Ανάμεσα στους ανθρώπους που εξέφρασαν δημόσια την άποψή τους για τις αναχρονιστικές δηλώσεις του Μητροπολίτη Δωδώνης, Χρυσόστομου, περί βιασμών και συναίνεσης των θυμάτων, ήταν και η Χρύσα Κατσαρίνη. Μετά την ανάρτηση της Άννας Μαρίας Παπαχαραλάμπους και την απάντηση του πατέρα της δολοφονηθείσας Ελενης Τοπαλούδη, η ηθοποιός έγραψε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ένα μακροσκελές κείμενο αναφορικά με τα λόγια του ιεράρχη, τις εκπομπές που δίνουν βήμα σε τέτοια άτομα, αλλά και το γεγονός πως ο ίδιος άνθρωπος είχε παλαιότερα εκφραστεί υπέρ της θανατικής ποινής.
Κάνοντας μία αναδρομή στη δεκαετία του 1990 και τα χρόνια που εκείνη μεγάλωσε, εστιάζει σε όσα ήταν αποδεκτά τότε και στο γεγονός πως πλέον βήμα λόγου έχουν άνθρωποι με απόψεις που ανήκουν στον Μεσαίωνα.
Το κείμενό της σχολιάσαν δεκάδες ακόλουθοί της και το κοινοποίησαν πάνω από 100 άτομα.
Διαβάστε παρακάτω όσα έγραψε:
Μεγάλωσα στα 90s και ξέρετε, οι νεότεροι πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι η δεκαετία του 90 ήταν σε πολλά πράγματα διαφορετική. Λογικά αν η νέα γενιά με κάποιο μαγικό τρόπο μπορούσε να συναναστραφεί την δική μας νέα γενια θα μας θεωρούσε απολίτιστους. Είχαμε μηδενική επαφή με την τεχνολογία. Ξέρετε τι προεκτάσεις είχε κάτι τέτοιο; Αν για παράδειγμα θέλαμε να προσελκυσουμε ερωτικούς συντρόφους δεν μπορούσαμε να ανεβάσουμε σεξυ φωτογραφίες με quote του Μπουκόφσκι. Κυρίως γιατί όταν ακούγαμε Μπουκόφσκι νομίζαμε ότι είναι αριστερό μπακ του Πανιωνίου.
Ή ακόμα και αν ήξερες ποιος είναι, αυτή η γνώση ήταν προϊόν εξωσχολικης αναζήτησης…πηγαινες σε βιβλιοθήκη. Δεν μπορούσαμε να μπούμε μία wikipedia και να το παίξουμε ψαγμένοι. Η λέξη google τότε δεν μας έλεγε τίποτα, ήταν απλώς ο ήχος που κάναμε όταν πίναμε νερό. Μέχρι και η ΑΕΚ είχε ομαδάρα τότε. Ήταν άλλες, διαφορετικές εποχές.
Μιλάμε για εποχές που ήταν αποδεκτό το να σηκώσει χέρι πάνω σου ο δάσκαλος. Και μετά τις έτρωγες και από τους γονείς σου που τους ντροπιασες στον δάσκαλο. Βασικά οι γονείς σε έδερναν ακόμα και αν χτυπούσες μόνος σου στο παιχνίδι. Έτσι για να προσέχεις την επόμενη φορά.
Παρ’ όλα αυτά ξέρετε τι δεν ήταν αποδεκτό εκείνα τα χρόνια; Το να βγαίνει ένας εκπρόσωπος της εκκλησίας και να ξεπλένει βιαστές. Ή το να εχει λόγο η εκκλησία για τις αμβλώσεις. Σαν παιδάκι τη δεκαετία του 90 φανταζόμουν τις εποχές μας σήμερα και νόμιζα ότι τα πράγματα θα είναι πολύ διαφορετικά. Και είναι πράγματι. Γιατί τη δεκαετία του 90 η μη ύπαρξη του διαδικτύου μας προστάτευε από διαμάντια της διανόησης όπως για παράδειγμα το ερώτημα “αφού δεν πιστεύεις στο Θεό γιατί σαν εργαζόμενος ζητάς δώρο Χριστουγέννων;”. Όχι παιδιά, τη δεκαετία του 90 δεν χρειαζόταν να εξηγήσεις σε ένα τέτοιο φουρνελο ότι το δώρο Χριστουγέννων δεν είναι θρησκευτική παροχή. Τώρα όμως χρειάζεται.
