Είναι άσος στο καράτε και στη γιόγκα. Από το καθημερινό πρόγραμμά της δεν λείπει έστω ένα -περιβεβλημένο με πέπλο ιερότητας- δεκάλεπτο διαλογισμού. Λατρεύει να σχεδιάζει τα σπίτια στα οποία περιτοιχίζει την ιδιωτική ζωή της, μόνη της. Και απέχει εκκωφαντικά από τα κοινωνικά δίκτυα – ή τουλάχιστον δεν έχει κάποιον γνωστό προσωπικό λογαριασμό στο Instagram, στο Facebook ή το Twitter. «Δεν έχω λογαριασμούς σε Twitter, Facebook ή Instagram. Δεν μπορώ να πω ψέματα ότι δεν είμαι “ηδονοβλεψίας” και δεν μπαίνω στα προφίλ των άλλων να δω. Οσον αφορά εμένα, όμως, δεν θέλω να έχω και ο λόγος είναι ότι δεν θέλω να χάσω την επαφή με τον έξω κόσμο αλλά και χρόνο από τη ζωή μου. Ακόμα και τα 60 δευτερόλεπτα που θα μου πάρει ένα ποστ τα θεωρώ αρκετά», έχει πει.
Φυσικά εξακολουθεί να παράγει, σύμφωνα με τα αμερικανικά περιοδικά, περισσότερα σκάνδαλα απ’ όσα μπορεί να καταναλώσει ο μέσος celebrity stalker, ενώ έχει δει τον εαυτό της να γίνεται τρεις φορές εξώφυλλο σε έναν μήνα εξαιτίας της ανυπόστατης φήμης ότι πρόκειται να φέρει στον κόσμο ένα παιδί. Ωστόσο η Τζένιφερ Ανιστον έχει μάθει να μη δίνει δεκάρα για όλα αυτά – όσο και εάν κάποτε κατά δήλωσή της τη στενοχωρούσαν, την πλήγωναν, την έκαναν να αναρωτιέται τι κάνει λάθος. Από την ημέρα όμως που αποφάσισε να αγαπήσει τα λάθη της είχε κάνει το πρώτο μεγάλο βήμα για τη διά βίου ανακωχή με τον εαυτό της. Σήμερα έχοντας ζήσει 50 χρόνια και 9 ημέρες μιας μάλλον συναρπαστικής ζωής προσωποποιεί τον ανθρωπότυπο της new age 50άρας αλλά και της χειραφετημένης σταρ που δεν σωρεύει απωθημένα επειδή η καριέρα της κόλλησε σε μια υπερμεγέθη δεκαετή τηλεοπτική επιτυχία, αλλά έχει αποφασίσει απλώς να ζει.
Πέρσι τέτοιες μέρες η Ανιστον γιόρταζε τα γενέθλιά της σε μια σεμνοταπεινή, κλειστή τελετή μεταξύ στενών φίλων της – ανάμεσά τους η Κόρτνεϊ Κοξ, η στυλίστρια και ο μάνατζέρ της. Τότε η Ανιστον συμπλήρωνε επτά χρόνια κοινού βίου με τον Τζάστιν Θερού, ο οποίος όμως ήταν άφαντος από τη γιορτή της αγαπημένης του. Λίγες ημέρες αργότερα οι δύο ηθοποιοί με μία ανακοίνωση προς τον Τύπο κοινοποιούσαν την απόφασή τους να χωρίσουν από τραπέζης και κλίνης. «Σε μια προσπάθεια να μειώσουμε κάθε περαιτέρω εικασία, αποφασίσαμε να ανακοινώσουμε τον χωρισμό μας. Αυτή η απόφαση ήταν κοινή και πάρθηκε με αγάπη στο τέλος της περασμένης χρονιάς. Είμαστε δύο πολύ καλοί φίλοι που αποφάσισαν να πάρουν χωριστούς δρόμους ως ζευγάρι αλλά ανυπομονούμε να συνεχίσουμε τη φιλία μας. Υπό κανονικές συνθήκες θα το κάναμε αυτό ιδιωτικά, αλλά δεδομένου ότι η βιομηχανία του κουτσομπολιού δεν μπορεί να αντισταθεί στην ευκαιρία να εικάσει και να ανακαλύψει, θέλαμε να αποκαλύψουμε την αλήθεια απευθείας. Οτιδήποτε άλλο δημοσιευτεί για εμάς δεν θα είναι απευθείας από εμάς, θα είναι κάποιου άλλου το φανταστικό αφήγημα. Πάνω απ’ όλα, είμαστε αποφασισμένοι να διατηρήσουμε τον βαθύ σεβασμό και την αγάπη που έχουμε ο ένας για τον άλλον», κατέληγε η κοινή δήλωσή τους.
