Όταν στο τιμόνι -και μάλιστα σε παγκόσμιο επίπεδο- μιας τόσο επιτυχημένης και αγαπημένης μάρκας όπως είναι η Vichy βρίσκεται μια νέα γυναίκα, στο μυαλό μου είναι πάντα μια νίκη για το γυναικείο φύλο. Δεν χρειάζεται να πω κάτι παραπάνω γι’ αυτό. Το σημειώνω περισσότερο για να τoνίσω πόσο χαρούμενη ήμουν όταν μου έδωσαν την ευκαιρία να μιλήσω αποκλειστικά με την Global Brand President της Vichy, Dr Vania Lacascade. Ήμουν όμως ακόμα πιο χαρούμενη όταν τελείωσε αυτή η συνέντευξη γιατί ήταν περισσότερο μια κουβέντα με μια νέα επιτυχημένη γυναίκα από το χώρο της ομορφιάς που εξέπεμπε τη δύναμη και την ισορροπία που εκφράζει και η Vichy. Mια μάρκα που, όπως λέει η ίδια, αποστολή της είναι να βοηθάει τους ανθρώπους να μάθουν πώς να φροντίζουν καλύτερα την υγεία του δέρματός τους. Τόσο απλά, τόσο όμορφα.
Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια τάση προς την πιο φυσική γήρανση, με την έννοια ότι οι γυναίκες προσπαθούν να διατηρήσουν την ομορφιά τους και όχι να παγώσουν το χρόνο. Συμφωνείτε; Και ποια είναι η θέση της Vichy σχετικά με αυτό;
Συμφωνώ ότι οι προσδοκίες των γυναικών έχουν αλλάξει. Πιστεύω ότι δεν εστιάζουν πια στην επιθυμία να διορθώσουν τα σημάδια γήρανσης όπως παλαιότερα. Νομίζω ότι αρχίζουν να υιοθετούν μια νέα προσέγγιση που επικεντρώνεται πιο πολύ στο να διατηρήσουν, να διαφυλάξουν, να βελτιστοποιήσουν την υγεία του δέρματός τους με ολιστικό τρόπο. Πρόκειται για ένα μάλλον παγκόσμιο φαινόμενο που επιταχύνθηκε και από τις συνθήκες της προηγούμενης χρονιάς, η οποία έφερε ξανά στο προσκήνιο τη σημασία της υγείας. Στην ιεραρχία των αναγκών, η υγεία έγινε πάλι πρώτη προτεραιότητα όλων μας. Στη Vichy λαμβάνουμε υπόψη την υγεία του δέρματος, ότι τα πάντα στη ζωή επηρεάζουν την υγεία του. Αυτό είναι κομμάτι της επιστήμης της Vichy εδώ και αρκετά χρόνια, καθώς πήραμε την απόφαση να εντρυφήσουμε στην επιστήμη του Εκθεσιώματος. Γνωρίζουμε τους εξωγενείς παράγοντες που αποτελούν το Εκθεσίωμα. Έχουμε ακούσει για τις επιπτώσεις των ακτινών UVA και UVB, της υπέρυθρης ακτινοβολίας, της ρύπανσης κ.λπ. Γνωρίζουμε επίσης τους παράγοντες που σχετίζονται με τον τρόπο ζωής μας – τους ξέρουμε γιατί επηρεάζουν την υγεία μας στο σύνολό της. Είναι η έλλειψη ύπνου, η διατροφή, το κάπνισμα, το αλκοόλ κ.λπ. Όλοι αυτοί οι παράγοντες επηρεάζουν και την υγεία του δέρματός μας. Ταυτόχρονα, όμως, εμβαθύνουμε και σε ένα άλλο στοιχείο, τις ορμόνες. Γιατί στη ζωή, τόσο των γυναικών όσο και των ανδρών, τα επίπεδα των ορμονών μεταβάλλονται, κάτι που επίσης επηρεάζει το δέρμα μας. Αυτό που επιδιώκουμε, σε συνεργασία με την επιτροπή εμπειρογνωμόνων μας, είναι να δούμε όλους αυτούς τους παράγοντες συνδυαστικά και να εξετάσουμε τις σωρευτικές επιπτώσεις τους.
