Στη γενική διεύθυνση της Wella Company για την Ελλάδα και την Ιταλία βρίσκεται μία νέα γυναίκα από την Ορεστιάδα που είναι συγχρόνως και μάνατζερ και μαμά. Η Αθηνά Νικολαΐδου μάς μιλάει για το πώς μπορεί μία κυρία να κάνει τη διαφορά στον κόσμο της ομορφιάς και πώς μπορεί μία εταιρεία να κάνει τη διαφορά στον κόσμο μας.
Πρέπει να σας εκφράσω τη βασική απορία που έχω ως καταναλώτρια: τι διαφορά έχουν τα προϊόντα που πωλούνται στα κομμωτήρια από τα ευρείας; Ποια πρέπει να προτιμάμε;
Αθηνά Νικολαΐδου: Η άποψή μας είναι ότι τα επαγγελματικά προϊόντα και τα προϊόντα ευρείας αλληλοσυμπληρώνονται. Οι καταναλωτές έχουν τη δύναμη της επιλογής και αυτή τη δύναμη επιθυμούμε να υποστηρίζουμε. Ενδεικτικά, η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε προϊόντα βαφής για εφαρμογή στο σπίτι και σε επαγγελματικές υπηρεσίες χρώματος στο κομμωτήριο επιβεβαιώνει την ελευθερία του ατόμου-καταναλωτή. Κάθε άτομο επιλέγει σύμφωνα με τους παράγοντες του χρόνου, του χρήματος, αλλά και, κυρίως, του είδους εμπειρίας, εξυπηρέτησης και αποτελέσματος που επιθυμεί και που σαφώς διαφέρουν πάρα πολύ στις δύο περιπτώσεις.
Mε ποιον τρόπο επιλέγονται τα προϊόντα που προστίθενται στην γκάμα της εταιρείας; Ποια είναι τα επόμενα λανσαρίσματα;
Α.Ν.: Η καινοτομία και η ανώτερη ποιότητα είναι αυτό που μας διαφοροποιεί και μας εξελίσσει καθ’ όλη τη διάρκεια της ιστορίας μας. Το 2023 σκοπεύουμε τόσο να εισάγουμε νέες προτάσεις, όσο και να επεκτείνουμε τις δυνατότητες των προϊόντων που έχουμε ήδη στο χαρτοφυλάκιό μας. Η Wella Professionals, παγκόσμιος ηγέτης στις επαγγελματικές υπηρεσίες χρώματος μαλλιών, ενισχύει το χρωματολόγιο της εμβληματικής Koleston Perfect και του λαμπερού χρώματος μεγάλης διάρκειας χωρίς ξάνοιγμα και χωρίς φθορά SHINEFINITY™. Η OPI συνεχίζει να κυκλοφορεί 4 ολοκληρωμένες συλλογές χρώματος ανά έτος, ενώ ενισχύει την παλέτα της Nature Strong™, της πρώτης μας σειράς vegan βερνικιών μακράς διάρκειας. Τέλος, προχωράμε στην αναβάθμιση της μόνιμης κρέμας βαφής Koleston με ελιξίριο εμπλουτισμένο με έλαιο.
«Η Wella Company είναι μία από τις ελάχιστες εταιρείες ομορφιάς σε ηγετικές θέσεις παγκοσμίως που διευθύνεται από γυναίκα CEO, ενώ περισσότερο από το 57% των εργαζομένων είναι γυναίκες».
Εχετε την ευθύνη και για την Ιταλία και για την Ελλάδα. Σε τι διαφέρουν οι δύο αγορές;
Α.Ν.: Οι δύο αγορές στην πραγματικότητα παρουσιάζουν περισσότερες ομοιότητες παρά διαφορές. Για παράδειγμα, ο κλάδος της κομμωτικής αποτελείται κατά κύριο λόγο από ατομικές επιχειρήσεις, σε σχέση με μεγάλες αλυσίδες κομμωτηρίων που συναντάμε σε άλλες χώρες. Επίσης, το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι περίπου στο ίδιο σημείο ανάπτυξης στις δύο χώρες, προσφέροντας μεγάλη ευκαιρία επέκτασης σε σχέση με χώρες στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη. Σε ό,τι αφορά τις πελάτισσες του κομμωτηρίου, και εκεί συναντάμε συνήθως τις ίδιες τάσεις, για παράδειγμα την προτίμηση τα τελευταία χρόνια σε πιο φυσικό αποτέλεσμα χρώματος στα μαλλιά τους. Μία από τις λίγες διαφορές είναι η συχνότερη επιλογή ημιμόνιμης βαφής στην Ιταλία, σε σχέση με την Ελλάδα στην οποία κυριαρχεί πολύ περισσότερο η μόνιμη βαφή.
