Το 2021 ο Demna Gvasalia, καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Balenciaga από το 2019, έκανε την μεγάλη έκπληξη και παρουσίασε το πρώτο show υψηλής ραπτικής του, στην 10 Avenue Georges V.
53 ολόκληρα χρόνια πέρασαν από την τελευταία φορά που ο οίκος μας πραγματοποίησε ένα show Yψηλής Ραπτικής. Ο χώρος που το φιλοξένησε, το ατελιέ του Cristóbal Balenciaga, ανακαινίστηκε στις αρχές του έτους προκειμένου να έχει την ίδια όψη που είχε το 1968 και υποδέχτηκε πλήθος δημοσιογράφων και ανθρώπων της μόδας, από την Anna Wintour μέχρι τον Kaney West και την Gigi Hadid στο λιτό και εντυπωσιακό σκηνικό του, που είχε διακοσμηθεί με κόκκινα γαρύφαλλα – το αγαπημένο λουλούδι του Cristóbal-.
Στο πνεύμα του γενάρχη του οίκου, ο οποίος επιθυμούσε το ενδιαφέρον να εστιάζεται στις σιλουέτες και στις υφές των ρούχων, όλο το show πραγματοποιήθηκε σε απόλυτη ησυχία. Τα μοντέλα που συναντάμε σε κάθε συλλογή του οίκου και παρεκκλίνουν από το τυποποιημένο, μας ταξίδεψαν σε ένα νέο παρόν. “Δεν μου αρέσει η τυποποιημένη ομορφιά. Δεν καταλαβαίνω γιατί κάτι πρέπει να είναι όμορφο επειδή απλά κάποιος το είπε” δηλώνει ο σχεδιαστής. Εντωμεταξύ, ανάμεσα στο καστ των μοντέλων εντοπίσαμε και την Ella Emhof, την θετή κόρη της αντιπροέδρου της Αμερικής Kamala Harris, που έκανε το ντεμπούτο της στην εβδομάδα μόδας της Νέας Υόρκης τον Ιανουάριο.
Ο Demna Gvasalia συνδέθηκε με τις κλασικές γραμμές του Cristóbal Balenciaga, του σχεδιαστή που διαμόρφωσε σημαντικά τον χώρο της μόδας τον 20ο αιώνα, δίνοντας μας την ευκαιρία να εξετάσουμε την ιστορία από μία σύγχρονη οπτική.
“Δεν μπορούμε να κοιτάμε μόνο στο μέλλον. Πρέπει να κοιτάξουμε και στο παρελθόν για να δούμε προς τα που οδεύουμε”
Όλο το show βασίστηκε στην αρχή της αντίθεσης, προσφέροντας μία ανανεωτική ματιά στην αισθητική του οίκου. Ξεκίνησε με κλασικές μαύρες σιλουέτες σε αυστηρές γραμμές και τελείωσε με τα γνωστά νυφικά σύνολα, που επέλεγε και ο ίδιος ο Balenciaga, για να ολοκληρώσει τις παρουσιάσεις των συλλογών του. Η προσοχή του Demna βασίστηκε στην αναγέννηση των κλασικών κωδίκων του οίκου, ώστε να εκφράζουν και την πιο street αισθητική που εμπνέει την νέα γενιά, του 21ου αιώνα.
Όλα τα κλασικά κομμάτια της καθημερινής μας γκαρνταρόμπας επαναπροσδιορίστηκαν. Το κλασικό T- shirt παρουσιάστηκε σε μία σατέν εκδοχή του, τα Balenciaga jeans ήρθαν φτιαγμένα από πολυτελή Ιαπωνικά υφάσματα με την προσθήκη κουμπιών από αληθινό ασήμι και τα ζιβάγκο συνδυάστηκαν με croco δερμάτινα παντελόνια ενώ τα space age καπέλα του Philip Treacy απογείωσαν τα looks προσφέροντας τους, μία extra διάσταση.
Στην πορεία του show οι γραμμές έγιναν πιο εντυπωσιακές θυμίζοντας αρχιτεκτονικά κομψοτεχνήματα και υφασμάτινα γλυπτά, με τα υπερμεγέθη φορέματα να εμφανίζονται σε μία παλέτα φωτεινών χρωμάτων από το κίτρινο έως το φούξια και το μπλε. Η συμπερίληψη men’s couture looks πρώτη φορά στην ιστορία του οίκου, αποτέλεσε μία ενδιαφέρουσα προσθήκη, άμεσα συνυφασμένη με τον προοδευτικό χαρακτήρα του Gvasalia.
Tα ρούχα είναι η πραγματική λατρεία του σχεδιαστή όπως δηλώνει και ο ίδιος “Η πανδημία με έκανε να πάρω αυτό το λεπτό ησυχίας – ή μάλλον αυτούς τους μήνες ησυχίας – και πραγματικά να αντιληφθώ τι με εκφράζει σε αυτό το επάγγελμα”, αυτή η αγάπη τον παρακίνησε να ξεκινήσει το brand Vetements το 2014 και τον οδήγησε στην Balenciaga αυτοκρατορία στην οποία βρίσκεται σήμερα.
Τα 63 couture looks αναπαριστούν πλήρως την σοφιστικέ και κομψή πλευρά του οίκου στην αναβαθμισμένη εκδοχή της.
“Η υψηλή ραπτική είναι πάνω από κάθε μόδα, τάση και εμπορευματική κίνηση”συμπλήρωσε.