Εναν χρόνο αργότερα πολλά φαίνεται ότι έχουν αλλάξει στη ζωή της Ανιστον. Η εύλογη θλίψη του χωρισμού έχει δώσει τη θέση της σε μια μεγαλύτερη συνειδητότητα, όπως διαφαίνεται από τις συνεντεύξεις της, όπου έχει αποφασίσει να λέει τα πράγματα ως έχουν, ενώ οι σχέσεις των δύο πρώην συζύγων μοιάζουν να έχουν εξομαλυνθεί. Είναι γνωστό ότι για περίπου έναν χρόνο πριν από τη δημοσιοποίηση του διαζυγίου η Ανιστον και ο Θερού ζούσαν όχι απλώς σε διαφορετικά σπίτια αλλά σε διαφορετικές πόλεις. Εκείνη στη φαραωνικών διαστάσεων έπαυλη του Μπελ Ερ, την οποία σχεδίασε και διακόσμησε η ίδια, αφού είναι γνωστή η κλίση της στην αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων, κι εκείνος στη Νέα Υόρκη, αναζητώντας τη θεατρική τύχη του – ή για άλλους τον έρωτα της φωτογράφου Πέτρα Κόλινς. Σε κάθε περίπτωση, τα φετινά γενέθλια της Ελληνοαμερικανίδας σταρ ήταν ανέφελα και σχεδόν υπετροφικά από χαρά. Το πάρτυ που έδωσε στο ιστορικό «Sunset Tower Hotel» του Λος Αντζελες λέγεται ότι ήταν διονυσιακό, κοσμοπλημμυρισμένο, μια πρώτης τάξεως celebrity πανστρατιά.
Η 50χρονη ηθοποιός εννοείται ότι απαγόρευσε στους καλεσμένους της να δημοσιοποιήσουν φωτογραφίες ή βίντεο από τη βραδιά στα κοινωνικά δίκτυα, ωστόσο η Κέιτ Χάντσον και η Γκουίνεθ Πάλτροου έσπασαν το εμπάργκο ανοίγοντας μέσω ενός βίντεο boomerang μια χαραμάδα στο ηδονοθηρικό αίσθημα του κοινού. Για κάτι τέτοιες περιπτώσεις «αναλογικής νοσταλγίας» όπως της Ανιστον -ευτυχώς- υπάρχουν πάντα οι παπαράτσι. Οι φωτογράφοι είχαν στήσει ξόβεργες στο Sunset Strip του δυτικού Χόλιγουντ και μπορεί να μην έπιασαν το αναμενόμενο, ήτοι μπεκάτσες, αλλά έβγαλαν λαβράκι. Ούτε οι ίδιοι δεν πίστευαν στα μάτια τους όταν είδαν έναν μεσόκοπο άνδρα με μαύρο τζόκεϊ καπέλο να περνά σχεδόν λαθραία την είσοδο του ξενοδοχείου. Φυσικά ο Μπραντ Πιτ δεν έφτασε απρόσκλητος. Είχε μάλιστα δηλώσει εκ των προτέρων στην εορτάζουσα πρώην σύζυγό του ότι δεν θα έχανε με τίποτα το πάρτυ για τα