Σε ηλικία 92 ετών πέθανε ο couturier της πριγκίπισσας Νταϊάνα, David Sassoon. Ο θάνατός του επιβεβαιώθηκε από τη μακροχρόνια φίλη και συνάδελφό του, Zandra Rhodes.

Όπως τον περιγράφει το WWD, ήταν ένας άντρας με γοητεία, ζεστασιά και καυστικό χιούμορ, που παρά το λαμπερό πελατολόγιό του παρέμεινε προσγειωμένος και προσιτός. Μαζί με τη συνεργάτιδά του, Belinda Bellville, σχεδίαζε cocktail dresses και βραδινές τουαλέτες όχι μόνο για την «πριγκίπισσα του λαού» αλλά και για άλλα μέλη της ευρύτερης βασιλικής οικογένειας.

Ήταν το 1960 όταν προτάθηκε στο δημιουργικό δίδυμο να σχεδιάσουν ένα μάξι φόρεμα για τη 10χρονη τότε πριγκίπισσα Άννα, για τον γάμο της Λαίδης Πάμελα Μαουντμπάντεν και του interior designer David Hicks. Όπως θα θυμόταν σε μια συνέντευξη του 2008, εκείνη η συνεργασία σηματοδότησε την πρώτη από μια σειρά από γκάφες του, αφού προσπαθώντας να πάρει τα μέτρα της πριγκίπισσας, μέσα στο δωμάτιό της, σκόνταψε πάνω σε ένα από τα μπολ νερού των κόργκις της βασίλισσας.

Θα γινόταν όμως ο αγαπημένος της πριγκίπισσας Νταϊάνα, για την οποία σχεδίασε πάνω από 70 outfits – όπως το χαρακτηριστικό σομόν γαμήλιο αλλά και την γκαρνταρόμπα της εγκυμοσύνης της. «Έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της εικόνας της Νταϊάνα ως της παραμυθένιας πριγκίπισσας της μοντέρνας εποχής, δημιουργώντας ρούχα-επιτομή του μαξιμαλισμού των ‘80s» έχει σχολιάσει η Bethan Holt, συγγραφέας δύο βιβλίων για το στυλ της βασιλικής οικογένειας («The Queen: 70 Years of Majestic Style» και «The Duchess of Cambridge: A Decade of Modern Royal Style»), προσθέτοντας: «Η δουλειά του συμμορφωνόταν όσο ακριβώς χρειαζόταν στις προσδοκίες του βασιλικού ενδυματολογικού κώδικα ταυτόχρονα όμως στρεφόταν προς μια ελαφρώς τολμηρή, φρέσκια κατεύθυνση».

«Έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της εικόνας της Νταϊάνα ως της παραμυθένιας πριγκίπισσας της μοντέρνας εποχής, δημιουργώντας ρούχα-επιτομή του μαξιμαλισμού των ‘80s»

Η συγγραφέας παρουσιάζει ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της δουλειάς «το ball gown σε απαλό μπλε σιφόν που φόρεσε η Νταϊάνα το βράδυ που αποκοιμήθηκε στο Μουσείο Βικτόρια & Άλμπερτ – ονειρεμένα και ντελικάτα λαμπερό, αλλά σε ένα σχέδιο off shoulder που το κάνει edgy».

Photo by Tim Graham Photo Library via Getty Images

To 2009 είχε γράψει ένα βιβλίο και ο ίδιος ο Sassoon όπου αφηγείτο ιστορίες από το Παλάτι του Μπάκιγχαμ και όχι μόνο, με τίτλο «The Glamour of Bellville Sassoon». Η έκδοση προλογίστηκε από τη Suzy Menkes.

Ο σχεδιαστής εργάστηκε για πενήντα χρόνια, ωστόσο η περίοδος της μεγαλύτερης δόξας του ήταν στα 60s και τα 70s, όταν τα ρούχα που σχεδίαζε μαζί με την Bellville έκαναν τον γύρο του κόσμου.

Γεννημένος στην Αγγλία, σε μια οικογένεια Εβραίων Σεφαρδιτών από τη Μέση Ανατολή, έλεγε ανέκαθεν ότι προσπαθούσε να δημιουργεί ρούχα που οι γυναίκες θέλουν να αγοράσουν, τα οποία όμως εξελίσσονται με την πάροδο των χρόνων.

Γεννημένος στην Αγγλία, σε μια οικογένεια Εβραίων Σεφαρδιτών από τη Μέση Ανατολή, έλεγε ανέκαθεν ότι προσπαθούσε να δημιουργεί ρούχα που οι γυναίκες θέλουν να αγοράσουν, τα οποία όμως εξελίσσονται με την πάροδο των χρόνων.

Γύρω στα 70 χρόνια του στράφηκε στο ready-to-wear, εστιάζοντας σε cocktail και evening dresses, καθώς και σε νυφικά, τα οποία μπορούσε κάποιος να βρει με την ετικέτα Bellville Sassoon Lorcan Mullany σε καταστήματα όπως τα Harrods, Saks Fifth Avenue, και Neiman Marcus.

Ανάμεσα στις πιο πιστές πελάτισσές του, ωστόσο, ήταν η πριγκίπισσα Άννα, που επέλεξε μια δημιουργία του μέχρι και το 2008, για μια δεξίωση προς τιμήν του τότε γαλλικού προεδρικού ζεύγους Sarkozy: ένα μπλε τζάκετ κεντημένο στο χέρι με ασορτί φούστα.

 

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below