“Κανένας δεν γνωρίζει πραγματικά πώς είμαι από τις φωτογραφίες που ανεβάζω ή τα κείμενα που βάζω” θα πει η Τζωρτζίνα Λιώση αναφερόμενη στα social media της. Λίγο αργότερα θα αναρωτηθεί: “Αν δεν ανεβάσω κάτι για δυο βδομάδες θα ανησυχήσει κάποιος για μένα; Ποστάρω, άρα υπάρχω;” Η ηθοποιός είναι λάτρης του Instagram και μπορείς να το καταλάβεις εύκολα μπαίνοντας στο προφίλ της. Έχει βάλει όμως τα προσωπικά της όρια ως προς το τι θα κοινοποιήσει. Συνήθως είναι πράγματα για τη δουλειά της: καμπάνιες μόδας,εμπορικές συνεργασίες, τις παραστάσεις Lolita reversed: Dark και Το Σκλαβί στις οποίες πρωταγωνιστεί και την νέα της ταινία Stardust.
Η Τζωρτζίνα έχει πλέον μόνο instagram, με το facebook δεν θέλει να ασχολείται. Όλα αυτά τα εξηγεί μέσα από το project “Είναι Βίντεο” που έχει σκοπό να μας λύσει πολλές απορίες για τον κόσμο των social media. Η ηθοποιός είναι το δεύτερο πρόσωπο που συμμετέχει σε αυτό, παίρνοντας τη σκυτάλη από τη Λίλα Μπακλέση. Ακολούθησαν η Aphrodite, η Γωγώ Δελογιάννη και η Μαίρη Συνατσάκη.
Ο εμπνευστής της ιδέας είναι ο Σπύρος Μαλτέζος. Με την Τζωρτζίνα ενώνει πέρα από φιλία και μια συνεργασία, αφού είναι ο σκηνοθέτης της νέας της ταινίας που θα κυκλοφορήσει μέσα στη νέα χρονιά. Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε το όνομά του σε κάποιο project αφού ο Σπύρος κρύβεται πίσω από αρκετά video clip Ελλήνων καλλιτεχνών αλλά και τα βίντεο αγαπημένων μας προσώπων στο YouTube .
Τι ακριβώς όμως είναι το project που έχει viral στο διαδίκτυο με το #EinaiVideo, πώς το σκέφτηκε και ποια άλλα πρόσωπα θα δούμε σε αυτό; Τις απορίες μας τις λύνει ο ίδιος ο Σπύρος.
Πώς εμπνεύστηκες το Είναι Βίντεο; Περπατούσα -όπως πάντα με όλα μου τα project, περπατάω και μου έρχονται- στην πλατεία Καρύτση και κάποια στιγμή είπα Είναι Βίντεο! Το 2017. Κατοχύρωσα το όνομα στα social, αλλά δεν ήξερα τι να το κάνω. Εδώ υπάρχει ένα κενό, γιατί δεν θυμάμαι τι έγινε και οι άνθρωποι που με ακολουθούσαν στο instagram άρχισαν να λένε την φράση Είναι Βίντεο ταγκάροντας το account, που πότε ήταν άδειο. Είπα δεν γίνεται κάτι πρέπει να το κάνω! Σε κάθε project με ενδιαφέρει περισσότερο η εικόνα και το φορμάτ πάρα αυτά που πραγματικά λέγονται μέσα σε αυτό. Έτσι το πήρα ανάποδα, σκέφτηκα τι ωραία που θα ήταν κάποιος να έβλεπε ότι ακριβώς βλέπει στην οθόνη του και ο σκηνοθέτης πριν αυτό βγει στο κοινό.
Ήθελες να περάσεις κάποιο μήνυμα μέσα από αυτό; Όταν κατέληξα στο φορμάτ έψαχνα πιο ακριβώς θα είναι το περιεχόμενο, έτσι μια μέρα ο φίλος μου ο Ρένος, που έχουμε φτιάξει μαζί την MoveAlice, μου είπε: “Αφού ξεκίνησε στα social γιατί δεν τους ρωτάς για την δική τους εμπειρία σε αυτά;” Σκέφτηκα, πώς θα μπορούσα να δείξω κάτι από το παρελθόν αλλά να έχει σύγχρονη θεματολογία;
Έτσι έγινε ο εξής συνδυασμός, η εικόνα έρχεται από τα 90s, το μοντάζ μιμείται τον τρόπο που γραφόντουσαν τα βίντεο στην βιντεοκασέτα την εποχή εκείνη. Πολλές φορές το ένα γραφόταν πάνω στο άλλο και όταν το έβαζες να παίξει έβλεπες κάτι που δεν είχε και πολύ νόημα.
Και όλα αυτά σε ένα περιβάλλον που δείχνει στον θεατή το πώς φτιάχνεται ένα τέτοιο βίντεο. Βρισκόμαστε δηλαδή σε ένα συνεχόμενο inception, ανθρώπους που μιλούν για τα social στα social, με μια εικόνα από παρελθόν, αλλά ταυτόχρονα το μοντάζ σου φανερώνει πως μπορείς να αλλάξεις την πραγματικότητα. Με λίγα λόγια το μήνυμα που θέλω να περάσω είναι μην πιστεύετε πάντα σε αυτό που βλέπετε.
Γιατί έχεις επιλέξει τα συγκεκριμένα πρόσωπα; Θέλω να πω ότι το “Είναι Βίντεο” δεν ακολουθεί τους κανόνες των social media, δηλαδή δεν υπάρχει συγκεκριμένη μέρα που να βγαίνει το κάθε επεισόδιο. Θέλω να είναι κάτι σαν έκπληξη για τους ανθρώπους που το ακολουθούν. Στο πρώτο επεισόδιο είναι η Λίλα Μπακλέση, έβλεπα στα insta story της όλα αυτά τα ταξίδια που κάνει με την δουλειά της, το πόσοι άνθρωποι έκαναν αναδημοσιεύσεις την παράσταση της και γενικά έχει ένα κοινό που την ακολουθεί, έτσι ήθελα να μάθω πως βιώνει η ίδια την διαδικασία αυτή.
Στο δεύτερο επεισόδιο είναι η Τζωρτζίνα Λιώση πάντα μου άρεσε η στάση της και ο τρόπος που βρίσκεται στα social media, διατηρεί μια συγκεκριμένη αισθητική που προβάλει την ίδια και την δουλειά της.
Στο τρίτο επεισόδιο είναι η Aphrodite (σ.σ. η κόρη της Εβελίνας Παπούλια), εδώ βλέπουμε πως η νέα γενιά χρησιμοποιεί τα social, την σημασία που έχουν τα σχόλια και τα like, αλλά και πως είναι το μέσω να για να δείξεις την μουσική και τα βίντεο σου στο YouTube όταν είσαι στην αρχή. Στο τέταρτο επεισόδιο είναι η Γωγώ Δελογιάννη, μου αρέσει που λέει την γνώμη της με τον δικό της τρόπο χωρίς να αυτοπεριορίζεται αλλά και το πως χρησιμοποίησε τα social όταν αποφάσισε να αλλάξει καριέρα. Στο πέμπτο επεισόδιο είναι η Μαίρη Συνατσάκη, αυτό μου που αρέσει σε εκείνη είναι ότι έφτιαξε κάτι δικό της, γενικά είμαι οπαδός αυτής της λογικής, το να φτιάχνεις δηλαδή την δουλειά σου στα μέτρα σου. Περνώντας από τα παραδοσιακά media στα νέα.
Θα δούμε κάποιο άλλο πρόσωπο που δεν περιμένουμε; Δεν γνωρίζω ακόμα ποιο θα είναι το επόμενο πρόσωπο, ούτε από ποιον χώρο θα προέρχεται, το σίγουρο πάντως είναι ότι θα είναι γυναίκα.
Υπάρχει κάτι που ακούστηκε σε αυτά τα βίντεο και ήταν έκπληξη για εσένα; Νομίζω ότι το πιο σημαντικό ήταν το πόσο επηρεάζει ένα σχόλιο την καθημερινότητα κάποιου ανθρώπου, κάτι το οποίο μπορεί να προκαλέσει και λανθασμένες αποφάσεις στην προσωπική του ζωή. Πολλά από τα όσα λέγονται όταν γράφουμε τον ήχο δεν μπαίνουν στο τελικό βίντεο.