Πιστεύετε ότι υπάρχουν κανόνες που ισχύουν για όλες τις γυναίκες που θέλουν υγιή, λαμπερή επιδερμίδα;
Πιστεύω πως υπάρχουν κανόνες που μπορούν να εφαρμοστούν από κάθε γυναίκα, αλλά και στοιχεία που πρέπει να τα προσαρμόζουμε στις ανάγκες μας. Το πρώτο και βασικό είναι να καθαρίζουμε την επιδερμίδα μας. Σύμφωνα με μελέτες που κάναμε με τους δερματολόγους μας, το βράδυ πρέπει να κάνουμε βαθύ καθαρισμό ώστε να απομακρύνουμε όλους τους ρύπους της ημέρας. Το πρωί όμως ο καθαρισμός πρέπει να είναι πιο ήπιος γιατί πρέπει να προστατεύσουμε το μικροβίωμα, τον δερματικό φραγμό. Στη Vichy έχουμε επίσης το προϊόν που αναφέρατε κι εσείς, το Minéral 89. Ένα προϊόν με υψηλή περιεκτικότητα στο δικό μας, αποκλειστικό συστατικό: το ηφαιστειακό νερό που είναι πολύ πλούσιο σε μεταλλικά στοιχεία, έχει εκπληκτικές ιδιότητες και ενισχύει τις άμυνες του δέρματος και το δερματικό φραγμό. Aυτό, αλλά και το νέο Minéral 89 Probiotic Fractions εφαρμόζονται ως το πρώτο βήμα μετά τον καθαρισμό, επανορθώνουν το δέρμα, ενισχύουν το φραγμό και τις άμυνές του. Και μετά περνάμε στις υγρές υφές περιποίησης των οποίων, όπως σας είπα και πριν, είμαι φαν. Τα αντιοξειδωτικά συστατικά όπως η βιταμίνη C είναι πολύ σημαντικά, ενώ και το υαλουρονικό οξύ είναι ένα εξαιρετικό συστατικό. Εξαρτάται πάντα από τις ανάγκες μας: αν έχουμε σκούρες κηλίδες, έλλειψη ενυδάτωσης, ρυτίδες κ.λπ. Σε κάθε περίπτωση, όμως, αυτές οι συμπυκνωμένες υφές είναι ανάλαφρες και μπορούν εύκολα να χρησιμοποιηθούν πριν από την ενυδατική μας κρέμα. Σε ό,τι αφορά την κρέμα, πρέπει να δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στο πόσο πλούσια είναι. Και αυτό εξαρτάται από τον τύπο της επιδερμίδας μας. Τέλος, η προστασία του δέρματός μας από την ακτινοβολία UV είναι απαραίτητο βήμα στο πρόγραμμα περιποίησής μας. Όμως προστασία όχι μόνο ενάντια στις UVB, το κλειδί είναι οι UVA. Γι’ αυτό και το υψηλό SPF είναι πολύ καλό, αλλά ταυτόχρονα πρέπει να υπάρχει προστασία και από τις UVA. Με άλλα λόγια, είναι απαραίτητη η ολοκληρωμένη προστασία. Όπως το νέο αντηλιακό προσώπου UV Age που έχει SPF50 και PF46.
Ξέρουμε ότι η Vichy είναι στο πλευρό των γυναικών σε κάθε στάδιο της ζωής τους. Ποιο είναι το όραμα της μάρκας για το προσεχές μέλλον;
Κατ’ αρχάς, παρόλο που συχνά μιλάμε για τις γυναίκες, πιστεύω ότι η Vichy είναι μια καθολική μάρκα, ένα brand name που δεν έχει φύλο. Στόχος του brand είναι να δώσει τόσο στις γυναίκες όσο και στους άνδρες, σε όποιο στάδιο της ζωής τους κι αν βρίσκονται, τη δύναμη να μεγιστοποιήσουν την υγεία του δέρματος αλλά και του τριχωτού τους. Γιατί, όπως ξέρετε, η εταιρεία δραστηριοποιείται σε πολλαπλές κατηγορίες, οπότε καλύπτει τα πάντα – από το δέρμα μέχρι το τριχωτό, από την εφηβεία μέχρι την εμμηνόπαυση, κάθε φύλο και κάθε ηλικία, κάθε φωτότυπο. Με δυο λόγια, θα έλεγα ότι η Vichy είναι μια «δημοκρατική» μάρκα. Αποστολή μας, λοιπόν, είναι να δώσουμε δύναμη στους ανθρώπους, να τους βοηθήσουμε να μάθουν πώς να φροντίζουν καλύτερα την υγεία του δέρματος και του τριχωτού τους.
Μέχρι σήμερα οι γυναίκες έχουμε κατακτήσει πολλά σε ό,τι αφορά τη θέση μας στην κοινωνία. Έχουμε ακόμη αρκετά βήματα, αλλά είμαστε σε καλό δρόμο. Εσείς συναντήσατε εμπόδια στην τόσο επιτυχημένη καριέρα σας όλα αυτά τα χρόνια λόγω του ότι είστε γυναίκα;
Πιστεύω ότι έχω συναντήσει πιο πολλές ευκαιρίες παρά εμπόδια στη ζωή μου. Νιώθω τυχερή από αυτή την άποψη. Είμαι γυναίκα, ναι. Έχω δύο κόρες, και ξέρω ότι είναι σημαντικό να τους μεταδώσω τη φιλοσοφία μου. Αλλά το μεγαλύτερο επίτευγμά μου θεωρώ πως είναι το ότι ήξερα πάντα ότι μπορείς να συνδυάσεις μια γεμάτη προσωπική ζωή με μια συναρπαστική επαγγελματική πορεία. Κι αυτό ακριβώς βιώνω εδώ και 18 χρόνια! Και ειλικρινά, αυτά τα 10 τελευταία χρόνια στη L’Oréal μου έφεραν πολλές ευκαιρίες. Έχω ταξιδέψει πολύ. Έχω εργαστεί σε διαφορετικές χώρες. Έχω έρθει σε επαφή με ανθρώπους διαφόρων ειδικοτήτων, από επιστήμονες μέχρι δερματολόγους. Για εμένα, λοιπόν, ήταν ένα απίστευτο ταξίδι μέχρι σήμερα. Όταν, ας πούμε, μου πρότειναν να πάω στην Κίνα, πήγα μαζί με τα παιδιά μου. Ήταν πολύ μικρά τότε, μόλις 3 και 5 ετών. Μετακομίσαμε στην Κίνα, κι αυτό μας άλλαξε τη ζωή. Αυτή η ευκαιρία δηλαδή που προήλθε από την επαγγελματική μου ζωή έφερε μια νέα προοπτική και στην οικογενειακή μου ζωή. Και είμαι τυχερή που στη L’Oréal έχουμε ένα τόσο υψηλού επιπέδου πρόγραμμα για την ισότητα των φύλων. Είμαι μία από τις πολλές γυναίκες που κατέχουν διευθυντικές θέσεις. Οι γυναίκες, μάλιστα, είμαστε το 66% των εργαζομένων της L’Oréal!