ώρες και 7 τεχνίτες για να δημιουργήσουν μία Lady Dior. Αυτές οι ώρες εξαργυρώθηκαν με τα χρόνια σε αέναη αγάπη!
Το πριγκιπικό βάπτισμα της εμβληματικής τσάντας
Τον Σεπτέμβριο του 1995, η Πρώτη Κυρία της Γαλλίας, Bernadette Chirac χάρισε την περίτεχνη τσάντα του γαλλικού οίκου στην Πριγκίπισσα Diana για τα εγκαίνια της έκθεσης Cézanne, στο Grand Palais στο Παρίσι με χορηγία του LVMH group.
Το συγκεκριμένο δώρο ενθουσίασε την Diana αλλά και τον Τύπο χαρακτηρίζοντας την “εμβληματική” και “θρυλική”. Η τελευταία – τότε – δημιουργία του Dior υιοθετήθηκε αμέσως από την Πριγκίπισσα και έμελλε να γίνει ένα από τα αγαπημένα αξεσουάρ στη γκαρνταρόμπα της – μετά την επιστροφή της στο Λονδίνο επισκέφτηκε τα Harrods για να διανθίσει τη συλλογή της με μερικές ακόμα Diors. Σε σύντομο χρονικό διάστημα, η People’s Princess εμφανίστηκε σε πολλές επίσημες εκδηλώσεις με το δώρο της Chirac, εκτοξεύοντας τις πωλήσεις αλλά και τη φήμη της τσάντας στα ύψη.
Η πρώτη της εμφάνιση της ήταν τον Νοέμβριο του 1995, κατά την επίσκεψή της σε ένα ορφανοτροφείο στο Μπέρμιγχαμ. Αυτή ήταν μια momentum στιγμή για την ιστορία του οίκου. Η Lady Di φωτογραφήθηκε από τον διεθνή Tύπο καθώς κρατούσε στην αγκαλιά της ένα παιδί. Λίγες εβδομάδες αργότερα, κατά τη διάρκεια μιας κρατικής επίσκεψης στην Αργεντινή, εντοπίστηκε ξανά με την αγαπημένη της τσάντα καθώς έφευγε από το αεροδρόμιο.
Σε μια άλλη επίσημη επίσκεψη στο Λίβερπουλ το 1995, η Diana επέλεξε να τη συνδυάσει με total Versace look και για το MET Gala του 1996, με midnight blue Dior φόρεμα, όταν ο John Galliano ήταν ακόμη στο τιμόνι της γυναικείας συλλογής του οίκου.
Σύντομα η τσάντα απέκτησε τον τίτλο «it bag», ξεπούλησε απ’ όλες τις μπουτίκ σε όλο τον κόσμο και το 1996 μετονομάστηκε σε «Lady Dior» με την ευλογία της δημοφιλούς πριγκίπισσας. Σε δύο χρόνια πωλήθηκαν διακόσια χιλιάδες μοντέλα και ο κύκλος εργασιών των δερμάτινων ειδών της Dior αυξήθηκε δέκα φορές.
H Lady Dior στο σήμερα
Με τα χρόνια, αρκετές διασημότητες έγιναν το κεντρικό πρόσωπο της τσάντας, όπως η μοναδική Carla Bruni το 1996 και αργότερα οι Diane Kruger, Monica Bellucci και Marion Cotillard.
Προχωρώντας στις δεκαετίες και φτάνοντας στο 2019, η creative director του οίκου, Maria Grazia Chiuri, ανέθεσε σε μια ομάδα καλλιτεχνών να ερμηνεύσει εκ νέου την ταυτότητα του Dior αναδημιουργώντας το best seller μοντέλο του, τη θρυλική Lady Dior. Σε τελική ανάλυση, τι θα μπορούσε να είναι περισσότερο πιο πολυτελές από το να κρατάς στο χέρι σου ένα κινητό έργο τέχνης;
Μέχρι σήμερα παραμένει η πιο iconic τσάντα του οίκου και είναι διαθέσιμη σε διάφορα υλικά (δέρμα, βελούδο, μικροΐνες, σατέν, τζιν, πύθωνα, κροκόδειλο, τουίντ, ζακάρ, κ.λπ.), και σε ποικίλα μεγέθη διατηρώντας πάντα το DNA της αναλοίωτο.