Με αφορμή τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την καμπάνια «Αληθινή Ομορφιά», το Dove ανανεώνει τη δέσμευσή του να προάγει την αυθεντικότητα και τη διαφορετικότητα στην εκπροσώπηση της γυναικείας ομορφιάς, παρά τις σύγχρονες προκλήσεις που δημιουργούνται από τις νέες τεχνολογίες, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη, δημιουργώντας την καμπάνια «Ο Κώδικας».
Το 2004, το Dove ανέδειξε για πρώτη φορά στον κόσμο την αληθινή έννοια της ομορφιάς, ανατρέποντας τα παραδοσιακά πρότυπα που επικρατούσαν στον χώρο της διαφήμισης και της μόδας. Η καμπάνια αυτή αποτέλεσε μία ισχυρή πρόκληση για τη βιομηχανία της ομορφιάς, καλώντας τα μέσα ενημέρωσης και τις εταιρείες να αναγνωρίσουν τη σημασία της ποικιλίας και της ρεαλιστικής εκπροσώπησης των γυναικών. Η έρευνα του Dove το 2004 αποκάλυψε ότι μόνο το 2% των γυναικών θεωρούσαν τον εαυτό τους όμορφο, κάτι που κινητοποίησε τη μάρκα να επαναπροσδιορίσει τα πρότυπα ομορφιάς.
Ωστόσο, παρά τα θετικά βήματα που έχουν γίνει τα τελευταία 20 χρόνια, οι προκλήσεις παραμένουν. Η σύγχρονη κοινωνία εξακολουθεί να δίνει τεράστια αξία στην εξωτερική εμφάνιση, αυξάνοντας την πίεση για έναν πολύ συγκεκριμένο τύπο ομορφιάς. Η παγκόσμια έρευνα του Dove για το 2024, με τίτλο «Η Πραγματική Κατάσταση της Ομορφιάς», καταδεικνύει ότι το 40% των ανθρώπων θα ήταν διατεθειμένοι να θυσιάσουν χρόνο από τη ζωή τους για να επιτύχουν την «ιδανική» εμφάνιση. Ακόμη, 2 στις 3 γυναίκες πιστεύουν ότι οι σύγχρονες απαιτήσεις για την εμφάνιση των γυναικών είναι αυστηρότερες σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές.
Η μεγαλύτερη πρόκληση σήμερα, όμως, έρχεται από την ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης, η οποία επηρεάζει σημαντικά τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την ομορφιά. Στην έρευνα του Dove, σχεδόν το 90% των γυναικών και των κοριτσιών δηλώνουν ότι εκτίθενται σε επιβλαβές περιεχόμενο σχετικά με την ομορφιά στο διαδίκτυο, ενώ το 30% αναφέρει ότι νιώθει πίεση να αλλάξει την εμφάνισή της λόγω των εικόνων που βλέπει, ακόμη κι αν αυτές είναι ψηφιακά παραποιημένες ή δημιουργημένες με τη βοήθεια Τεχνητής Νοημοσύνης.
Η τεχνολογία αυτή, αν και προσφέρει ευκαιρίες για δημιουργικότητα και νέες δυνατότητες, ενισχύει τη διάδοση μη ρεαλιστικών προτύπων ομορφιάς και αποδυναμώνει την εκπροσώπηση των πραγματικών γυναικών. Η ανάγκη για περισσότερη διαφάνεια και αυθεντικότητα είναι πιο επιτακτική από ποτέ. Σύμφωνα με την Dr. Phillippa Diedrichs, ειδική στην εικόνα του σώματος, η εκπροσώπηση της πραγματικής ομορφιάς απαραίτητη, καθώς η Τεχνητή Νοημοσύνη καθιστά όλο και πιο δύσκολο να διακρίνουμε την αυθεντικότητα από τη ψηφιακή παραποίηση.
Το Dove, αναγνωρίζοντας αυτές τις προκλήσεις, ανανεώνει τη δέσμευσή του να μη χρησιμοποιήσει ποτέ Τεχνητή Νοημοσύνη για την αναπαράσταση πραγματικών γυναικών στις διαφημίσεις του. Επιπλέον, δημιούργησε το Εγχειρίδιο Real Beauty Prompt, το οποίο παρέχει χρήσιμες οδηγίες για τη δημιουργία εικόνων που αντανακλούν την αληθινή ομορφιά σε ψηφιακά μέσα και προγράμματα Τεχνητής Νοημοσύνης. Το εγχειρίδιο αυτό ενσωματώνει ένα γλωσσάρι όρων, βοηθώντας τους χρήστες να θέτουν πιο συμπεριληπτικά prompts, προκειμένου να εξασφαλιστεί η σωστή εκπροσώπηση.
Μπορείτε να κατεβάσετε το Εγχειρίδιο εδώ.
Η καμπάνια του Dove «Ο Κώδικας», που παρουσιάζει την επιρροή της Τεχνητής Νοημοσύνης στην ομορφιά, στοχεύει να αναδείξει τη θετική επίδραση που μπορεί να έχει η αληθινή ομορφιά στην ευρύτερη αντίληψη της ομορφιάς. Παρά τις προκλήσεις, το Dove συνεχίζει να πρωτοστατεί στη διαμόρφωση ενός κόσμου όπου η ομορφιά δεν έχει ένα μόνο πρότυπο, αλλά εκφράζεται με αυθεντικότητα και σεβασμό στην ποικιλία.
Με 20 χρόνια προσφοράς στην αλλαγή των στερεοτύπων ομορφιάς, το Dove παραμένει αφοσιωμένο στον αγώνα για την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των γυναικών και την υπεράσπιση των αληθινών προτύπων ομορφιάς, καταδεικνύοντας τη σημασία της διαφάνειας και της διαφορετικότητας στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης.