Τα τελευταία πέντε χρόνια πάνω από 75.000 άνθρωποι -μόνο στο Instagram- παρακολουθούν την Shoprano να ταξιδεύει στις Εβδομάδες Μόδας του Μιλάνου, του Λονδίνου, της Νέας Υόρκης και του Παρισιού, να λανσάρει τάσεις και να δίνει συμβουλές μόδας σε τηλεοπτικές εκπομπές. Πώς βρέθηκε μια κοπέλα που σπούδασε International Business Economics στο Λονδίνο να επαγγέλλεται “fashion blogger”;
“Δεν ξεκίνησα με την λογική να γίνω επαγγελματίας fashion blogger. Για πλάκα ξεκίνησα το blog. Αποφοίτησα από το Οικονομικό της Νομικής, πήγα για μεταπτυχιακές σπουδές στο Λονδίνο και όταν επέστρεψα ξεκίνησα να δουλεύω στο τμήμα marketing της Lancôme και της L’Oréal, μετέπειτα συνέχισα ως advertising manager στα περιοδικά (In Style) και στη συνέχεια ως PR Manager της Notos. To fashion blog επί ένα χρόνο το είχα ως χόμπι, δεν θεώρησα ότι είναι κάτι σοβαρό επαγγελματικά όταν το ξεκίνησα. Δοκιμαστικά αν θέλεις και για πλάκα. Πλέον είναι μια δουλειά που κάνω 24 ώρες καθημερινά. Το κινητό είναι το γραφείο μου. Μέσω του blog ξεκίνησα να εμφανίζομαι και σε τηλεοπτικές εκπομπές. Στο Join Us τον πρώτο χρόνο και στη συνέχεια στην εκπομπή Joy. Απέκτησα μια στήλη στο περιοδικό Γυναίκα και πέρυσι ήμουν στην εκπομπή της Σταματίνας Τσιμτσιλή στον Alpha με μια στήλη για τη μόδα. Με τη Σάσα Σταμάτη γνωριζόμασταν κοινωνικά και όταν μου έκανε την πρόταση και μου είπε ότι σκέφτεται να κάνουμε το Fashion Police στην νέα της εκπομπή είπα το “ναι”. Υπήρξε ένα διάστημα που έλειπα σε επαγγελματικά ταξίδια στο εξωτερικό παρακολουθώντας Fashion Weeks και μπήκε εμβόλιμα η Ραμόνα στη θέση μου. Τώρα δεν είμαι σίγουρη πώς θα συνεχιστεί”
Τι πραγματικά κάνει μια influencer στα social media; “Δημιουργώ content. Περιεχόμενο δηλαδή. Οι εταιρείες μόδας και ομορφιάς προσεγγίζουν τις fashion blogger που ταιριάζουν με το ύφος και την αισθητική τους και ξεκινούν μια συνεργασία με σκοπό ουσιαστικά να φτάσουν σε ένα συγκεκριμένο κοινό τα προϊόντα τους. Πολλά ταξίδια στο εξωτερικό είναι για επαγγελματικούς λόγους. Η καθημερινότητά μου πλέον δεν θυμίζει σε τίποτα εκείνη που είχα ως στέλεχος μεγάλης επιχείρησης, μπορεί να μην έχω ωράριο αλλά έχω τρελούς ρυθμούς. Πρέπει να τρέχω συνεχώς σε events, να οργανώνω φωτογραφήσεις και να είμαι σε ραντεβού για να συζητάω δουλειές και πιθανές συνεργασίες. Υπάρχουν μέρες που πρέπει είτε για επαγγελματικούς λόγους είτε γιατί συνδέομαι φιλικά και θέλω να τιμήσω τους διοργανωτές να πρέπει να παραστώ σε τέσσερα events με τέσσερα διαφορετικά looks. Είναι κομμάτι της δουλειάς”.
