Κάθε χρόνο, η Εβδομάδα Μόδας της Κοπεγχάγης είναι το highlight του καλοκαιριού. Σε σύγκριση με τις μητροπόλεις της μόδας – Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Παρίσι και Μιλάνο – η Κοπεγχάγη έχει μικρότερη αγορά, αλλά έχει καταφέρει να γράψει τους δικούς της κανόνες. Λειτουργώντας με αισθητά πιο βραδύ ρυθμό, oι επιδείξεις λιγοστεύουν και οι βραδινές εκδηλώσεις των brands μοιάζουν περισσότερο με οικογενειακά events.
Τον περασμένο Ιανουάριο, το brand με έδρα την Κοπεγχάγη, Ganni “αναρωτήθηκε” μέσω της συλλογής Φθινοπώρο 2020: “Τι μας επιφυλάσσει το 2020;” Η απάντηση δόθηκε λίγους μήνες μετά, καθώς η δεκαετία ξεκίνησε καταστροφικά – με πυρκαγιές στην Αυστραλία, την έξαρση του κορωνοϊού, τις εντάσεις μεταξύ των ΗΠΑ και του Ιράν και τώρα τελευταία η έκρηξη στο Λίβανο. “Είναι μια τρελή χρονιά που κανένας δεν περίμενε”, είπε η συνιδρύτρια και creative director του brand, Ditte Reffstrup.
Ωστόσο, η Ganni ήταν πάντα υπέρμαχος της αισιοδοξίας. Μπροστά σε μια τρομακτική αρχή για τη χρονιά, η επίδειξη του φθινοπώρου ’20 ήταν προκλητική και ελπιδοφόρα για τους 12 μήνες που θα ακολουθούσαν.
Συνεργαζόμενη με 20 καλλιτέχνες, τα εναπομείναντα υφάσματα προηγούμενων συλλογών μετατράπηκαν σε αποκλειστικά προϊόντα, γεγονός που αποδείκνυε ότι μια καινούρια εποχή “ξημέρωνε” για τη βιομηχανία.
Όπου η μόδα αισθάνεται θολωμένη με περιττές και μη εμπνευσμένες συνεργασίες, η προσέγγιση της Ganni μοιάζει τόσο φρέσκια, επειδή πολύ απλά η επωνυμία ποντάρει στη μοναδικότητα των ρούχων σε ένα οικολογικό πλαίσιο. Η εξέλιξη είναι σίγουρα στόχος για τους Ditte και Nicolaj Reffstrup, που βρίσκονται πίσω από το brand. Αναζητώντας απαντήσεις στην ερώτηση που τέθηκε την περασμένη σεζόν, η συλλογή Ganni 202020 συγκεντρώνει ένα πλήθος καλλιτεχνών – «ένα μείγμα παλιών και νέων φίλων» – για να ξεκινήσει μια τριήμερη έκθεση που εξερευνά την επόμενη δεκαετία.
Η έκθεση ενώνει την Ganni κοινότητα – από το Βερολίνο και τη Στοκχόλμη έως το Μόντρεαλ και το Λονδίνο – μέσω μιας εγκατάστασης πολυμέσων που δημιουργήθηκε από επτά συνεργάτες. Όσοι δεν μπορούν να επισκεφθούν την έκθεση μπορούν επίσης να την αναζητήσουν στο διαδίκτυο.
Για την επωνυμία, η αποφυγή ενός show λόγω της παγκόσμιας κατάστασης είναι σαν να πατάς ένα κουμπί ανανέωσης. Η Εβδομάδα Μόδας της Κοπεγχάγης ήταν η πρώτη που ανακοίνωσε μια ριζική επανεξέταση του τρόπου με τον οποίο παρουσιάζεται η μόδα στους καταναλωτές, με μάρκες που πρέπει να πληρούν ένα μέτρο βιωσιμότητας, με στόχο τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα κατά 50% τα επόμενα τρία χρόνια και την ελαχιστοποίηση των ταξιδιών προς και κατά τη διάρκεια των shows. “Πρέπει να κάνουμε τα πράγματα πιο υπεύθυνα”, λέει η Ditte. “Αν δεν το κάνουμε, δεν θα υπάρχει θέση για κανένα στον κλάδο τα επόμενα χρόνια.” Η μάρκα εργάζεται εδώ και πολύ καιρό πίσω από εντυπωσιακές πρωτοβουλίες και πρακτικές αειφορίας, αλλά η διαφάνεια είναι μια νέα προτεραιότητα για το 2020. “Μπορούμε να κάνουμε τέσσερις κύριες συλλογές ετησίως και να παράγουμε 13 έως 15 δείγματα συλλογών; Χρειαζόμαστε, όντως, ένα φυσικό showroom και ομάδες που πετούν σε όλο τον κόσμο;”, αναρωτιέται η Ditte. Πάνω από το 50% των συλλογών της επωνυμίας είναι ήδη κατασκευασμένες από ανακυκλώσιμα, πιστοποιημένα ή οργανικά υλικά και η «υγιής παύση» αυτής της σεζόν το μόνο που κατάφερε ήταν να ενισχύσει τους στόχους της.
Για άλλη μια φορά αποδεικνύοντας ότι οι όλες συνεργασίες είναι πιθανές, το σκανδιναβικό label συνεργάστηκε με τη Levi’s σε μια έξυπνη capsule συλλογή προορισμένη αποκλειστικά για ενοικίαση. Σχεδιασμένη για να φοριέται από πολλούς αλλά να μην ανήκει σε κανένα, η Ditte και η ομάδα της επέλεξαν προσεκτικά το κάθε κομμάτι από τα αρχεία της Levi’s για να αναδημιουργήσουν μια συλλογή με μπλούζες με XXL collars, φορέματα τύπου Western και, φυσικά, παντελόνια.
Με σκοπό να “μοιραστείς το τζιν σου και να το μεταβιβάσεις”, μπορείς κι εσύ να εγγραφείς στο Ganni Repeat για να φορέσεις τα κομμάτια πριν τα στείλεις για ενοικίαση από άλλο κόσμο στο μέλλον.