Ποια είναι η εταιρική κουλτούρα σε ό,τι αφορά το γυναικείο εργατικό δυναμικό; Τι είναι η πιστοποίηση SHARE;
Α.Ν.: Δραστηριοποιούμαστε σε μια βιομηχανία που βασίζεται στη δύναμη των γυναικών και οφείλουμε να το πράττουμε με τρόπο που να στηρίζει τις γυναίκες σε αυτό τον κλάδο. Η Wella Company είναι μία από τις ελάχιστες εταιρείες ομορφιάς σε ηγετικές θέσεις παγκοσμίως που διευθύνεται από γυναίκα CEO, ενώ περισσότερο από το 57% των εργαζομένων είναι γυναίκες. Η απόφασή μας να διεκδικήσουμε και να λάβουμε το Σήμα Ισότητας SHARE ήταν ένα πρώτο βήμα διαφάνειας απέναντι στους εργαζομένους, γυναίκες και άνδρες, που είτε ανήκουν στο δυναμικό της εταιρείας μας είτε θα διεκδικήσουν μελλοντικά μία θέση. Η ίση μεταχείριση και ενδυνάμωση όλων των εργαζομένων είναι προτεραιότητα για τη Wella Company και αποτελεί μέρος των αξιών που συνθέτουν το εργασιακό μας περιβάλλον.
Τι αλλάζει σε μία εταιρεία όταν τη διευθύνει μία γυναίκα;
Α.Ν.: Κατά την άποψή μου, δεν υπάρχει μονοδιάστατη απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Από μόνο του το φύλο δεν ορίζει τον τρόπο διοίκησης μιας εταιρείας. Η όποια αλλαγή -εάν υπάρξει- θα σχετίζεται με το γενικότερο αξιακό σύστημα, τις προηγούμενες εμπειρίες και τα πρότυπα στα οποία έχει εκτεθεί ή/και υιοθετήσει, δηλαδή με όλα όσα καθορίζουν το προσωπικό στυλ ηγεσίας.
Μπορεί μία γυναίκα να διοικεί με θηλυκή ευαισθησία ή υπάρχει μόνο ένας τρόπος διοίκησης;
Α.Ν.: Θεωρώ ότι δεν θα έπρεπε να υπάρχει επιθετικός προσδιορισμός φύλου στην ευαισθησία. Η άποψή μου είναι ότι βεβαίως και χωράει ευαισθησία στον τρόπο διοίκησης, καθώς καθένας από εμάς εκτός από επαγγελματίας είναι και άνθρωπος – και το συναίσθημα είναι ένα πολύ σημαντικό «συστατικό» της ύπαρξής του. Αρα η ευαισθησία -η οποία δεν πρέπει να παρερμηνεύεται ως αδυναμία- είναι αυτό που μας επιτρέπει να προσεγγίσουμε καλύτερα τους συνεργάτες μας, αλλά και να προσαρμόσουμε την επικοινωνία και τη διαχείρισή τους ανάλογα με τις ξεχωριστές ανάγκες του καθενός.
Πώς υποστηρίζει η Wella τη διαφορετικότητα; Γιατί πιστεύετε ότι είναι σημαντική η συμπερίληψη;
Α.Ν.: Από την 1η Ιουνίου 2022, η Wella Company στην Ελλάδα ανήκει επίσημα στο ελληνικό Δίκτυο για τη Διαφορετικότητα.
Οι βασικές αρχές του Δικτύου είναι ο σεβασμός κάθε ξεχωριστής ταυτότητας ενός ατόμου και κάθε πιθανής συνύπαρξης πολλαπλών ταυτοτήτων, καθώς και η έμπρακτη προώθηση της μη διάκρισης και των ίσων ευκαιριών στον εργασιακό χώρο. Ολοι οι άνθρωποι είναι εξίσου σημαντικοί και η συμπερίληψη είναι μία εκ των σημαντικότερων αξιών της εταιρικής κουλτούρας μας.
Τι θέση έχει η φροντίδα του περιβάλλοντος στο αξιακό σύστημα της Wella;
Α.Ν.: Από την 1η Δεκεμβρίου 2021, ημερομηνία που σηματοδότησε την πρώτη μας μέρα ως αυτόνομη εταιρεία ξανά μετά από σχεδόν 20 χρόνια, αρχίσαμε να εργαζόμαστε προς αυτό τον στόχο, με οδηγό τη συμμετοχή μας στο Παγκόσμιο Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UNGC), τη μεγαλύτερη πρωτοβουλία στον κόσμο για τη βιωσιμότητα στον τομέα των επιχειρήσεων.
Στην Ελλάδα, η ολοκληρωμένη συνεργασία μας με την οργάνωση του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ οδήγησε σε έμπρακτα αποτελέσματα υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος, της άγριας ζωής και της βιοποικιλότητας στη χώρα μας. Από κοινού καταφέραμε να καθαρίσουμε τρεις δασικές περιοχές στην Αττική και τη Φλώρινα συλλέγοντας 1,5 τόνο πλαστικό, σκουπίδια και μπάζα.