Το νέο άρωμα Chinotto di Liguria της Acqua Di Parma, από τον σπάνιο καρπό της Λιγουρίας, είναι μια διαπεραστική ενέργεια από μεσογειακό φως και απότομους γκρεμούς που βυθίζονται μέσα στη θάλασσα. Το γνωρίσαμε από κοντά στο Μιλάνο και μιλήσαμε μετην CEO του οίκου, Λάουρα Μπουρντέζε.
Η Μπουρντέζε, ένα έμπειρο στέλεχος στη βιομηχανία ειδών πολυτελείας, ανέλαβε καθήκοντα στην ιταλική μάρκα πριν από ενάμιση χρόνο με στόχο να κάνει την Acqua di Parma το πιο εμβληματικό ιταλικό lifestyle brand. Πώς; Το εξηγεί στο Marie Claire ενώ αποκτυπτογραφεί την ουσία της μάρκας, την αβίαστη ιταλική κομψότητα, τη σημασία του χειροποίητου σε έναν κόσμο που τρέχει και την ατελή τελειότητα της Acqua di Parma.
Μέσα σε έναν ωκεανό από νέα αρώματα που βγαίνουν κάθε χρόνο, πώς καταφέρνει να ξεχωρίσει ένα brand όπως η Acqua di Parma που ποντάρει σε πολύ κλασικές αξίες;
Πολύ καλή ερώτηση! Ο μόνος τρόπος τελικά να ισορροπήσεις είναι ακριβώς να παραμείνεις πιστός στον πυρήνα του brand. Πρέπει να σεβαστείς τις αξίες: την απλότητα, το χειροποίητο, την τεχνική. Να μείνεις αληθινός ως προς την αυθεντικότητα και την ουσία της μάρκας. Αλλά την ίδια στιγμή να τα επικοινωνήσεις όλα αυτά με έναν πιο ανοιχτό και συναισθηματικό τρόπο.
Πώς το κάνετε αυτό;
Η συνταγή είναι: κράτησέ το ανεβασμένο, φίνο και επιλεκτικό, αλλά επικοινώνησέ το με έναν πιο ανάλαφρο τρόπο. Εξάλλου οι κολόνιες είναι εξ ορισμού φωτεινά, ελαφριά και φρέσκα αρώματα και η μάρκα μας γεννήθηκε ως μια πολύ ανάλαφρη μάρκα, με το όμορφο εμβληματικό κίτρινο, το χρώμα στις προσόψεις των σπιτιών της Πάρμας από τον 18ο αιώνα που έγινε συνώνυμο του εκλεπτυσμένου ιταλικού lifestyle. Hταν πάρα πολύ σημαντικό να εκπέμπουμε αυτή τη φωτεινότητα και αυτό τον τρόπο ύπαρξης στην επικοινωνία του brand.
Eχει κανείς την εντύπωση ότι πλέον όλα είναι επικοινωνία. Εσείς ποια στρατηγική επιλέγετε σε αυτή τη γρήγορη εποχή, όπου ουσιαστικά δεν υπάρχουν σεζόν, ούτε καν 24ωρα;
Αυτό που λέω πάντα είναι ότι εμείς δεν είμαστε ένα εμπορικό brand. Χρειαζόμαστε χρόνο για να αναπτύξουμε ένα καλό άρωμα και για να αναπτύξουμε το Chinotto di Liguria μάς πήρε δύο χρόνια.
Είναι ο χρόνος η πολυτέλεια του μέλλοντος;
Ναι, αν θέλεις τα πράγματα να έχουν το άγγιγμα του ανθρώπινου χεριού, δεν γίνεται διαφορετικά. Αυτό είναι και το στοιχείο που μας διαχωρίζει από τις υπόλοιπες μάρκες αρωμάτων. Στην Acqua di Parma όλα γίνονται με το χέρι. Τα κουτιά, οι ετικέτες, είναι όλα διαφορετικά μεταξύ τους γιατί είναι χειροποίητα. Δεν είναι τέλεια. Ακόμη και τα γράμματα στο λογότυπο δεν είναι σε απολύτως ευθυγραμμισμένη θέση γιατί εκείνη την εποχή γίνονταν με το χέρι και δεν το έχουμε αλλάξει. Το λέμε τέλεια ατέλεια. Τα όμορφα πράγματα δεν είναι τέλεια. Γιατί η φύση δεν είναι τέλεια. Η ομορφιά της Ιταλίας δεν είναι τέλεια. Είναι αβίαστη, είναι εύκολη, είναι μια κομψότητα χωρίς προσπάθεια.
Ποιες είναι οι βασικές αξίες της Acqua di Parma σήμερα;
Είναι οι τρεις βασικές αξίες που βρίσκονται εδώ περισσότερο από 100 χρόνια.: Η τέλεια ατέλεια, η κατάκτηση της απλότητας και η εκλεπτυσμένη εκδοχή της Μεσογείου.
Η Acqua di Parma βρισκόταν πάντα σε λίγα σημεία πώλησης. Εξακολουθεί να είναι ένα exclusive προϊόν;
Μας ενδιαφέρουν βεβαίως οι πωλήσεις, αλλά θέλουμε να παραμείνουμε επιλεκτικοί. Στόχος μας είναι να φτάσουμε σε περισσότερες χώρες, καθώς υπάρχουν μέρη του κόσμου εντελώς ανεξερεύνητα για την Acqua di Parma. To όνειρό μου είναι να γίνει το κίτρινο κουτί της Acqua di Parma ένα ακαταμάχητο και αναγνωρίσιμο αντικείμενο δώρου. Κάτι σαν το γαλάζιο κουτί του κοσμηματοπωλείου Tiffany. Oταν βλέπεις το γαλάζιο κουτί δεν σε νοιάζει τι έχει μέσα, ξέρεις ότι θα το λατρέψεις. Θα ήθελα οι άνθρωποι να νιώθουν το ίδιο αντικρίζοντας το κίτρινο κουτί!
Μιλώντας για δώρα, ποιοι αγοράζουν περισσότερο την Acqua di Parma, οι γυναίκες για τους άνδρες ή οι άνδρες για τον εαυτό τους;
Θα λέγαμε ότι το 60% των αγοραστών είναι γυναίκες, αλλά οι περισσότεροι χρήστες είναι άνδρες.
Είναι τάση τα αρώματα χωρίς φύλο;
Στον κόσμο των φίνων και πολυτελών αρωμάτων πάντα έτσι ήταν. Υπάρχουν γυναίκες που έρχονται και μου λένε «α, αυτό το άρωμα είναι τόσο αρρενωπό, μ’ αρέσει» και το θέλουν για τις ίδιες. Είναι γεγονός ότι τα σύνορα ανάμεσα στο ανδρικό και το γυναικείο έχουν πέσει και ο καθένας μεταφράζει τη μόδα και τα αρώματα όπως θέλει. Ακόμη και το Chinotto di Liguria, εγώ το αντιλαμβάνομαι ως πιο θηλυκό, αλλά κάποιοι άνδρες μού είπαν ότι το θεωρούν πάρα ολύ αρρενωπό!
Η δύναµη της ελαφρότητας
Το Chinotto di Liguria, µε τις ελκυστικές γλυκόπικρες νότες του, µας ταξιδεύει στο φως του ήλιου, στον παφλασµό των κυµάτων και στις χειροτεχνικές παραδόσεις της Λιγουρίας. Οι νότες κορυφής του αρώµατος είναι σαν τη θαλασσινή αύρα: ένα φορτίο καθαρής ενέργειας ενισχυµένο από την απαστράπτουσα ζωντάνια του µανταρινιού. Στην καρδιά του, ανθίζουν γιασεµί, γεράνι, κάρδαµο και δεντρολίβανο, ενώ ηρεµεί µε το musk και το πατσουλί στις νότες βάσης. Το στιλπνό µπλε γυάλινο µπουκάλι αντανακλά τις εµβληµατικές Art Deco γραµµές των µπουκαλιών της Acqua di Parma Colonia. Το Chinotto di Liguria είναι γραµµένο στην ετικέτα στο χρώµα του καρπού του chinotto όταν έχει ζαχαρωθεί, ενώ η χειροποίητη καπελιέρα από µπλε ανάγλυφο χαρτί είναι η τέλεια συσκευασία.
Τα προϊόντα Acqua di Parma θα τα βρείτε στα πολυκαταστήματα αttica και στο atticabeauty.gr