σημαδιακά πεντηκοστά γενέθλιά της. Μόνο που ακόμα και η Ανιστον δυσκολευόταν να το πιστέψει. Πάντως, λέγεται ότι ο 55χρονος ηθοποιός διατήρησε μάλλον χαμηλό προφίλ, έφαγε τάκος, μπέργκερ και κέικ βανίλια και αποχώρησε έπειτα από περίπου τρεις ώρες κρυμμένος κάτω από μια πελώρια μαύρη ομπρέλα. Σύμφωνα μάλιστα με το περιοδικό «People», το οποίο διαχρονικά έχει καλή πληροφόρηση από το στρατόπεδο της Ανιστον, ο Πιτ μπορεί να εμφανίστηκε στο «Sunset Tower Hotel» με άδεια χέρια, όμως είχε προνοήσει να στείλει το δώρο του στην οικία της Ανιστον λίγες ημέρες νωρίτερα. Πράγμα που έκαναν και οι υπόλοιποι καλεσμένοι της, ανάμεσά τους η Κέιτι Πέρι, ο Ορλάντο Μπλουμ -με τον οποίο φημολογείται ότι στο παρελθόν την έδενε κάτι περισσότερο από μια τρυφερή φιλία-, η Ελεν ΝτεΤζενέρις, η Ντέμι Μουρ, ο Τζον Μάγερ και η Ρις Γουίδερσπουν.
Το να σε τιμούν με την παρουσία τους μια σειρά πρωτοκλασάτων σταρ είναι αν μη τι άλλο κολακευτικό. Το να σε θεωρούν όμως φίλη είναι τουλάχιστον κατάκτηση -και η Ανιστον μπορεί να το πιστώνει στον εαυτό της. Και γι’ αυτό δεν ευθύνεται σίγουρα το γεγονός ότι δεν είναι αρκετά ανταγωνιστική απέναντι στους συναδέλφους της. Είναι μάλλον ζήτημα χαρακτήρα. Αλλωστε, αν και δεν έχει να επιδείξει κάποια σπουδαία συμμετοχή σε τηλεοπτική σειρά ή κινηματογραφική ταινία τα τελευταία χρόνια, παραμένει μία από τις πλέον περιζήτητες και, κυρίως, ακριβοπληρωμένες ηθοποιούς. Σύμφωνα με τη σχετική λίστα του περιοδικού «Forbes» είναι η τρίτη πιο καλά αμειβόμενη ηθοποιός της κινηματογραφικής βιομηχανίας με απολαβές 19,5 εκατ. δολαρίων για τη χρονιά που μας πέρασε – την ξεπερνούν μόνο η Σκάρλετ Γιόχανσον και η Αντζελίνα Τζολί. Βέβαια η αλήθεια είναι ότι τα χρήματα που λαμβάνει η Ανιστον δεν προέρχονται τόσο από τα δικαιώματα των σειρών ή των ταινιών της όσο από τις κινηματογραφικές παραγωγές με τις οποίες καταπιάνεται και, κυρίως, από τις διαφημιστικές καμπάνιες, όπως εκείνη της αεροπορικής εταιρείας Emirates.
Το φιλαράκι του Χόλιγουντ
Από την άλλη η δημοφιλία της τόσο στο σινάφι της όσο και στο κοινό, στη συνείδηση του οποίου έχει εντυπωθεί δια παντός ως η Ρέιτσελ από τα «Φιλαράκια», ίσως οφείλεται στον γνήσιο και θαρραλέο τρόπο με τον οποίο έχει αποφασίσει να εκφράζεται στις συνεντεύξεις της. Οταν μιλά δημόσια, η Ανιστον θυμίζει περισσότερο κορίτσι της διπλανής πόρτας παρά Χολιγουντιανή σταρ. Κατά καιρούς έχει μοιραστεί πολλές ιστορίες από τη ζωή της – ειδικά δε την περίοδο που προωθούσε την ταινία «Cake». Εχει μιλήσει για τη δυσλεξία από την οποία πάσχει αλλά και το γεγονός ότι έως τα 20 της χρόνια, όταν δηλαδή το ανακάλυψε, ένιωθε νοητικά ανάπηρη. Εχει μιλήσει για τη δύσκολη περίοδο που βίωσε έπειτα από το κοσμοϊστορικό διαζύγιό της από τον Μπραντ Πιτ, ένα γεγονός που την οδήγησε σε συνολική αναθεώρηση της ζωής της μέσω της ψυχανάλυσης. Εχει μιλήσει για τις δυσκολίες που έχει περάσει -από τον θάνατο του νεανικού έρωτά της από όγκο στον εγκέφαλο μέχρι τη δύσκολη σχέση με τη μητέρα της- κι έχει αποδομήσει περίφημα τον εαυτό της, όπως όταν, λόγου χάρη, αναφέρεται σκωπτικά στο πόσο πολύ την περιφρονούν και πόσο επιδεικτικά την αγνοούν τα βραβεία της κινηματογραφικής βιομηχανίας.
Η Ανιστον δεν μπορεί και μάλλον δεν θέλει να αποδράσει από τον ρόλο του «αστείου» κοριτσιού. Αλλωστε έτσι μπορεί να λέει τα πιο σοβαρά και βαριά πράγματα του κόσμου αλλά μέσω της ελαφράδας -που σε καμία περίπτωση δεν υποκρύπτει ανοησία ή επιδερμικότητα- να περνά τα μηνύματα που θέλει στον κόσμο. Με μια λέξη να εμπνέει. Αλλωστε ακόμα και μέσω του περσινού δεύτερου διαζυγίου κατάφερε να κάνει ένα περίφημο σχόλιο για τον σεξιστικό τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι γυναίκες από τον Τύπο.
Η συνέντευξή της σε αμερικανικό γυναικείο περιοδικό λίγους μήνες μετά από τον χωρισμό της από τον Θερού ήταν όχι μόνο μια ειλικρινής κατάθεση ψυχής, αλλά θα μπορούσε να επέχει ακόμα και θέση μανιφέστου για τη γυναικεία χειραφέτηση: «Κανείς δεν γνωρίζει τι συμβαίνει πίσω από τις κλειστές πόρτες. Δεν ξέρουν τι μπορεί να έχω περάσει ιατρικά ή συναισθηματικά. Υπάρχει μια πίεση στις γυναίκες να γίνουν μητέρες και, αν δεν γίνουν, είναι κάτι σαν “ελαττωματικά προϊόντα”. Μπορεί ο δικός μου σκοπός σε αυτόν τον πλανήτη να μην είναι να κάνω παιδιά. Ισως έχω άλλα πράγματα τα οποία πρέπει να κάνω […] Οι γυναίκες χαρακτηρίζονται κυρίως με βάση την εξωτερική εμφάνιση και τα ρούχα και επιφανειακά πράγματα. Οταν ένα ζευγάρι χωρίζει στο Χόλιγουντ, η γυναίκα είναι που περιφρονείται. Η γυναίκα μένει λυπημένη και μόνη της. Αυτή είναι η αποτυχία. Πότε διάβασες εσύ τελευταία φορά για έναν διαζευγμένο, άτεκνο άνδρα που να αναφέρεται ως γεροντοκόρος;», κατέληγε θέτοντας το ερώτημα των χιλίων δολαρίων.
Πώς λοιπόν μπορεί να μην αγαπά κανείς και να μη βγάζει το καπέλο σε αυτή τη γυναίκα; Σε μια ηθοποιό που μπορεί να ξεκίνησε τυχαία την καριέρα της, όταν μοιράστηκε την ίδια κάνουλα σε ένα βενζινάδικο με τον τότε διευθυντή Ψυχαγωγικού Προγράμματος του NBC, αλλά από τότε δεν άφησε τίποτα στην τύχη;