Ήταν 22 Μαΐου του 2017 όταν μια έκρηξη στο Manchester Arena της Αγγλίας στη συναυλία της Ariana Grande συγκλόνιζε τον κόσμο. Η έκρηξη, που ήταν τελικά βομβιστική επίθεση, σκότωσε 22 ενήλικες και παιδιά, συμπεριλαμβανομένου του δράστη, και τραυμάτισε άλλους 116.
Σήμερα, 8 χρόνια μετά, οι τακτικές ασφαλείας που εφαρμόζονται σε μεγάλα γεγονότα, όπως οι συναυλίες, έχουν αλλάξει. Μεταξύ των μέτρων προστασίας είναι η ταυτοποίηση προσώπων, αλλά και η τοποθέτηση καμερών ασφαλείας και αναγνώρισης προσώπου στους χώρους διεξαγωγής των συναυλιών.
Γι’ αυτόν τον λόγο πραγματοποιήθηκε και σχετικός έλεγχος πριν από τη συναυλία της Beyoncé στο Κάρντιφ της Ουαλίας, τον περασμένο Μάιο.
Σύμφωνα με τον επίτροπο Αστυνομίας της Νότιας Ουαλίας, «αυτή είναι μια συνήθης τακτική πλέον. Παράλληλα, στο στόχαστρο έχουν μπει και οι παιδόφιλοι. Επειδή στη συναυλία της Beyoncé θα υπάρχουν πολλά κορίτσια αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος εντοπισμού τους».
Μια κάμερα αναγνώρισης προσώπου λειτουργεί συγκρίνοντας τα πρόσωπα με μια λίστα παρακολούθησης που δημιουργείται από την αστυνομία. Το υλικό από το κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης καταγράφεται και διατηρείται έως και 31 ημέρες.
Οι αντιδράσεις από το κοινό της Beyoncé
Η χρήση των καμερών έχει επικριθεί έντονα από ακτιβιστές για τα ανθρώπινα δικαιώματα, οι οποίοι τάσσονται κατά αυτού του τρόπου παρακολούθησης.
Η Katy Watts, δικηγόρος της ομάδας ανθρωπίνων δικαιωμάτων Liberty, δήλωσε ότι η τεχνολογία «εδραιώνει μοτίβα διακρίσεων στην αστυνόμευση και παραβιάζει την ιδιωτική ζωή χιλιάδων ανθρώπων».
Με τη σειρά του ο Επίτροπος της Αστυνομίας σημειώνει ότι ο έλεγχος ήταν απαραίτητος στη συναυλία της pop star και έδειξε πώς μπορεί να λειτουργήσει σωστά στην πράξη η παρακολούθηση με κάμερα, ενώ οι αρχές είχαν κάνει γνωστό πως θα υπάρχει αυτού του είδους ο έλεγχος
Τα παράπονα είναι πολλά πάνω σε αυτό το θέμα, καθώς οι ακτιβιστές θεωρούν ότι η Beyoncé, ως υπέρμαχος των ανθρωπίνων δικαιωμάτων θα έπρεπε να έχει θέσει όρια πριν από τη συναυλία της. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει απάντηση από την πλευρά της τραγουδίστριας.