Tι να πρωτοπρολάβω να ρωτήσω μέσα σε 15 λεπτά…», σκέφτομαι καθώς ανεβαίνω τις σκάλες των κεντρικών γραφείων του Tommy Hilfiger στο Νάιτσμπριτζ του Λονδίνου, μία ημέρα πριν από το σόου του οίκου. Διαβάζω ξανά και ξανά τις ερωτήσεις μου για να μην παραλείψω καμία, όμως στο πίσω μέρος του μυαλού μου ξέρω πως δεν θα τηρήσω τη σειρά και ίσως παραλείψω και μία. Ευδιάθετος όπως πάντα, με ενέργεια αγοριού στην εφηβεία, με καλωσορίζει με μια θερμή χειραψία και στη συνέχεια καθόμαστε στον καναπέ με τη βροχή να χτυπάει με μανία τα παράθυρα απέναντί μας.
«Πώς αποφασίσατε να επιστρέψετε στο Λονδίνο αυτή τη σεζόν;», τον ρωτάω δεδομένου ότι τα προηγούμενα χρόνια είχε στήσει τα shows του στο Mιλάνο και στο Λος Αντζελες μεταξύ άλλων «εκτός έδρας» προορισμών, δηλαδή εκτός Νέας Υόρκης. «Είναι η πατρίδα του Λιούις Χάμιλτον και φυσικά ως εταιρεία αγαπάμε πολύ το Λονδίνο. Εχουμε έναν ιδιαίτερο δεσμό με αυτή την πόλη. Ο κόσμος, η κουλτούρα, η μόδα και η μουσική σκηνή αποτελούν αστείρευτη πηγή έμπνευσης». Ο πρωταθλητής της Φόρμουλα 1 και ο αγαπημένος πρεσβευτής του αμερικανικού στυλ συνεργάζονται από το 2018. Από την αρχή της συνεργασίας τους παρουσίασαν τις συλλογές τους σε ολόκληρο τον κόσμο, ξεκινώντας από τη Σανγκάη και συνεχίζοντας στο Μιλάνο και το Βερολίνο. Για την τέταρτη συνέχεια της Tommy x Lewis συλλογής, το ντουέτο αποφάσισε ότι ήρθε η στιγμή να επιστρέψει στο Λονδίνο, πόλη καταγωγής του Χάμιλτον.
Περισσότερο από μια σειρά που θα κλέψει τα φλας στην πασαρέλα, η TOMMY NOW ήταν περισσότερο μία πλατφόρμα επικοινωνίας ανάμεσα στους δημιουργούς και τους θαυμαστές τους, μια διαδραστική εμπειρία ανάμεσα στο brand και το κοινό του ενισχύοντας το διάλογο για τις αξίες που πρέπει να πρεσβεύει σήμερα η μόδα. Βασισμένη στο καταναλωτικό μοντέλο «See Now, Buy Now», κάθε look της συλλογής είναι διαθέσιμο προς πώληση αμέσως μετά το σόου. Κοιτάζοντας γύρω μου τον ρωτάω τι θα δούμε αυτή τη σεζόν. «Η εξέλιξη έρχεται μέσα από την Tommy x Lewis x H.E.R. συνεργασία. Είναι μία τριπλή συνεργασία για την οποία είμαστε ενθουσιασμένοι και η οποία συμπληρώνει αρμονικά την υπόλοιπη συλλογή». Προκειμένου να δώσουν ένα μοναδικό twist, οι δύο συνεργάτες κάλεσαν τη βραβευμένη με Grammy τραγουδίστρια και τραγουδοποιό Γκαμπριέλα Ουίλσον, γνωστή ως H.E.R. (το ακρωνύμιο των λέξεων Having Everything Revealed), για να εμπλουτίσει με τον αυθεντικό χαρακτήρα της 12 statement κομμάτια, διευρύνοντας έτσι το μήνυμα της σεζόν για ενότητα. Η απρόσμενη έκπληξη ανακοινώθηκε λίγες ημέρες πριν από το σόου, εκτοξεύοντας τη δημοτικότητα της πολυαναμενόμενης βραδιάς που θα ακολουθούσε.«Θέλαμε να συνεργαστούμε με έναν ανερχόμενο μουσικό και σκεφτήκαμε ότι χρειαζόμασταν μια γυναίκα για να ολοκληρώσουμε αυτή τη συλλογή, μια γυναικεία ματιά για να επεκτείνει το όραμα του Λιούις. Η H.E.R είναι εκπληκτική, ανήκει σε μια γενιά νέων μουσικών που ξαναγράφει τους δικούς της στυλιστικούς κανόνες με χαλαρή και cool αισθητική», αναφέρει ο Χίλφιγκερ.
Μόλις τον ρωτάω αν υπάρχει κάποιο κομμάτι που ξεχωρίζει από τη φετινή συνεργασία, αμέσως μου προτείνει να τον ακολουθήσω για να μου δείξει τη συλλογή.
«Η ιδέα ήταν να δημιουργήσουμε πρακτικά sportswear σύνολα από οργανικό βαμβάκι σε total χρωματικούς τόνους προσθέτοντας μερικές πινελιές από φλούο χρώματα σε ρούχα και αξεσουάρ για να δώσουμε μοντέρνο χαρακτήρα στη συλλογή. Κοιτάζοντας προσεκτικά παρατηρώ στίχους από τραγούδια της H.E.R. και τις λέξεις «Loyalty» και «Unity» τυπωμένες σε φόρμες και jumpsuit. «Ο Λιούις έχει τη λέξη “Loyalty” σε τατουάζ στο χέρι του», μου εξηγεί.
Το μήνυμα ήταν σαφές: «Είμαστε ένα παγκόσμιο brand που αγκαλιάζει τους πάντες, ενώ παράλληλα σέβεται το περιβάλλον. Η συμμετοχικότητα και η βιωσιμότητα βρίσκονται στην καρδιά της τέταρτης Tommy x Lewis συλλογής», λέει χαρακτηριστικά ο Χίλφιγκερ και συνεχίζει: «Πέρα από τη φιλία μας, με τον Λιούις μοιραζόμαστε τις ίδιες ανησυχίες και τους ίδιους προβληματισμούς για το περιβάλλον». Η εταιρεία θέτει ψηλά τον πήχη της βιωσιμότητας και συνεργάζεται με ειδικούς για να εξελίξει τα υφάσματα – ακόμα και τα sneakers έχουν κατασκευαστεί από πρωτοποριακά βιοδιασπώμενα υλικά. Γι’ αυτή τη συλλογή απέφυγαν να χρησιμοποιήσουν υλικά με πλαστικά συστατικά και ασχολήθηκαν με εξελιγμένες τεχνικές ανακύκλωσης παρακολουθώντας στενά κάθε στάδιο της παραγωγής.
Σχεδίασαν ένα ντένιμ ύφασμα το οποίο ξέπλυναν χωρίς νερό, «η κατανάλωση νερού για την κατασκευή τζιν είναι αδιανόητη, η βαφή ίντιγκο είναι πολύ τοξική και το ξέπλυμά του χωρίς νερό ήταν ένα στοίχημα που κερδίσαμε», αναφέρει. Η εταιρεία έχει ήδη κάνει restart στην παραγωγή και μέχρι το 2024 σκοπεύει να γίνει μια πλήρως βιώσιμη επιχείρηση. «Θα το κάνουμε πραγματικότητα», δηλώνει με ενθουσιασμό, «πρέπει να προστατέψουμε τη Γη».
Στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων προσπαθειών υπέρ της βιωσιμότητας, ο Tommy Hilfiger συνεργάστηκε με τη South Pole -έναν κορυφαίο κατασκευαστή έργων και παγκόσμιο προμηθευτή τεχνικών ανανεώσιμης ενέργειας- για να αντισταθμίσει τους περίπου 1.600 τόνους διοξειδίου του άνθρακα που προέκυψαν από την παραγωγή του TOMMY NOW σόου. Μέσα από αυτή την εξοικονόμηση κατάφερε να εξασφαλίσει κεραμικές συσκευές καθαρισμού του νερού για τις κοινότητες της Καμπότζης.
Παράλληλα επισημαίνει μία ακόμα πρωτοβουλία του brand Tommy Hilfiger που σκοπό έχει να ξανασυστήσει στους καταναλωτές vintage κομμάτια τα οποία μια ειδική ομάδα της εταιρείας εντοπίζει και αγοράζει από μικρούς προμηθευτές και ιδιοκτήτες, δίνοντάς τους νέα ζωή. «Αναζητούμε μοναδικά κομμάτια με ιστορία 35 ετών τα οποία καθαρίζουμε, επισκευάζουμε και στη συνέχεια διανέμουμε προς πώληση στα καταστήματα. Οφείλουμε να ενισχύσουμε στο αγοραστικό κοινό την αξία του vintage και του re-selling», εξηγεί.
Στέκομαι μπροστά από το line-up του σόου που κρέμεται σε έναν από τους τοίχους και βλέπω ότι η συνεργασία με τον Lewis Hamilton και την H.E.R. ανοίγει το σόου και στη συνέχεια δίνει τη σκυτάλη στην Tommy Hilfiger Heritage συλλογή. Με αφορμή τη συμπλήρωση 35 ετών του brand, ο πρωτοπόρος του αμερικανικού preppy στυλ επαναπροσδιόρισε στοιχεία που έχουν καθορίσει τη σχεδιαστική του αισθητική, όπως ναυτικές λεπτομέρειες, χρυσά κουμπιά και φυσικά το αγαπημένο του τζιν παντελόνι με το οποίο ξεκίνησε την καριέρα του. «Η Tommy Hilfiger συλλογή έχει τις ρίζες της στο ναυτικό στυλ αλλά ταυτόχρονα παραμένει streetwise», υπογραμμίζει. Layering συνδυασμοί, ρίγες, scarfprints και πλούσια κεντήματα, κάθε ρούχο φέρει πάνω του τη σφραγίδα ενός από τα πρώτα λογότυπα του οίκου.
Η επίδειξη πραγματοποιήθηκε στις Δεξαμενές (Tanks) στο υπόγειο της Tate Modern. Το σκηνικό ήταν μίνιμαλ και ατμοσφαιρικό, με τoν πορτοκαλί φωτισμό να διαπερνά το τεχνητό σύννεφο καπνού που είχε δημιουργηθεί, ενισχύοντας τη διάθεση μυστηρίου. Μια χορωδία με τη συνοδεία τυμπάνου δίνει το ρυθμό και ξαφνικά η Ναόμι Κάμπελ ξεπροβάλλει πρώτη με τις φλούο λεπτομέρειες από την μπεζ φόρμα ναι φωσφορίζουν μέσα στο σκοτάδι. Μοντέλα της πρώτης γραμμής, γυναίκες και άνδρες, διαφορετικών ηλικιών και σωματότυπων, ανάμεσά τους η Κάρεν Ελσον, η Εριν Ο Κόνορ και η Αλεσάντρα Αμπρόζιο, περπάτησαν θέλοντας να τιμήσουν τον «σχεδιαστή της Αμερικής».
«Η συμμετοχικότητα είναι μια ακόμη από τις προτεραιότητές μας. Αυτή η συλλογή είναι για όλες τις ηλικίες και τα φύλα. Δεν έχει σημασία τι εθνικότητας είσαι. Είμαστε ενωμένοι στην πεποίθηση ότι η μόδα πρέπει να είναι για όλους», δήλωσαν από κοινού Χίλφιγκερ και Χάμιλτον. Και έτσι οφείλει να είναι.