Ο Alain Fabien Maurice Marcel Delon ήταν Γάλλος ηθοποιός και παραγωγός. Αναγνωρισμένος ως πολιτιστικός και κινηματογραφικός πρωταγωνιστής του 20ού αιώνα, ο Alain Delon αναδείχθηκε ως ένας από τους σημαντικότερους Ευρωπαίους ηθοποιούς των δεκαετιών 1960, 1970 και 1980.

Κέρδισε επαίνους και δόξα για τους ρόλους του σε ταινίες όπως: Γυμνοί στον ήλιο (1960), Ο Ρόκο και τ’ αδέλφια του (1960), Η έκλειψη (1962), Ο γατόπαρδος (1963), Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο (1967), Η πισίνα (1969), Ο κόκκινος κύκλος (1970), Ο μπάτσος (1972) και ο Κύριος Κλάιν (1976).

Κατά τη διάρκεια της καριέρας του, συνεργάστηκε με πολλούς γνωστούς σκηνοθέτες, συμπεριλαμβανομένων των Λουκίνο Βισκόντι, Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, Ζαν-Πιέρ Μελβίλ, Μικελάντζελο Αντονιόνι και Λουί Μαλ.

Το 1985 κέρδισε το Βραβείο Σεζάρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στο Η ιστορία μας (1984). Το 1991, έλαβε το παράσημο της Λεγεώνας της Τιμής της Γαλλίας. Στο 45ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου του απονεμήθηκε η τιμητική Χρυσή Άρκτος. Επίσης το 2019 στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών, έλαβε τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα για την συνολική προσφορά του στην έβδομη τέχνη.

Το 1997 ανακοίνωσε την αποχώρησή του από την ηθοποιία, σε ηλικία 62 ετών.

Έφυγε από τη ζωή την 18η Αυγούστου του 2024 σε ηλικία 88 ετών και παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε δέκα ενδιαφέροντα γεγονότα για τη ζωή του που ίσως δεν γνωρίζατε.

Είχε διπλή υπηκοότητα

Ο Alain Delon έχει διπλή υπηκοότητα. Είναι πολίτης τόσο της Γαλλίας όσο και της Ελβετίας. Απέκτησε τη δεύτερη υπηκοότητά του το 1999, αφού έζησε στη Γενεύη για περισσότερο από μια δεκαετία.
Η ολλανδική του υπηκοότητα προέκυψε μέσω γάμου. Είχε μια Ολλανδή σύζυγο και δύο παιδιά.

Ήταν άτακτος στο σχολείο

Η παιδική ηλικία του Alain δεν διέφερε και πολύ από την παιδική ηλικία των περισσότερων παιδιών της γενιάς του.

Μεγάλωσε με τη μητέρα του, μετά το διαζύγιο των γονιών του, και περνούσε πολύ χρόνο στο κρεοπωλείο του πατέρα του. Η μητέρα του φοβόταν ότι ο Alain θα έκανε περισσότερες αταξίες αν τον άφηνε μόνο του.
Όταν δεν ήταν εκεί, τον άφηνε υπό τη φροντίδα μιας παραμάνας. Ως μαθητής, ο Alain δεν είχε καλές επιδόσεις στο σχολείο και είχε αποβληθεί από έξι σχολεία.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Alain Delon (@alaindelonndaily)

Ήθελε να γίνει χασάπης

Έχοντας περάσει το μεγαλύτερο μέρος της παιδικής του ηλικίας στο κρεοπωλείο του πατέρα του, ο Alain ήθελε να γίνει κρεοπώλης. Μεγάλωσε παρακολουθώντας τον πατέρα του και θαύμαζε την εργασιακή του ηθική.
Έτσι, όταν έγινε έφηβος, εργάστηκε για λίγο ως κρεοπώλης. Κάποια στιγμή, έγινε φίλος με κάποιους ηθοποιούς του κινηματογράφου τους οποίους συνόδευσε στο φεστιβάλ κινηματογράφου των Καννών το 1957. Χάρη στη γοητευτική του εμφάνιση και το ανάστημά του, τράβηξε την προσοχή ενός ανιχνευτή ταλέντων και τα υπόλοιπα είναι ιστορία.

Πολέμησε στην Ινδοκίνα

Κατατάχθηκε στο ναυτικό και συμμετείχε στον πόλεμο της Ινδοκίνας, όταν ήταν στρατιώτης. Από τα 4 χρόνια του πολέμου, πέρασε 11 μήνες στη φυλακή.

Απέρριπτε ρόλους σε άλλες γλώσσες

Ο ανιχνευτής ταλέντων που τον εντόπισε ήταν ένας Αμερικανός που του εξασφάλισε έναν ρόλο στο Χόλιγουντ. Είχαν ένα αίτημα για εκείνον, έπρεπε να αρχίσει να μαθαίνει αγγλικά. Εκείνος, ωστόσο, απέρριψε αυτή την προσφορά και συμβιβάστηκε με μια γαλλική εταιρεία παραγωγής. Συνεργάστηκε με τον σκηνοθέτη Yves Allegra ο οποίος του έδωσε έναν ρόλο στην ταινία «Όταν μια γυναίκα παρεμβαίνει».

Ο Alain είχε μια πολύ επιτυχημένη καριέρα στη Γαλλία και σε άλλα μέρη της Ευρώπης. Αυτό, ωστόσο, δεν μεταφράστηκε στο Χόλιγουντ. Αφού έμαθε αγγλικά, μετακόμισε στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου πέρασε επτά χρόνια. Ο χαρακτήρας του επικρίθηκε έντονα στην Αμερική, καθώς παρουσίαζε τον γαλλικό σοβινισμό που δεν έτυχε καλής υποδοχής. Οι περισσότεροι από τους ρόλους που έπαιξε επισκιάστηκαν από πρωταγωνιστές Αμερικανούς ηθοποιούς. Οι κριτικοί κινηματογράφου το απέδωσαν αυτό στο ότι δεν μπόρεσε να προσαρμόσει τη γαλλική προσωπικότητά στην αμερικανική σκηνή.

Ήταν αρραβωνιασμένος με τη Romy Schneider

Από το 1959 έως το 1963 ήταν αρραβωνιασμένος με τη Γερμανίδα ηθοποιό Romy Schneider. Συναντήθηκαν όταν ήταν περίπου 20 ετών και ερωτεύτηκαν κεραυνοβόλα. Έπειτα από σχεδόν 5 χρόνια κοινής ζωής, ο Alain αποφάσισε να αφήσει τη Romy για μια άλλη γυναίκα και με αυτόν τον τρόπο τη «διέλυσε». Παρόλα αυτά παρέμειναν φίλοι ζωής.

Στην περιοδεία της ταινίας “La piscine” το 1968 – Photo by Patrice PICOT/Gamma-Rapho via Getty Images

Δεν πήγε στην κηδεία της

Σε συνέντευξή του, εξομολογήθηκε ότι λίγο πριν από την κηδεία της Romy Schneider, στην οποία δεν παρέστη, έμεινε όλη τη νύχτα δίπλα στο φέρετρο, βγάζοντας τρεις φωτογραφίες της, τις οποίες κρατούσε πάντα στο πορτοφόλι του.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Alain Delon (@alaindelonndaily)

Ο μοντέρνος κινηματογράφος δεν τον ενθουσίαζε

Σε δηλώσεις του είχε παραδεχθεί πως δεν ο μοντέρνος κινηματογράφος δεν τον ενθουσιάζει και αυτό επειδή το περιεχόμενο είναι ρηχό και στοχεύει μόνο στα κέρδη και όχι στο ταλέντο. Εκτιμά τις παλιές μεθόδους παραγωγής ταινιών που χρησιμοποιούσαν φιλμ και όχι τις σημερινές ψηφιακές κάμερες. Υποστήριξε ότι αυτό έχει κάνει πολλούς παραγωγούς ταινιών να μην βιώνουν σε βάθος όλη τη δουλειά και τη χαρά της παραγωγής.

Δεν έβλεπε τις ταινίες του

Εκτός του ότι δεν ήταν μεγάλος θαυμαστής της σύγχρονης κινηματογραφικής παραγωγής, είχε επιβεβαιώσει ότι δεν έβλεπε, πλέον, τις παλιές του ταινίες.

Και αυτό, επειδή, σχεδόν όλοι οι συνάδελφοί του είχαν πεθάνει. Μια από τις πιο δύσκολες ταινίες του είναι η La Piscine στην οποία πρωταγωνίστησε μαζί με τους Romy Schneider και Morris Ronet.

Το τραγούδι της Madonna που είναι αφιερωμένο σε εκείνον

Το τραγούδι “Beautiful killer”της Madonna στο άλμπουμ MDNA είναι ένας φόρος τιμής στον Alain Delon. Eίναι ένα τραγούδι από το δωδέκατο στούντιο άλμπουμ της και υπάρχει μόνο στην πολυτελή έκδοση του άλμπουμ.

Η Madonna και ο συμπαραγωγός Martin Solveig μοιράζονται την αγάπη τους για τις ταινίες, και αυτό το ’80s sounding jam είναι εμπνευσμένο από τη γαλλική ταινία Le Samouraï. Ο Παριζιάνος DJ δήλωσε στο περιοδικό Billboard: «Μιλήσαμε πολύ για ταινίες- έχει μια πολύ εντυπωσιακή γνώση του γαλλικού κινηματογράφου από τη δεκαετία του ’60. Είναι η ιστορία ενός δολοφόνου, ενός πολύ μοναχικού ατόμου- η κινηματογραφικότητα ολόκληρης της ταινίας είναι πραγματικά ξεχωριστή. Μας άρεσε πάρα πολύ και μιλήσαμε γι’ αυτό για λίγο. Την επόμενη μέρα είχα ένα προσχέδιο για ένα άλλο τραγούδι με τίτλο ‘Beautiful Killer’ που αναφερόταν σε αυτή την ταινία».

Οι στίχοι μιλούν για έναν όμορφο δολοφόνο με σκουρόχρωμα μάτια και επικίνδυνο πρόσωπο.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below