Η γοητευτική δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά, το αντράκι που φώναζε “Άλλος με τη βάρκα μας!” στο λιμανάκι της Αντιπάρου και η κακομαθημένη κόρη του Λάμπρου Κωνσταντάρα, Λίζα Πετροβασίλη είναι ένα πρόσωπο, μια φωνή και ακούει στο όνομα Αλίκη Βουγιουκλάκη. Η εθνική μας σταρ πέταξε για τη γειτονιά των αγγέλων πριν από 24 χρόνια, μόλις 3 μέρες από τα 62α γενέθλιά της, νικημένη από τον καρκίνο, αλλά όχι από τη ζωή.
Η γνωστή ηθοποιός διακρινόταν για την τόλμη, τη φιλοδοξία και την τεράστια αγάπη της για το θέατρο μέσα σε ένα πλαίσιο στρουθοκαμηλισμού. Απέκρουε όλες τις αρνητικές κριτικές συναδέλφων και κοινού και αδιαφορούσε για τις καλλιτεχνικές παρεμβάσεις ιερών “τεράτων” της ελληνικής ελίτ της 6ης και 7ης τέχνης, απαντώντας πάντα με το πηγαίο της υποκριτικό ταλέντο.
Όμως, η Αλίκη ως μια άλλη Λίζα Δέλβη (aka Σωτήρη) στην ταινία “H κόρη μου η σοσιαλίστρια” διατηρούσε την εκρηκτικότητα του χαρακτήρα της μπροστά και πίσω από τις κάμερες. Μπορεί η ίδια να έφερε ένα νέο κύμα στον κινηματογράφο, μετά τη-Βασιλειάδου-εποχή, αλλά παράλληλα δημιούργησε το δικό της à la Βουγιουκλάκη στυλ μέσα από τις ταινίες της.
Η Αλίκη Βουγιουκλάκη είχε ως σήμα κατατεθέν τα μακριά ξανθά μαλλιά που σπάνια τα έπιανε ψηλά στις ταινίες της – τουλάχιστον όχι για πολλή ώρα. Η πλούσια κόμη πλαισιωνόταν από τα γατίσια μάτια της, που γίνονταν πιο έντονα με τις τεχνητές μαύρες βλεφαρίδες και το περίτεχνο eyeliner που φορούσε σε κάθε της εμφάνιση ακόμα κι αν ο ρόλος δεν το απαιτούσε.
Επιπροσθέτως η γνωστή ηθοποιός διατηρούσε ένα παρόμοιο στυλ καθόλη τη διάρκεια της πολυετής της καριέρας. Τα μίνι φορέματα με πολύχρωμο 70s print, οι περίτεχνες τουαλέτες με έντονο μπούστο και οι καμπάνα παντελόνες σε mod στυλ, βγαλμένα από τους δρόμους της Αγγλίας στα 60s, ήταν βασικά κομμάτια στη γκαρνταρόμπα της.
Η Αλίκη Βουγιουκλάκη είχε ξεκινήσει να επενδύει πολλά στο όνομα της από τη στιγμή που έγινε γνωστή τη δεκαετία του ’60 μέσα από τις ταινίες της Finos film και κατάφερε χάρη στην αγάπη της για την υποκριτική, να της δίνεται ο τελευταίος λόγος σε πολλά πράγματα κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων – από τα πλάνα που θα βρίσκεται μέχρι και τα ρούχα που θα φοράει. Δεν ενδιαφερόταν για τις τάσεις της εποχής, αλλά για τα ρούχα που θα αναδείξουν την ιδεατή μανιάτικη ομορφιά της σε συνδυασμό με το γοητευτικό παρουσιαστικό της βγαλμένο από στούντιο της Cinecittà.
Τα αξεσουάρ ήταν ένα επιπλέον, αλλά πολύ σημαντικό κομμάτι στις εμφανίσεις της. Τα έντονα λουλούδια, τα περίτεχνα μαντήλια, οι φαρδιές ζώνες, τα ογκώδη καπέλα και οι ψηλές μπότες που φτάνουν ακριβώς κάτω από το γόνατο δεν έλειπαν σχεδόν ποτέ από πάνω της.
Πολλοί την κατέκριναν γι΄αυτή την εξαιρετικά ενοχλητική παρεμβατικότητά της σε θέματα εκτός των σπουδών της στην υποκριτική, αλλά εκείνη ήξερε τι θέλει, πώς να το διεκδικεί και με ποιον τρόπο. Άλλωστε δεν είναι παράξενο το γεγονός ότι υπάρχουν μαρτυρίες που αναφέρουν ότι η Αλίκη Βουγιουκλάκη απαιτούσε τα πράγματα να γίνονταν όπως εκείνη ήθελε, αλλά κανείς δεν μπορούσε να της προσάψει ότι ήταν αγενής ή ότι κακομεταχειριζόταν τους συνεργάτες της.
Εκτός από το ταλέντο στην υποκριτική είχε την ικανότητα να βλέπει το μέλλον. Ήταν μοναδική γιατί έλεγε την άποψή της για μια ταινία, για μια ηθοποιό, για ένα στυλ ή για ένα σκηνοθέτη κι αυτή η σκέψη της μετά από λίγο γινόταν επιτυχία. Αυτή ήταν και θα είναι η Αλίκη!