Βλέπω τα Όσκαρ από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου/τα δείχνει η ελληνική τηλεόραση. Χάρηκα και βαρέθηκα λίγο φέτος, βαρέθηκα και χάρηκα. Τι κρατάω από την τελετή και τις βραβεύσεις του 2018;
Μετά το κόκκινο χαλί και τα φορέματα την παράσταση έκλεψαν οι παρουσιαστές -όχι ο συμπαθής, αν και λίγο υποτονικός Τζίμι Κίμελ – οι άλλοι, που έβγαιναν μόνοι ή δυο -δυο στη σκηνή του θεάτρου Ντόλμπι. Τα βραβεία τα πήραν τα φαβορί, κανείς δεν έπεσε από τα σύννεφα/τα σκαλιά/την ταράτσα (ίσως κάποιοι έπεσαν μόνο από τον καναπέ όπου τους είχε πάρει ο ύπνος, τη στιγμή που το Όσκαρ τραγουδιού δεν έφτασε στα χέρια του Sufjan Stevens). Παραδείγματα παρουσιαστών που ξεσπάθωσαν:
* “Είμαστε οι ηθοποιοί για τους οποίους ακούτε συνέχεια, αλλά δυσκολεύεστε να προφέρετε τα ονόματά τους”, είπαν οι Λουπίτα Νιόνγκο και Κουμαϊλ Ναντζιάνι.
* “Αυτοί οι τέσσερις άνδρες και η Γκρέτα Γκέργουινγκ δημιούργησαν τα δικά τους αριστουργήματα φέτος”, είπε η Έμα Στόουν πριν ανακοινώσει το Όσκαρ σκηνοθεσίας που έφτασε τελικά στα χέρια του Μεξικανού μετανάστη Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο.
* “Ξέρουμε τι σκέφτεστε, “Μήπως τα Οσκαρ παραμαύρισαν πλέον”;” είπαν οι αθεόφοβες κωμικοί του SNL Τίφανι Χάντις και Μάγια Ρούντολφ (σύζυγος του υποψήφιου για Όσκαρ σκηνοθεσίας για την Αόραστη Κλωστή, Πολ Τόμας Άντερσον) . Και συνέχισαν: “Μην ανησυχείτε. Μετά από εμάς ακολουθούν ένα σωρό λευκοί”, θυμίζοντας στην Ακαδημία πως ό,τι και να κάνει τελευταία έχει ακόμη δρόμο να διανύσει στο χώρο της ισότητας και της ισότιμης εκπροσώπισης.
* Orgasmatron είναι δίσκος των Motörhead και μία μηχανή (του σεξ) που έχει κατασκευάσει ο χθόνιος Durand-Durand στη Barbarella. Με αυτήν συνέκρινε η Τζέιν Φόντα μέρος του σκηνικού της βραδιάς όταν βγήκε για να απονείμει Όσκαρ μαζί με την Έλεν Μίρεν.
Εδώ στιγμιότυπο από την αναχώρηση της Τζέιν από το σπίτι της. Looking GOOD, Mrs Fonda!
* Η Ρίτα Μορένο, μία από τις ελάχιστες ηθοποιούς που έχουν κερδίσει EGOT (Emmy, Grammy, Oscar και Tony) ήρθε στην απονομή με το φόρεμα που φορούσε όταν παρέλαβε το δικό της Όσκαρ Β’ γυναικείου ρόλου για την ταινία West Side Story.
Τα Όσκαρ που όλοι περίμεναν να ακούσουν δεν περιείχαν εκπλήξεις.
Καλύτερης Ταινίας: Η Μορφή του Νερού
Σκηνοθεσίας: Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, H Μορφή του Νερού
Α’ Ανδρικού Ρόλου: Γκάρι Ολντμαν, H Πιο Σκοτεινή Ωρα
Α’ Γυναικείου Ρόλου: Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, Οι Τρεις Πινακίδες Εξω από το Εμπινγκ, στο Μιζούρι
(Εδώ το Όσκαρ δεν το πήρε η Φράνσις για την ηρωίδα του ΜακΝτονα, αλλά η ηρωίδα του ΜακΝτονα για τη Φράνσις. Πολλά νεύρα η ΜακΝτόρμαντ κι ας συγκίνησε όλες τις υποψήφιες και νικήτριες γυναίκες στην αίθουσα ζητώντας τους να σηκωθούν όρθιες για να παροτρύνει στη συνέχεια τη βιομηχανία να ανοίξει τα αυτιά και τις πόρτες της στις ιστορίες τους).
Β’ Ανδρικού Ρόλου: Σαμ Ρόκγουελ, Οι Τρεις Πινακίδες Εξω από το Εμπινγκ, στο Μιζούρι
Β’ Γυναικείου Ρόλου: Αλισον Τζάνεϊ, Εγώ, η Τόνια
Καλύτερης ταινίας Κινουμένων Σχεδίων: Coco
(Παραλαμβάνοντας το βραβείο η Ντάρλα Κ. Άντερσον ευχαρίστησε τη σύζυγό της και αμέσως μετά ο Άντριαν Μολίνα ευχαρίστησε τον σύζυγό του – δεν είμαι σίγουρη ότι έχει ξανασυμβεί αυτό διαδοχικά στην παραλαβή ενός Όσκαρ).
Πρωτότυπου Σεναρίου: Τρέξε!, Τζόρνταν Πιλ. (Πρώτη φορά σε μαύρο συγγραφέα).
Διασκευασμένου Σεναρίου: Να Με Φωνάζεις Με Το Όνομά Σου. Ο Τζέιμς Αϊβορι το παρέλαβε φορώντας πουκάμισο (;) με σκίτσο με το πρόσωπο του Τιμοτέ Σαλαμέ.
Διεύθυνσης Φωτογραφίας: Blade Runner 2049. Μετά από 14 υποψηφιότητες ο Ρότζερ Α. Ντίκινς, ο πιο cool άνθρωπος μέσα στο θέατρο, το πήρε, είπε ότι το μοιράζεται με την εδώ και 27 χρόνια σύζυγό του και μάλιστα …έκανε “κόλλα το” από μακριά στη γυναίκα του, η οποία του ανταπέδωσε τη χειρονομία σηκώνοντας το χέρι στον αέρα, όχι χωρίς τρακ: “I wonna share this with my wife of 27 years, James, whatever”, είπε ο Άγγλος rock star.
https://www.youtube.com/watch?v=ZxGgaJVoJ_U
Μερικά ακόμη αναμενόμενα Όσκαρ:
Μικρού μήκους ταινία: The Silent Child
(Συγκινητική η Ρέιτσελ Σέντον παραλαμβάνει το Όσκαρ και ευχαριστεί στη νοηματική με χέρια πουτρέμουν και λέγοντας ταυτόχρονα “Η ταινία μας μιλάει για ένα κουφό παιδί που γεννιέται σε έναν σιωπηλό κόσμο. Αυτό συμβαίνει σε εκατομμύρια παιδιά. Ζουν σε έναν κόσμο σιωπής”).
Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας: Α Fantastic Woman (Χιλή)
Μοντάζ, ηχητικού μοντάζ και μίξης ήχου: Δουνκέρκη
Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης και μουσικής: H Μορφή του Νερού
Μακιγιάζ και κομμώσεων: Η Πιο Σκοτεινή Ωρα
Κοστουμιών: Αόρατη Κλωστή
Ειδικών Εφέ: Blade Runner 2049.
Κόκκινο χαλί θα βλέπετε παντού όλη την εβδομάδα, αλλά πολλοί συμφωνήσαμε χτες βράδυ ότι αυτές ήταν οι δύο πιο σέξι εμφανίσεις της βραδιάς:
Ενώ αυτή ήταν μία στιγμή που πήρε φωτιά η τηλεόραση
Σας αφήνω με ένα blast from the past από την πάντα γλυκιά και πάντα δικιά μας Ρίτα Γουίλσον, που πόσταρε αυτή τη φωτογραφία στο twitter. “Τα πρώτα μας Όσκαρ με τον Τομ Χανκς“, έγραψε χτες βράδυ. Αξιολάτρευτοι.