Η ανθρωπότητα έκανε τεράστια τεχνολογικά βήματα. Κατέκτησε την επικοινωνία μέσω του διαδικτύου. Μείωσε χρόνο και αποστάσεις για να μπορεί η κάθε θείτσα, με εσωτερικευμενο μισογυνισμο και τρομερές ανασφαλειές, να αναρωτιέται στο twitter τι φορούσε μια κοπελα τη στιγμή που την βίαζαν και αν προκαλούσε τον καημενο τον βιαστή. Ποντίζονται καλώδια σε ωκεανούς, εκτοξεύονται δορυφόροι στο διάστημα, χιλιάδες επιστήμονες εργάζονται όλη μέρα για να εφεύρουν ακόμα πιο γρήγορους τρόπος επικοινωνίας, για να μπορεί ο κάθε παπαρας στο facebook να γράφει με υπερηφάνεια και να λέει “μετά από 20 χρόνια το θυμηθηκε αυτή;”. Και πάντα η τελευταία του λέξη θα είναι ο χαρακτηρισμός “πρόβατα” . Γιατί δεν είναι και κανένας από αυτούς που τρώνε κουτόχορτο.
Πράγματα που δεν θα διανοείτο κάποιος 30 χρόνια πριν να τα πει δημόσια κυρίως γιατί ντρεπόταν, σήμερα αποτελούν θέσεις ενός υπαρκτού μέρους της κοινωνίας. Άνθρωποι οι οποίοι αντιδρούν όταν καταδικάζεις τον Λιγνάδη και φέρνουν σαν αντεπειχήρημα τους αλλόθρησκους που βιάζουν. Θεωρώντας πως είναι οκ να χρησιμοποιήσεις σαν παραδειγμα άλλους βιαστές για να ξεπλύνεις τον έναν (Να δηλώσω για τους ηλιθιους πως κάθε βιαστής ανήκει στην φυλακή ανεξαρτήτως πολιτικής, σεξουαλικης, θρησκευτικής, φυλετικής ή οποιασδήποτε ταυτότητας).
Η εκκλησία, στάθηκε επιφυλακτικά απέναντι στην τεχνολογία, την εξέλιξη και το διαδίκτυο. Αν ήξερε πόση βλακεία θα απελευθερωθεί μέσω wi-fi και 4G σήματος, μπορεί και να το έφερνε πρώτη στην Ελλάδα. Αλλά δεν πειράζει γιατί πλέον δίνεται βήμα σε πανελλήνιας εμβέλειας κανάλια, σε κάθε παπά με αναχρονιστικες, σεξιστικές και σαπιες αποψεις. Και είναι εντυπωσιακό ποσο σοκάρονται οι πανελιστες όταν τις ξανακουν. Μα πού να το περιμένουν ότι ο ίδιος παπάς που τοποθετήθηκε παλαιότερα υπέρ της θανατικής ποινής, θα έλεγε κάτι τόσο απαίσιο όπως το “ε δεν γίνεται μια γυναίκα να βιαστεί χωρίς να το θέλει”.
Για κάποιο λόγο τιθεται το θέμα των αμβλώσεων σαν κάτι διαπραγματευσιμο. Υποθέτω πως προσπαθούν να χτυπήσουν τα κατώτερα ένστικτα των βαθιά συντηρητικων ψηφοφόρων τους τώρα που έρχεται χειμώνας και δεν θα έχουν να πληρωσουν ούτε τα βασικά. Οπότε να ευχηθώ ο Θεός να τους δώσει φώτιση, γιατί ρεύμα δεν θα έχουν».
Δείτε την ανάρτησή της: