Το Musée d’Orsay άνοιξε πρώτη φορά τις πόρτες του για μία επίδειξη μόδας και φιλοξένησε το RTW σόου του οίκου Louis Vuitton για τη σεζόν Φθινόπωρο/Χειμώνας 22-23. Τα μουσειακά εκθέματα κατάφεραν να δημουργήσουν μία ενδιαφέρουσα αντίθεση με το νεανικό και απελευθερωμένο πνεύμα των κομματιών της συλλογής, η οποία όπως δήλωσε ο Nicolas Ghesquière, καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου, εμπνεύστηκε από το ρομαντικό ιδεαλισμό της εφηβείας. Συγκεκριμένα στις σημειώσεις του ο σχεδιαστής τη χαρακτήρισε ως «μία εκδρομή σε μία φευγαλέα και αποφασιστική στιγμή, όπου όλα έρχονται στο φως. H παροδικότητα και η γοητευτική εκρηκτικότητα της εφηβείας».
Στην πρώτη γραμμή του σόου βρέθηκαν μεγάλα ονόματα της παγκόσμιας showbiz από την Emma Stone μέχρι την Chiara Ferragni, τη Sophie Turner και τη Julianne Moore. Η πλειοψηφία επέλεξε κλασικά σύνολα, τα οποία κινήθηκαν στις αποχρώσεις του μαύρου και απέπνεαν μία κομψότητα που έδενε αρμονικά με το μεγαλοπρεπή χώρο του μουσείου. Στα παπούτσια πρωταγωνίστησαν οι Moonlight ankle μπότες, όπως και τα Patti wedge half μποτάκια, ενώ στις τσάντες ξεχώρισαν τα εξής σχέδια: οι Coussin PM σε πράσινη και μαύρη απόχρωση και οι Twist MM σε λευκό και μαύρο.
Ο Nicolas επέλεξε να παίξει ακόμη μία φορά με την ιδέα του χρόνου, όλοι θυμόμαστε την Ελληνορωμαϊκή πασαρέλα του στο Μουσείο του Λούβρου και το βικτωριανό σόου με τη φουτουριστική glam ατμόσφαιρα για τη σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2022, εστιάζοντας στην αισιοδοξία του μέλλοντος που κρύβεται στα χέρια της νέας γενιάς. Βασική πηγή εμπνευσής του αποτέλεσε μία σειρά πορτραίτων νέων του φωτογράφου David Sims από τη δεκαετία του 1990, τα οποία γέμισαν την επιφάνεια πουλόβερ, φορεμάτων και polo shirt.
Μπορεί να αποτελεί κοινή θεώρηση πως η νεότητα αποτελεί μία φευγαλέα έννοια, όπως και η ελευθερία, ωστόσο ο Ghesquière υιοθετεί μία διαφορετική προσέγγιση έχοντας το βλέμμα στραμμένο σε ένα πιο αισιόδοξο μέλλον, όπου η προσωπική έκφραση και η ελευθερία (έννοιες που ανακαλύπτουμε στην εφηβεία) έχουν τον πρώτο λόγο. Οι ανδρόγυνες σιλουέτες πρωταγωνιστούν στα σύνολα της συλλογής, που αποτελούνται από ψηλόμεσα παντελόνια σε wide γραμμή, λευκά πουκάμισα, πολύχρωμα vintage φουλάρια φορεμένα ως γραβάτες και oversized πανωφόρια σε μία ποικιλία υλικών και αποχρώσεων. Με ένα τέτοιο look άνοιξε το σόου η πρωταγωνίστρια του “Squid Game” και πρέσβειρα του οίκου, Jung Ho–yeon.
Τα βραδινά φορέματα σετάρονται με polo μπλούζες, οι οποίες φαντάζουν δανεισμένες από τη ντουλάπα του μεγάλου μας αδερφού, ενώ στα παπούτσια η πρωτοκαθεδρία δίνεται στα άνετα λευκά sneakers. Ο σχεδιαστής συνεχίζει να πειραματίζεται με τις σιλουέτες που μοιάζουν να έχουν ξεπηδήσει από χορό του 19ου αιώνα, δημιουργώντας ένα αποτέλεσμα που μοιάζει με το μεταλλικό σκελετό που είδαμε στην ανοιξιάτικη συλλογή του οίκου, αυτή τη φορά γεμίζοντας την πασαρέλα του με φορέματα και φούστες που διαθέτουν μεγάλες τσέπες στα πλαϊνά σε μεταλλικά tweed υφάσματα. Τα συγκεκριμένα κομμάτια της συλλογής συνδυάστηκαν με ζιβάγκο σε άνετες γραμμές και χρωματιστές μπότες μέχρι το γόνατο, ενώ η εκδοχή τους που έμοιαζε με μπλούζα η οποία στο κάτω μέρος της κατέληγε σε κασκόλ ολοκληρώθηκε με εμπριμέ παντελόνια σε ίσια γραμμή.
Μέσα στις δύσκολες και σκοτεινές περιόδους που βιώνουμε, η ιδέα της νιότης και της ελπίδας που τη συνοδεύει μοιάζει με μία ευχή για ένα καλύτερο και πιο αισιόδοξο μέλλον.