Είναι προαπαιτούμενο μια fashion blogger να έχει το τέλειο σώμα και την αψεγάδιαστη εικόνα για να την ακολουθούν followers; “Όχι. Τα τελευταία χρόνια έχουν απενοχοποιηθεί κιλά και ατέλειες. Μετράει να έχεις κάτι ξεχωριστό, κάτι που μπορεί να σε διαχωρίσει από το πλήθος. Δεν είμαστε όλοι μοντέλα. Φυσικά και έχουμε ατέλειες και δεν θεωρώ ότι πρέπει να δείχνεις πάντα τέλειος στις φωτογραφίες σου. Αυτό που ουσιαστικά θέλει το κοινό είναι να δει το lifestyle σου, πού ταξιδεύεις, πώς ντύνεσαι και να ταυτιστεί μαζί σου. Ναι φυσικά αποκτάς περισσότερους followers όταν κάνεις τηλεόραση. Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν εμφανιζόμουν στην πρωινή εκπομπή της Σταματίνας μέσα σε ένα 24ώρο αυξάνονταν ραγδαία οι followers. Δεν με έμαθαν όμως από την τηλεόραση. Ήξεραν το Shoprano the Blog. Με τη Σάσα Σταμάτη κάναμε μια συνάντηση και κουβεντιάσαμε το κόνσεπτ του Fashion Police για το Ooh la la! Βασίζεται σε ενότητα μόδας που γίνεται με επιτυχία στο εξωτερικό. Δεν γίνομαι ποτέ προσβλητική αλλά υπάρχει τρόπος να πεις ότι κάτι δεν σου αρέσει. Φυσικά και τους βλέπω έξω και γνωριζόμαστε με τους celebrity που σχολιάζω. Αλλά δεν θα προσβάλλω ποτέ κάποιον ηθελημένα. Είμαι ιδιαίτερα τυχερή γιατί δεν είχα ποτέ online haters. Μια φορά μου έτυχε στο Ιnstagram κοπέλα που άφηνε αρνητικά σχόλια και της απαντούσα με χιούμορ που τελικά έγινε fan μου. Δεν απαντώ ποτέ με κακία, είμαι επικοινωνιακή και διπλωματική. Η μοναδική περίπτωση που δέχθηκα κάποια αρνητικά σχόλια ήταν όταν πήρα δημόσια θέση για το δημοψήφισμα. Ουσιαστικά με τους followers χτίζεις μια σχέση. Σιγά σιγά και σταθερά. Κάποιοι έχουν αγοράσει πληρωμένο κοινό αλλά πάντοτε οι εταιρείες βλέπουν τους αριθμούς και κρίνουν. Εμένα μου στέλνουν συνέχεια μηνύματα για να με ρωτήσουν πού θα βρουν αυτό που φοράω, πολλές φορές μου λένε και οι εταιρείες ότι τους ζητούν τα συγκεκριμένα κομμάτια της Shoprano. Προσωπικά ακολουθώ τις τάσεις αλλά δεν τις υιοθετώ όλες. Δεν είναι όλα για όλους. Κάνω ένα mix & match. Το μέλλον; Υπάρχουν προοπτικές εξέλιξης, στο εξωτερικό οι διάσημες fashion bloggers και influencers κάνουν τις δικές τους σειρές καλλυντικών και ρούχων. Γίνονται brand name. Ουσιαστικά πρέπει να παρακολουθείς την αγορά και να καταλαβαίνεις πώς κινείται”
Πώς δέχονται οι φίλοι και το αγόρι τους να φωτογραφίζει κάθε τους στιγμή; “Έχουν συνηθίσει. Το δικό μου γραφείο είναι το κινητό. Εκεί που θα φάμε ή θα πιούμε, θα κάνω ένα story ή θα φωτογραφίσω κάτι. Μου μιλούν και κοπέλες που λένε ότι με ακολουθούν. Δεν έχω θέμα να κυκλοφορώ πάντα βαμμένη και περιποιημένη. Συνήθως βγαίνω άβαφη με αθλητικά στην καθημερινότητά μου. Στα events θα ντυθώ”.
Τι διαφορετικό έχουν οι bloggers στο εξωτερικό; “Περισσότερους followers επειδή προέρχονται από μεγαλύτερες πληθυσμιακά χώρες. Οι πιο διάσημες bloggers όπως επί παραδείγματι η Κιάρα Φεράνι είναι προσιτές κοπέλες. Δεν έχουν τουπέ. Έχω γνωρίσει την Ολίβια Παλέρμο και την Μπέλα Χαντίντ. Η Παλέρμο είναι γλυκύτατη και η Μπέλα σίγουρα έχει πειράξει αισθητικά το πρόσωπό της. Μπορεί να ανεβάσεις φωτογραφίες από Νέα Υόρκη και Παρίσι και να πάει αρκετά καλά. Αλλά αν ποστάρεις φωτογραφία με φόντο την Σαντορίνη θα γίνει χαμός. Τρελαίνονται στο εξωτερικό με τη Σαντορίνη”.