Το 2018, σχεδόν δύο χρόνια αφότου o Donald Trump ορκίστηκε πρόεδρος των ΗΠΑ, η Alexandra Posen άρχισε να βλέπει μια χρυσή επένδυση. Έχοντας παλαιότερα τη θέση της καλλιτεχνικής διευθύντριας στο label μόδας του αδελφού της Zac Posen, άρχισε να λαμβάνει γνώση και ειδήσεις για τον αριθμό των γυναικών που αγωνίζονταν για τις ενδιάμεσες εκλογές.

Η Posen συναντήθηκε με την φίλη της στην Ουάσινγκτον, Dahna Goldstein, επιχειρηματία, ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλο της εταιρείας λογισμικού διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων PhilanTech, και άρχισαν να κάνουν brainstorming. Μαζί, κατέληξαν στην ιδέα ενός «φορετού έργου τέχνης που εμπνέει τον ακτιβισμό» και το ξεκίνησαν μέσω μιας πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου που δημιούργησαν με την ονομασία Resistance by Design.

Το πρώτο κομμάτι που κυκλοφόρησαν ήταν ένα μαντήλι από μετάξι και σιφόν που το ονόμασαν «HERWAVE», με μια εικονογράφηση της Posen των 200 γυναικών υποψηφίων του Κογκρέσου. «Είχε πραγματικά μεγάλη απήχηση στον κόσμο», θυμάται η Posen. «Νομίζω ότι μπορείς να γράφεις, να κάνεις τηλεφωνήματα και να πηγαίνεις σε πορείες, αλλά αν τα κάνεις όλα αυτά, υπάρχει συχνά και μια ανάγκη για άλλους τρόπους έκφρασης των αξιών σου. Νομίζω ότι το φουλάρι και ολόκληρο το κόνσεπτ του Resistance by Design βασίστηκε σε αυτό.

Το φουλάρι άρχισε να εμφανίζεται στα social media της Posen αμέσως μετά το λανσάρισμα του πρότζεκτ. Γυναίκες ακτιβίστριες το έδιναν σε άλλες γυναίκες ακτιβίστριες. Η Gloria Steinem αγόρασε ένα, όπως και η Jane Fonda. Τα έσοδα από τις πωλήσεις πήγαν σε διάφορους οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένων των Emily’s List και She Should Run. Καθώς το πρότζεκτ μεγάλωνε, η Posen και η Goldstein άρχισαν να συνεργάζονται με οργανισμούς όπως οι Stacey Abrams’s Fair Fight, NARAL Pro-Choice America και Women’s March για την παραγωγή προιόντων όπως μπλουζάκια και κούπες. Λειτουργούν με μοντέλο κατανομής εσόδων και πρόσφατα ξεκίνησαν ένα πρόγραμμα που ονομάζεται Mobilize Monday, μέσω του οποίου θα δωρίσουν 2.020 δολάρια (για το έτος 2020) σε έναν διαφορετικό λαϊκό οργανισμό σε στρατηγική κατάσταση. Υπάρχει επίσης το Flip It Friday, το οποίο ενθαρρύνει τους οπαδούς του Resistance by Design, να ενισχύσουν την εκστρατεία ενός συγκεκριμένου δημοκρατικού υποψηφίου της Γερουσίας.

Τις πρώτες μέρες της παραμονής στο σπίτι λόγω της πανδημίας στη Νέα Υόρκη, η Posen άρχισε να μιλάει σε φίλους για τη φρενίτιδα που επικρατούσε τότε σχετικά με τις μάσκες: Ποιες είναι οι σωστές για να αγοράσει κανείς; Υπάρχουν αρκετές μάσκες και προστατευτικός εξοπλισμός για τους εργαζόμενους στην πρώτη γραμμή και για εκείνους με τον υψηλότερο κίνδυνο μόλυνσης; Από ποια υλικά πρέπει να κατασκευάζονται οι μάσκες; Στη συνέχεια σχεδίασε τη μάσκα που ήξερε ότι θα ήθελε να φορέσει η ίδια με τη λέξη «VOTE» τυπωμένη με μια μεγάλη γραμματοσειρά. Στη συνέχεια, πήγε στην ντουλάπα της, έκοψε ένα παλιό βαμβακερό πουκάμισο και έφτιαξε τη δική της μάσκα. Δημοσίευσε μια φωτογραφία της να τη φοράει στο Instagram και τότε άρχισε να λαμβάνει δεκάδες μηνύματα και σχόλια.

Το Resistance by Design δημιούργησε μια σειρά από μάσκες “VOTE” που έχουμε δει φορεμένες από τις Stacey Abrams, Dr. Jill Biden, Hillary Clinton, Kerry Washington, Megan Rapinoe και πολλες άλλες. «Πουλήσαμε  χιλιάδες από αυτές τις μάσκες», λέει η Posen. «Σίγουρα αυτό μου δίνει ελπίδα και λειτουργεί ως σημάδι ότι υπάρχει ένα είδος συνειδητοποίησης της αστικής δέσμευσης και του επείγοντος που πιστεύω ότι ήταν αδρανής, αλλά ξύπνησε από την τρέχουσα κατάστασή μας.

«Αυτό που έχει βιώσει αυτή η χώρα τα τελευταία χρόνια είναι άνευ προηγουμένου», σημειώνει η Goldstein. «Οι άνθρωποι αισθάνονται την ανάγκη να εκφράσουν τις πολιτικές και κοινωνικές απόψεις τους σε όλες τις πτυχές της ζωής τους, όχι μόνο σε συνομιλίες ένας προς έναν». Προσθέτει, «ο σχεδιασμός και η μόδα παρέχουν ένα απίστευτο κανάλι στους ανθρώπους να εκφράζουν όχι μόνο τις απόψεις τους αλλά και τις αξίες τους. Και έχουμε δει ότι αυτές οι εκφράσεις δημιουργούν ευκαιρίες για δέσμευση – άτομα που σταματούν ο ένας τον άλλον στο δρόμο για να ρωτήσουν για τους υποψηφίους στο φουλάρι HERWAVE το 2018 ή να φωνάζουν για να υποστηρίξουν κάποιον που φοράει μάσκα ή μπλουζάκι VOTE. Αυτό δημιουργεί μια αίσθηση κοινότητας και μια κοινή δέσμευση για τις αξίες και τα ζητήματα που εκφράζονται μέσω του σχεδιασμού και της μόδας. “

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below