Από τότε που ανέλαβε τα ηνία του Dior, η Maria Grazia Chiuri καθόρισε τον οίκο αντλώντας έμπνευση από εμβληματικές γυναίκες σε όλη την ιστορία (η Josephine Baker ήταν η μούσα της συλλογής Υψηλής Ραπτικής του οίκου για την άνοιξη του 2023, η οποία παρουσιάστηκε μόλις τον Ιανουάριο). Και έτσι, για τη συλλογή του φθινοπώρου 2023, προώθησε αυτή την ιδέα ακόμη περισσότερο – με μια συλλογή εμπνευσμένη από την Catherine Dior, την αδερφή του ιδρυτή του οίκου Christian Dior και μαχήτρια της Γαλλικής Αντίστασης κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Η επίδειξη άνοιξε με ένα καθηλωτικό, πολύχρωμο σκηνικό από την Πορτογαλίδα καλλιτέχνιδα Joana Vasconcelos. Η Chiuri φαίνεται πως κοίταξε προς το κομβικό σημείο της ιστορίας του Dior – το New Look – το οποίο καθόρισε τον οίκο και είχε μια ισχυρή σχέση με την ίδια την Catherine Dior. (Για παράδειγμα, ο Christian Dior έκανε το ντεμπούτο της συλλογής New Look τον Φεβρουάριο του 1947, σε ένα δωμάτιο αρωματισμένο με Miss Dior, το άρωμα που εμπνεύστηκε από την Catherine.)
Η συλλογή άνοιξε με ένα εκσυγχρονισμένο New Look με τη μορφή λευκών πουκαμίσων σε συνδυασμό με μαύρες μίντι φούστες σε σχήμα καμπάνας – συνέχισε με ανοιχτά σακάκια και εμφανή σουτιέν, ενώ τα look ολοκληρώθηκαν από στιβαρούς μπερέδες.
Αντλώντας επιρροή από εμβληματικές γυναίκες σε όλη τη διάρκεια της επίδειξης, το μακιγιάζ, έμοιαζε με ένα ανεστραμμένο smokey eye που έμοιαζε να έρχεται κατευθείαν από τη γαλλική εποχή του Νέου Κύματος, ενώ μια άλλη έμπνευση ήρθε από τη διάσημη Γαλλίδα τραγουδίστρια και ηθοποιό του ’50 και του ’60, Juliette Gréco.
Λοιπόν, πώς ντύνεται μια Γαλλίδα σήμερα; Η συλλογή του φθινοπώρου 2023 του Dior παρουσιάζει μια πολύ καλή ένδειξη. Η εικόνα της Γαλλίδας και του τρόπου με τον οποίο ντύνεται ασκεί μια περίεργη γοητεία εδώ και δεκαετίες. Οι εύκολοι συνδυασμοί φούστας και πουλόβερ της Chiuri έμοιαζαν με κάτι που θα έβλεπες να φοράει μια εξαιρετικά κομψή Παριζιάνα. Όλα τα χαρακτηριστικά στυλ του γαλλικού ντυσίματος ήταν επίσης εκεί, από την απλή μαύρη κορδέλα, μέχρι τα μικρά μαύρα στράπλες φορέματα. Στο σύνολό της, η συλλογή έμοιαζε σαν η Chiuri να επικεντρώθηκε στο στυλ των Γαλλίδων εδώ και δεκαετίες – και να έδωσε τη δική της πινελιά.
Έχει γίνει πολύς λόγος για την επιστροφή του κλασικής πολυτέλειας στη μόδα τον τελευταίο καιρό — και εδώ, η Chiuri το επιβεβαίωσε με 96 εμφανίσεις σε μαύρο, άσπρο και γκρι εκτός από μερικές πινελιες από λαμπερά μπλε, φλογερά κόκκινα και λεοπάρ μοτίβα. Έπρεπε όμως να κοιτάξει κανείς προσεκτικά για να δει πόσο μεγαλοπρεπείς ήταν οι λεπτομέρειες: δερμάτινες φούστες καλύπτονταν με 3D λουλούδια, ταγέρ στολίστηκαν με κρυστάλλινες χάντρες και φορέματα κεντήθηκαν με πολύχρωμες φλοράλ λεπτομέρειες.