Το πνεύμα και το ταλέντο του σχεδιαστή Virgil Abloh, που έφυγε από τη ζωή τον περασμένο Νοέμβριο δημιουργώντας ένα τεράστιο κενό στον κόσμο της μόδας, γέμισε τον χώρο του Carreau du Temple στο Παρίσι, όπου παρουσιάστηκε η τελευταία του συλλογή για τον οίκο Louis Vuitton. Επρόκειτο για ένα αμάλγαμα όλων των συλλογών (8) που είχε παρουσιάσει από την πρώτη στιγμή που διορίστηκε ως καλλιτεχνικός διευθυντής της ανδρικής σειράς του γαλλικού οίκου, το 2018. Ήταν όλοι εκεί, η σύζυγός του Shannon Abloh, ο CEO του οίκου και στενός του φίλος Michael Burke όπως και πολλά μέλη της οικογένειας Arnault, τωρινών κατόχων του brand.
Mέσα σε ένα σουρεαλιστικό σκηνικό με έντονο το στοιχείο της φαντασίας και της νοσταλγίας του παιδικού παρελθόντος, οι θεατές είδαν το χώρο να γεμίζει από είκοσι χορευτές και εξήντα τέσσερα μοντέλα, κάτω από τους ρυθμούς του soundtrack που έφτιαξε αποκλειστικά για την περίσταση o Tyler, the Creator κι εκτελέστηκε από την ορχήστρα που διηύθυνε ο Βραζιλιάνος συνθέτης Arthur Verocai, ένας από τους αγαπημένους του Virgil. Η συλλογή πήρε το όνομα «Louis Dreamhouse» και μπαίνοντας κανείς στο χώρο αντιλαμβανόταν απευθείας το λόγο. Ένα γαλάζιο σπίτι με κόκκινη σκεπή βρισκόταν στο βάθος της σκηνής, ενώ ο υπόλοιπος χώρος ήταν γεμάτος με σκόρπια έπιπλα και αναμνήσεις.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ο Virgil είχε προλάβει να προσχεδιάσει τα πάντα, από τις προσκλήσεις που κατέφθασαν στα δωμάτια των καλεσμένων μέσα σε ένα κουτί σαμπάνιας και περιείχαν ένα ξύλινο παιχνίδι με δύο μικροσκοπικούς τρυποκάρυδους μέχρι το παραμυθένιο σκηνικό και τη μουσική υπόκρουση. Άλλωστε όπως υποστήριζε, «Το χιούμορ είναι βασικό στοιχείο της ανθρωπότητας».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Παραμένοντας πιστός στις αξίες που τον διαχώρισαν και τον έκαναν να λάμψει μεταξύ των συγχρόνων του, παρουσίασε μία συλλογή γεμάτη ευέλικτα κομμάτια, τα οποία κατάφεραν να ξεπεράσουν τις συμβάσεις περί φύλου ανοίγοντας τον δρόμο για μία πιο απελευθερωμένη κοινωνική πραγματικότητα. Είδαμε πολύ έντονο το στοιχείο του streetwear, σήμα κατατεθέν του, το οποίο συνδυάστηκε αριστοτεχνικά με λεπτομέρειες υψηλής ραπτικής. Είναι γνωστό πως ο Virgil έτρεφε μία βαθιά αγάπη για το συγκερασμό του παλιού με το νέο. Ως λάτρης των τεχνών έντυσε την επιφάνεια ενός παρκά και ενός παλτό με μία αφηρημένη απόδοση του πίνακα «Η μελαγχολία της αναχώρησης» του Giorgio de Chirico.
Κατέρριψε ακόμη μία φορά τα στερεότυπα, γεμίζοντας την πασαρέλα με μοντέλα μέσα σε λευκά σύνολα με φτερά, χρωματιστά σατέν κοστούμια, πανωφόρια με μπαρόκ μοτίβα και υπερμεγέθεις τσάντες. Ξεχώρισαν τα headpieces με πρωταγωνιστές τα balaclavas αλλά και τα καπέλα του baseball, κάποια από τα οποία ήρθαν με επιπρόσθετα «αυτιά λαγού» στο πάνω μέρος τους.
Η ουσία της αναγέννησης και του θανάτου έγινε αισθητή μέσα από τα μοτίβα που γέμισαν την επιφάνεια των σχεδίων του. Άγγελοι, ζώα και στοιχεία της φύσης, που φάνταζαν παρμένα από αναγεννησιακό πίνακα, σηματοδότησαν την ανάγκη του σχεδιαστή, ο οποίος ενόσω σχεδίαζε τη συλλογή έπασχε από μία σπάνια μορφή καρκίνου, να ξεφύγει από την πραγματικότητα και να προσεγγίσει την αιωνιότητα.
Το έντονα συναισθηματικά φορτισμένο show έκλεισε με όλα τα μοντέλα αγκαλιασμένα επί σκηνής να αποτίνουν φόρο τιμής στον αείμνηστο σχεδιαστή.
Ακολουθεί το βίντεο με την παρουσίαση της συλλογής: