Ας υποθέσουμε ότι η μοίρα σε ανάγκασε να μείνεις στο σπίτι ή ότι τελοσπάντων δύσκολα το αποχωρίζεσαι για τους δικούς σου προσωπικούς λόγους. Ή ακόμη χειρότερα ότι δεν τα πρόλαβες όταν προβάλλονταν στη μεγάλη οθόνη. Παρότι για εμάς είναι απείρως καλύτερο να παρακολουθήσει κανείς οτιδήποτε σε μία κινηματογραφική αίθουσα, τα φετινά φιλμ που διεκδικούν όσκαρ καλύτερης ταινίας είναι προσβάσιμα και μέσω διαδικτύου. Εκτός από μία εξαίρεση – προσωρινά τουλάχιστον. Παρακάτω λοιπόν, βρίσκεις τα links που θα χρειαστείς, όπως και τις βασικές οδηγίες προς ναυτιλομένους για τις 9 φιναλίστ της φετινής χρονιάς. Ανάμεσα σε αυτές, ξεχωρίζει θέλοντας και μη η διπλοθεσίτισσα (Ιστορία Γάμου & Τζότζο) Scarlett Johansson.
Υ.Γ: Προφανώς και υπάρχει χρηματικό αντίτιμο για να τις δεις – κάπως πρέπει να ζήσουν κι αυτές οι υπηρεσίες streaming, σωστά;
1917
Δέκα υποψηφιότητες για το πολεμικό έπος του Sam Mendes και παρότι αυτές από μόνες τους αποτελούν κίνητρο για να το δει κανείς, τις αξίζει άραγε; Άσχετα από το αν ο Mendes σαν όνομα αποτελεί εγγύηση, το στόρι των στρατιωτών που πασχίζουν να μεταφέρουν μήνυμα ζωτικής σημασίας για τα στρατεύματά τους ώστε να προστατευθούν από επίθεση, για μερικούς από εμάς δεν ακούγεται ιδιαίτερα δελεαστικό. Ειδικά αν θυμηθούμε πόσες φορές ως τώρα ο πόλεμος σαν θέμα έχει βραβευθεί και επιβραβευθεί επίσης αδίκως. Στον κινηματογράφο αλλά και τη ζωή. Η περιορισμένη του αρχική κυκλοφορία τον Δεκέμβριο, το έχει κάνει ωστόσο αρκετά περιζήτητο.
Το βλέπεις εδώ.
Κόντρα Σε Όλα (Ford v Ferrari)
Οι αληθινές ιστορίες από την άλλη, χωρίς βιαιοπραγίες συνήθως ενδιαφέρουν μεγάλη μερίδα του κοινού – «αυτά δε συμβαίνουν μόνο στον κινηματογράφο», σκεφτόμαστε. Στην προκειμένη ο James Mangold αφηγείται τη σύμπραξη του σχεδιαστή αυτοκινήτων Carroll Shelby (Matt Damon) και του οδηγού Ken Miles (Christian Bale ζούμε να σε δούμε μια μέρα με όσκαρ στο χέρι) τη δεκαετία του ΄60 με στόχο να φτιάξουν ένα αυτοκίνητο για την Ford ώστε να αντιμετωπίσει την πανίσχυρη Ferrari στον αγώνα αυτοκινήτων 24 Hours of Le Mans.
Το βλέπεις εδώ.
Ο Ιρλανδός (The Irishman)
Έκανε μια βραχεία βόλτα από τους κινηματογράφους για να έχει βήμα στα όσκαρ και μετά παρέμεινε καμαρωτός στον δημιουργό του, το Netflix. Μεταξύ μας, είναι η μοναδική που για μένα είναι ιδανική για το σπίτι γιατί ο Scorsese ξεχάστηκε στο μοντάζ και άφησε το κοντέρ να γράψει 3,5 (!) ώρες φιλμ. Θα χρειαστεί σίγουρα να ξαποστάσεις, να φας, να βγάλεις το σκύλο περίπατο κλπ. Κατά τ’ άλλα βασίζεται σε αληθινούς γκάγκστερς, πιστολίδια και σε ερμηνείες της αγίας τριάδας De Niro, Pacino και Pesci. Για πολλούς από εμάς, ο τελευταίος κλέβει την παράσταση.
Το βλέπεις εδώ.
Τζότζο (Jojo Rabbit)
Μετά από τις 6 υποψηφιότητες που τσίμπησε ο Taika Waititi στη φετινή διοργάνωση, ξεκαθάρισε πως δεν τον ενδιέφερε να φτιάξει μία ταινία που θα άρεσε σε όλους. Το αποτέλεσμα μπορεί να τον διέψευσε, το μαγικά αμφιλεγόμενο περιεχόμενό της ακροβατεί μεταξύ εννοιών και γεγονότων που δυστυχώς παραμένουν επίκαιρα και παρέχει τροφή για σκέψη χωρίς περαιτέρω βάρος στην καρδιά. Η πλοκή συνοψίζεται ως εξής: Αγόρι από τη Γερμανία (Roman Griffin Davis) σε καιρούς χιτλερικής προπαγάνδας διαπιστώνει πως η μητέρα του (Scarlett Johansson) κρύβει στη σοφίτα μία νεαρή Εβραία. Κάπως έτσι, θα χρειαστεί να αναθεωρήσει όσα ήξερε.
Το βλέπεις εδώ, από τις 4 Φεβρουαρίου και μετά.
Joker
Ακόμα κι αν δεν είσαι φαν σαρωτικών χαρακτήρων όπως ο Joker ή δηλώνεις αφοσίωση στον Heath Ledger, μία ευκαιρία στον Joaquin Phoenix που δίνει τα ρέστα του αξίζει τον κόπο. Υπέροχη φωτογραφία σε όλη την ταινία, σε σημείο να θες να βγάλεις συνέχεια snapshots (τα οποία είναι υπέροχα ακόμη κι έτσι) και ένας Phoenix που αν δεν πάρει το όσκαρ για αυτήν του την ερμηνεία, θα βουίξει ο πλανήτης όλος.
Το βλέπεις εδώ.
Ιστορία Γάμου (Marriage Story)
Τραγικά αληθινό και βγαλμένο από τη ζωή το κινηματογραφικό εγχείρημα του Noah Baumbach· ξεγυμνώνει τις ανθρώπινες σχέσεις του σήμερα, περιγράφει εύστοχα πώς καταλήγει μεγάλος αριθμός γάμων να πηγαίνει κατά διαόλου. Σύμφωνα με το σενάριο, ο θεατρικός σκηνοθέτης Charlie (Adam Driver) και η ηθοποιός και σύζυγός του Nicole (Scarlett Johansson) προσπαθούν να πάρουν διαζύγιο και να διατηρήσουν τις ισορροπίες για τον γιο τους Henry. Δύσκολο πάντως να μην αντιπαθήσεις την Scarlett βλέποντάς το, εκτός αν μπορέσεις να εστιάσεις στην αρχική πηγή του κακού. Στους κινηματογράφους το πιο πιθανό είναι να μην το πρόλαβες (διότι ακολούθησε την «τακτική» του Ιρλανδού), οπότε το βλέπεις εδώ.
Κάποτε στο Χόλιγουντ (Once Upon a Time … in Hollywood)
Προσωπικά ακόμα αναρωτιέμαι για ποιο λόγο ο Tarantino φιγουράρει μεταξύ των υποψηφίων καλύτερου σεναρίου, αλλά αυτό είναι μια τελείως διαφορετική συζήτηση. Η ένατή του ταινία καταπιάνεται με τους φόνους της οικογένειας Manson με χολιγουντιανή χροιά μπολιασμένη με νοσταλγία των ’60s. Το πρωταγωνιστικό δίδυμο των Leonardo DiCaprio και Brad Pitt σαφώς διεκδικεί όσκαρ έκαστος, παράλληλα είναι σχεδόν ακατόρθωτο να ξεκολλήσει ο εγκέφαλος από τον δεύτερο που είναι ασύλληπτα πιο γοητευτικός από ποτέ. Jennifer Aniston, στη θέση σου μπορεί και να το ξανασκεφτόμασταν το ζήτημα.
Το βλέπεις εδώ.
Παράσιτα (Parasite)
Πανάξια απολύτως η φετινή νίκη του Bong Joon-ho στις Κάννες, αν μας βρισκόταν κάτι σε Χρυσό Φοίνικα κι εμείς θα του το χαρίζαμε. Τα Παράσιτα άνοιξαν και τις δικές μας Νύχτες Πρεμιέρας και διεκδικούν επί ίσοις όροις το όσκαρ με τις αλλεπάλληλες ανατροπές τους και το πικρό τους χιούμορ αναφορικά με όσα ζούμε στην εποχή των social media, των απόλυτων ταξικών άκρων και του φαίνεσθαι. Εν ολίγοις ο Kim Ki-woo (Choi Woo-shik) πιάνει δουλειά ως δάσκαλος στην πάμπλουτη οικογένεια Park και προσπαθεί να «βολέψει» την οικογένειά του που ζει σε ένδεια. Την εξέλιξη επιβάλλεται να την δεις.
Την βλέπεις εδώ.
Μικρές Κυρίες (Little Women)
Τα κατορθώματα των πρωταγωνιστριών Saoirse Ronan και Florence Pugh τα διάβασες εδώ, όμως πέρα από αυτά, η Greta Gerwig προσπάθησε με όσα μέσα διέθετε να δώσει νέα πνοή στις Μικρές Κυρίες που ταυτόχρονα είναι και δεν είναι επίκαιρες εν έτει 2020. Προφανώς και τη βοήθησε το επικό καστ, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται οι Meryl Streep, Laura Dern (φαβορί για το όσκαρ Β’ γυναικείου από την Ιστορία Γάμου), Timothée Chalamet και Emma Watson. Δυστυχώς είναι η μοναδική που αν όντως θες να παρακολουθήσεις θα χρειαστεί να αποχωριστείς τον καναπέ σου. Μετά τις 6 Φεβρουαρίου που κάνει πρεμιέρα στις ελληνικές αίθουσες.