Η Μaria Grazia Chiuri, η οποία έχει κάνει το φεμινισμό το βασικό θέμα της θητείας της στον οίκο Dior, δεν θα μπορούσε να έχει επιλέξει μια καλύτερη τοποθεσία για την Cruise συλλογή της από την Ελλάδα, μια χώρα της οποίας η μυθολογία δημιούργησε ένα τάγμα ισχυρών γυναικείων θεοτήτων. Στην καρδιά της πόλης που είναι αφιερωμένη στην θεά Αθηνά, η Maria Grazia Chiuri επανεφευρίσκει τη γενεαλογία της και παίζει με τους κώδικες του Οίκου, όπως ο αρχαιοελληνικός πέπλος.
Τα ρευστά, αέρινα φορέματα της Chiuri, έχουν αναζωογονήσει τον οίκο τις τελευταίες σεζόν, δημιουργώντας ένα νέο στυλ στη φημισμένη κληρονομιά του Dior. Είναι βασικό στοιχείο των συλλογών της που ενσωματώνει και μια έννοια ελευθερίας – το χαλαρό ντραπάρισμα και οι πτυχώσεις έρχονται σε αντίθεση με την αυστηρότητα που επιβλήθηκε από τα αρχιτεκτονικά σχέδια του Dior στη δεκαετία του 1950. Σε αυτό το πνεύμα, η Chiuri παρουσίασε τη συλλογή στο Παναθηναϊκό Στάδιο.
“Η ιδέα ενός ντεφιλέ μέσα στο γήπεδο ήταν εμμονή μου, γιατί νομίζω ότι μιλάει για τη σχέση που έχουν τα ρούχα με το σώμα – ένα σώμα δραστήριο,” είπε η Chiuri για τον χώρο, ο οποίος φιλοξένησε τις τελετές έναρξης και λήξης των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων το 1896.
“Ο πέπλος είναι επίσης ένα στοιχείο που επιτρέπει στο σώμα να κινείται ελεύθερα, που προκαλεί τις γυναίκες σε κίνηση, και κανείς άλλος δεν κινεί το σώμα του όπως ένας αθλητής. Έτσι, η ιδέα μου ήταν να κορυφώσω όλα αυτά τα στοιχεία μέσα στην επίδειξη “, πρόσθεσε.
Αφαιρώντας από τα φορέματα το βραδινό τους χαρακτήρα, η Maria Grazia Chiuri οραματίστηκε μια γκαρνταρόμπα για μια θεά εν κινήσει. Τοποθέτησε ντραπέ πάνελ από λευκό ζέρσει πάνω από ένα κορμάκι στο χρώμα του δέρματος με διάσπαρτες πέρλες ή ένα διάφανο πτυχωτό φόρεμα πάνω από ένα κορμάκι με κουκούλα που συνδυάστηκε με ένα λευκό γιλέκο και αδιάβροχο παντελόνι. Όλα looks ολοκληρώθηκαν με φουτουριστικά αθλητικά παπούτσια.
Για τις λάτρεις του sportswear υπάρχει επίσης μια πλήρης σειρά κομματιών προπόνησης στον Dior, όπως κολάν, σορτς πυγμαχίας και αθλητικά μπουστάκια σε μοτίβα σχεδιασμένα από τον καλλιτέχνη Pietro Ruffo, με ένα μπλε μοτίβο εμπνευσμένο από τα σώματα των αθλητών που ήταν ζωγραφισμένα σε αρχαία ελληνικά αγγεία μεταξύ άλλων.
Η αρχική έμπνευση της συλλογής ήταν φυσικά η φωτογράφιση του Christian Dior το 1951 με φορέματα Υψηλής Ραπτικής μπροστά από την Ακρόπολη. Ο οίκος χρησιμοποίησε επίσης την εκδήλωση για να δείξει τη δημιουργικότητα των τοπικών καλλιτεχνών και τεχνιτών, όπως έχει κάνει και με άλλες Cruise επιδείξεις στο Λέτσε της Ιταλίας και στο Μαρακές. Η Chiuri ανέθεσε στον Αριστείδη Τζονευράκη, τον σχεδιαστή και κεντητή που εδρεύει κοντά στο Άργος , να κεντήσει ένα κλασικό Bar τζάκετ και την signature Book tote του οίκου και στην καλλιτέχνιδα Χριστιάνα Σούλου να κάνει σχέδια γυναικείων μορφών από τη μυθολογία για να εμφανίζονται στις πτυχές των φορεμάτων.
Η ίδια έχει μιλήσει αρκετές φορές για τη σημασία της διατήρησης της αρχαίας τεχνογνωσίας ή για τον κίνδυνο να χαθεί για πάντα – μια αποστολή που έχει συνδυάσει με μια ρεαλιστική προσέγγιση στο ντύσιμο των γυναικών.
Σίγουρα δεν είναι η πρώτη που συνδυάζει βραδινά φορέματα με αθλητικά παπούτσια, αλλά αυτό ήρθε ως απάντηση στην επιθυμία μας για άνεση μετά από ένα έτος διαδοχικών lockdown. “Κάνουμε μόδα για το παρόν, όχι για το παρελθόν, ούτε για το μέλλον, αλλά για τώρα. Μετά την πανδημία – αν και δεν έχει τελειώσει ακόμη – θέλουμε να κινηθούμε “, συμπλήρωσε.