Φέτος θα δούμε τη Salma Hayek σε δύο ταινίες: την «Eternals», όπου η 55χρονη ηθοποιός θα υποδυθεί μια σούπερ ηρωίδα, και το πολυαναμενόμενο, εξίσου επικό «House of Gucci». Διπλή λοιπόν η αφορμή για να δώσει νέα συνέντευξη στον «Guardian», όπου μίλησε για την επαγγελματική αλλά και την προσωπική ζωή της, την οποία πλέον μοιράζεται με τον μεγιστάνα της μόδας François-Henri Pinault, CEO του ομίλου Kering, στον οποίο ανήκουν οίκοι όπως οι Gucci, Balenciaga, Yves Saint Laurent.
Ο ρόλος της στην ταινία «Eternals» είναι κάθε άλλο παρά στερεοτυπικός για μια 55χρονη ηθοποιό, που στο παρελθόν θα καλείτο να υποδυθεί μητέρες εφήβων και νοικοκυρές μέσης ηλικίας, και, όπως σχολιάζει η ίδια, «χαίρομαι που κάνω την αρχή». Στα συν και το γεγονός ότι η σκηνοθεσία είναι της Chloé Zhao, που βραβεύτηκε με Όσκαρ για την εξαιρετική «Nomadland»: «Σκέφτηκα, πωπω, συνεργάζομαι με μια γυναίκα σκηνοθέτιδα από την Κίνα. Η ικανοποίηση ξεπερνά το ίδιο το φιλμ: Βλέπεις μια άλλη γυναίκα να είναι τόσο γενναία, τόσο έξυπνη, τόσο εμπνευστική».
«Σκέφτηκα, πωπω, συνεργάζομαι με μια γυναίκα σκηνοθέτιδα από την Κίνα. Η ικανοποίηση ξεπερνά το ίδιο το φιλμ: Βλέπεις μια άλλη γυναίκα να είναι τόσο γενναία, τόσο έξυπνη, τόσο εμπνευστική».
Η «Φρίντα» της χάρισε μια υποψηφιότητα για το χρυσό αγαλματίδιο της Ακαδημίας, αλλά τής έφερε και μια σειρά από τραυματικές εμπειρίες, από τη συνεργασία της με τον παραγωγό της ταινίας, Harvey Weinstein, στον οποίο έπρεπε να λέει συνέχεια «όχι»: «Όχι στην πρότασή του να κάνουμε ντους μαζί ή να με παρακολουθήσει ενώ κάνω ντους. Όχι στο να τον αφήσω να μου κάνει μασάζ. Όχι στο να αφήσω έναν γυμνό φίλο του να μου κάνει μασάζ. Όχι στο να τον αφήσω να μου κάνει στοματικό σεξ. Όχι στο να βγάλω τα ρούχα μου μαζί με μια άλλη γυναίκα… Και με κάθε “όχι” μου, ζούσα το μακιαβελικό μένος του».
Ένα μένος που ξεσπούσε, συχνά, με bullying εναντίον της: «Μου τηλεφωνούσε και ούρλιαζε: Γιατί έχεις μονόφρυδο και μουστάκι; Δεν σε προσέλαβα για να είσαι άσχημη! Κι εγώ ήμουν σε φάση, έχεις ποτέ δει φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο; Αν ένας άντρας έπαιζε τον Σιρανό ντε Μπερζεράκ, δεν θα έλεγε: “Γιατί έχεις αυτή τη μύτη;”».
«Μου τηλεφωνούσε και ούρλιαζε: Γιατί έχεις μονόφρυδο και μουστάκι; Δεν σε προσέλαβα για να είσαι άσχημη! Κι εγώ ήμουν σε φάση, έχεις ποτέ δει φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο; Αν ένας άντρας έπαιζε τον Σιρανό ντε Μπερζεράκ, δεν θα έλεγε: “Γιατί έχεις αυτή τη μύτη;”».
Αντιμετώπισε όμως το ρατσισμό όχι μόνο γιατί είναι γυναίκα αλλά και για τη μεξικανική καταγωγή της. Για την τελευταία έχασε και πολλούς ρόλους: «Δεν θα πω ονόματα αλλά υπήρξε ένας ρόλος που είχε γραφτεί για μένα, για μια Μεξικανή, και τον έπαιξε μια ηθοποιός που δεν ήταν καν λατινοαμερικανικής καταγωγής».
Γόνος εύπορης οικογένειας, μπήκε στον κόσμο του θεάματος στα 23 χρόνια της, κερδίζοντας έναν ρόλο σε σαπουνόπερα. Παρά την καταξίωσή της στο Χόλιγουντ μέσα από τους ρόλους και τη δική της εταιρεία παραγωγής, την απασχολούσαν ταυτόχρονα τα δικαιώματα των γυναικών και των ζώων. Για να τα προστατεύσει, μεταξύ άλλων, έκανε δωρεές σε καταφύγια γυναικών και δημιούργησε το δικό της καταφύγιο ζώων.
Με τον Pinault γνωρίστηκαν όταν η Hayek ήταν 39 ετών και μετρούσε ήδη μια υποψηφιότητα για Όσκαρ, για τον ρόλο της «Φρίντα Κάλο». Μετά τον γάμο τους όμως δεν εγκατέλειψε την καριέρα της καθώς, όπως είπε στη βρετανική εφημερίδα, «αγαπάω τη δουλειά μου».
«Δεν είναι σαν κανέναν άλλο από όσους έχω γνωρίσει», λέει σήμερα για τον σύζυγο της. «Δεκαέξι χρόνια μετά τη γνωριμία μας, συνεχίζει να με ενθουσιάζει. Έχω γνωρίσει καταπληκτικούς άντρες, αλλά κανένας δεν με είδε όπως ακριβώς είμαι, σαν εκείνον. Η ψυχή του είναι αγνή».
Ήταν 41 όταν έγινε μητέρα, στην κόρη τους, Valentina, αλλά δεν το μετανιώνει που γνώρισε τη μητρότητα μετά τα σαράντα: «Το εκτιμάς πολύ περισσότερο γιατί, μέχρι να φτάσεις εκεί, έχεις ζήσει το φόβο ότι μπορεί να μη συμβεί ποτέ. Επίσης ξέρεις τι θέλεις από τη ζωή σου, οπότε δεν έχεις την πίεση να αναρωτιέσαι: Τι θα κάνω; Είμαι και μητέρα! Όταν παντρεύεσαι μικρή είναι δύσκολο, γιατί μπορεί να μην ξέρεις καν ποια είσαι».