Τα τελευταία χρόνια η Εβδομάδα Μόδας της Κοπεγχάγης, κάνει την υπέροχη πόλη της Δανίας που συνδυάζει εκλεκτικά τον μινιμαλισμό με τον μαξιμαλισμό, να θεωρείται η πέμπτη πρωτεύουσα της μόδας στον κόσμο.
Αυτό που κάνει ιδιαίτερα ξεχωριστή τη συγκεκριμένη εβδομάδα μόδας πέρα από την αισθητική του προσωπικού στυλ των scandi girls και τη γενικότερη έμπνευση που δίνει το street style, είναι ότι υποστηρίζει, προβάλλει και αξιοποιεί τη δεξιοτεχνία, τα δημιουργικά ταλέντα και την καινοτομία, αποχαιρετώντας την έννοια του “μόνιμα καινούριου”.
Δεν επικεντρώνεται μόνο στην ανάδειξη των τάσεων της μόδας, αλλά και στην προώθηση της βιωσιμότητας και της υπεύθυνης κατανάλωσης. Έχει αναλάβει ηγετικό ρόλο στην ενσωμάτωση βιώσιμων πρακτικών, επιδιώκοντας να μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του κλάδου. Έτσι οι συμμετέχοντες καλούνται να ακολουθήσουν κατευθυντήριες γραμμές για βιώσιμες πρακτικές, όπως η χρήση ανακυκλωμένων υλικών και κατ’ επέκταση η μείωση της σπατάλης.
Μία τέτοιου είδους οργάνωση που δεσμεύεται για βιωσιμότητα και που στοχεύει στην επίτευξη σημαντικών βιώσιμων αλλαγών στη βιομηχανία της μόδας, δεν θα μπορούσε να έχει καλύτερο συνεργάτη από το Persil που συμβάλλει με καινοτόμες τεχνολογίες ώστε να ανανεώνονται τα χρώματα και οι ίνες των ενδυμάτων και
να διατηρούνται για μεγαλύτερο διάστημα σαν καινούρια και, επομένως, να μειώνεται η σπατάλη.
Στο πλαίσιο αυτού του κινήματος για βιώσιμη μόδα αλλά και της σημαντικής καμπάνιας του Persil #RethinkNew, βρεθήκαμε στην πανέμορφη πρωτεύουσα της Δανίας και παρακολουθήσαμε στις αρχές του Αυγούστου στο Langelinie Pavilion, που βρίσκεται στην προκυμαία της και λίγα μέτρα μόνο από τη διάσημη Μικρή Γοργόνα, ένα fashion show με αποκλειστικά second hand ρούχα, περνώντας το μήνυμα πως τα αγαπημένα μας κομμάτια μπορούν να ξαναγεννηθούν και φυσικά να ξαναφορεθούν.
Η Σκωτσέζα στυλίστρια Victoria Lee, που ασχολείται αποκλειστικά με τη βιώσιμη μόδα παρουσίασε σε εκπροσώπους των media δεκαεπτά διαφορετικών χωρών, τα αγαπημένα της look, που δημιούργησε τον τελευταίο καιρό για το συγκεκριμένο show, ως Fashion Director του Persil σε διεθνές επίπεδο.
Για την Ελλάδα περπάτησε στο show ο brand ambassador του Persil, Γιώργος Καράβας, έχοντας αμέτρητες διεθνείς συνεργασίες στο βιογραφικό του και γνωρίζοντας καλά τη σημασία της ηθικής μόδας. Και ο ίδιος για τις ανάγκες του show έδωσε ξανά ζωή σε ένα αγαπημένο του κομμάτι, με τη βοήθεια του Persil και συγκεριμένα ανανέωσε το παντελόνι που επέλεξε και φυσικά η Victoria Lee ολοκλήρωσε το boho look του με second hand ρούχα.
Εκτός από το fashion show, υπήρχαν διάφοροι χώροι για τους προσκεκλημένους που ολοκλήρωναν τη #RethinkNew εμπειρία, όπως το stand του Sellpy που σε συνεργασία με τη Remake και τη Victoria Lee, ανέδειξαν τη χαρά που μπορεί να προσφέρει η μόδα με βιώσιμο τρόπο, έχοντας διαθέσιμη μια ποικιλία αγαπημένων brand σε όσους υπήρξαμε καλεσμένοι του event.
O brand ambassador του Persil, Γιώργος Καράβας εξηγεί τι είναι το #Rethinknew
Στον χώρο που πραγματοποιήθηκε το event υπήρξε pop-up εργαστήριο, στο οποίο μπορούσαμε να δούμε και να κατανοήσουμε τον τρόπο που παίρνουν ζωή τα ρούχα με την ειδική τεχνολογία Persil Renew, βλέποντας το πριν της φθοράς και το μετά με το αποτέλεσμα της ανανέωσης, σε δέκα μόλις πλύσεις. Η τεχνολογία Renew παρέχει μακροχρόνια φροντίδα για τα χρώματα και τις ίνες, και με τη συγκεκριμένη καινοτομία, το Persil θέλει να συμβάλλει στη μείωση της υπερβολικής κατανάλωσης ενδυμάτων και να δημιουργήσει μια κουλτούρα αργής μόδας, αφού χρησιμοποιώντας το μπορούμε να ανανεώσουμε τα ρούχα μας και να τα διατηρήσουμε σαν καινούρια στη ντουλάπα μας για περισσότερο καιρό.
Οι συγκεκριμένες δράσεις δε θα μπορούσαν να ταιριάζουν περισσότερο οπουδήποτε αλλού, όσο στην πόλη που δημιούργησε το 2009 το πρώτο συνέδριο sustainable fashion ως μια μέθοδο ενημέρωσης του κόσμου της μόδας, που άργησε δραματικά να αφυπνιστεί. Σήμερα η βιωσιμότητα στη μόδα έχει καταφέρει να είναι κάτι περισσότερο από μια τάση. Έχει γίνει μέρος της καθημερινότητας πολλών από εμάς και αποτελεί μια φιλοσοφία γύρω από την οποία δημιουργούνται νέα project γεμάτα όπως το #RethinkNew, που βιώσαμε σαν μια γιορτή ενημέρωσης κι ευαισθητοποίησης με πυρήνα φυσικά τη μόδα.
Στο τέλος του show, η ΜΚΟ Remake, που κάνει εκστρατεία για το slow fashion κίνημα στοχεύοντας στη μείωση της υπερπαραγωγής ρούχων, μας προσκάλεσε να συμμετέχουμε στο challenge #NoNewClothes. Συγκεκριμένα η παγκόσμια καμπάνια μάς ενθαρρύνει να αποφύγουμε την αγορά νέων ρούχων για 90 ημέρες. Και κάπως έτσι βρέθηκε ένας νέος στόχος που ίσως με αναγκάσει να ανακαλύψω κι εγώ ξεχασμένους θησαυρούς, που έχω ήδη στη ντουλάπα μου.