Θέλω το κίτρινο κουτί της Acqua  Di Parma να είναι κάτι αντίστοιχο με το γαλάζιο κουτί του κοσμηματοπωλείου Tiffany: ένα ακαταμάχητο, αναγνωρίσιμο αντικείμενο δώρου. Oταν βλέπεις το γαλάζιο κουτί δεν σε νοιάζει τι έχει μέσα, ξέρεις ότι θα το λατρέψεις. Θα ήθελα οι άνθρωποι να νιώθουν το ίδιο αντικρίζοντας το κίτρινο κουτί» μου λέει η παθιασμένη, κομψή ιταλίδα που έχω απέναντί μου και νέα CEO της Acqua Di Parma, Λάουρα Μπουρντέζε.

Πάντως, αν κρίνω από τις αντιδράσεις των ανθρώπων που έχουν πάρει το μικρο κίτρινο κουτί στα χέρια τους, με το χρώμα των κτιρίων της Πάρμας του 18ου αιώνα, το έχει πετύχει ήδη.

H Acqua Di Parma στέκεται με την αυτοπεποίθηση της ιστορίας των 102 χρόνων της, στην κορυφή των πιο εμβληματικών ιταλικών lifestyle brands. Αυτό όμως που έχει ενδιαφέρον είναι το γιατί.

Ισως θα μπορούσε να συνοψιστεί στο ρητό πως «η πολυτέλεια δεν φωνάζει, ψυθιρίζει». Και ειδικά την εποχή της ταχύτητας και των social media, που το έτος δεν εχει πια σεζόν και η μέρα 24ωρα, οι επιλεκτικές μάρκες έχουν ένα μοναδικό momentum. Αν η νέα πολυτέλεια είναι ο χρόνος, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα καταναλωτών που εκτιμά το μη μαζικό, που επιστρέφει στη τέχνη του χειροποίητου.

«Αυτό είναι εντέλει και το στοιχείο που μας διαχωρίζει από τις υπόλοιπες μάρκες αρωμάτων. Στην καρδιά της Acqua  Di Parma βρίσκεται πάντα η ιδέα ότι όλα γίνονται με το χέρι. Τα κουτιά, οι ετικέτες, είναι όλα διαφορετικά μεταξύ τους γιατί είναι χειροποίητα. Δεν είναι τέλεια», μου εξηγεί η Μπουρντέζε. «Ακόμη και τα γράμματα στο λογότυπο δεν είναι σε απολύτως ευθυγραμμισμένη θέση γιατί εκείνη την εποχή γίνονταν με το χέρι και δεν το έχουμε αλλάξει. Το λέμε τέλεια ατέλεια. Τα όμορφα πράγματα δεν είναι τέλεια. Γιατί η φύση δεν είναι τέλεια. Η ομορφιά της Ιταλίας δεν είναι τέλεια. Είναι αβίαστη, είναι εύκολη, είναι μια κομψότητα χωρίς προσπάθεια. Αυτό είναι και η Acqua  Di Parma».

Γεννημένη το 1916  σε ένα μικρό εργοστάσιο αρωμάτων στο ιστορικό κέντρο της Πάρμας, η πρώτη Colonia της Acqua Di Parma, ξεχώρισε αμέσως. Καθώς τα περισσότερα αρώματα στις αρχες του 20ου αιώνα είχαν πολύ βαριά και δυνατή σύνθεση, το ασυνήθιστα ελαφρύ και φρέσκο άρωμα από την Πάρμα γνώρισε τεράστια  επιτυχία σε όλη την Ευρώπη ενώ σύντομα  κάθε Χόλιγουντ σταρ και μέλος της υψηλής κοινωνίας όφειλε να έχει το όμορφο αρ ντεκό μπουκάλι στο μπουντουάρ του. Την δεκαετία του 30 η ολοένα αυξανόμενη ζήτηση για το άρωμα οδήγησε σε αύξηση της παραγωγής και στην ανάπτυξη του δικτύου διανομής της. Το 1998 άνοιξε η πρώτη μπουτίκ στο Μιλάνο και το 2001 εξαγοράστηκε από τον μεγαλύτερο όμιλο ειδών πολυτελείας στον κόσμο, το group LVMH. Όμως η αίσθηση ότι πρόκειται για ένα φίνο, επιλεκτικό προιόν παραμένει. Το νιώθεις κάθε φορά που έρχεσαι σε επαφή με την κίτρινη συσκευασία (ή και την μπλε, της ανάλαφρης σειράς Blu Mediterraneo): στο αρχοντικό ξενοδοχείο Principe Di Savoia που φιλοξενεί τους δημοσιογράφους, στη μπουτίκ της Via del Gesù και στο κοκτέιλ που στήθηκε  για το λανσάρισμα του νέου αρώματος, Chinotto Di Liguria, από τον ομώνυμο σπάνιο καρπό της Ιταλικής Ριβιέρας, που αναμένεται στα καταστήματα στις 12 Απριλίου.

Χωρίς καμία υπερβολή, το σκηνικό βγάζει την ουσία της ιταλικής φινέτσας που είναι εξ ορισμού ανάλαφρη, χαρούμενη και αβίαστη, σαν τα καλοκαίρια της Μεσογείου. Γύρω μας υπάρχουν πάγκοι με φρούτα και λουλούδια από την περιοχή της Λιγουρίας, την λεπτή λωρίδα Γης που αποκαλούμε ιταλική Ριβιέρα, αλλά και δείγματα της τοπικής αγγειοπλαστικής τέχνης, με τις τεχνίτριες να τα ζωγραφίζουν στο χέρι μπροστά μας.

Ακολουθώντας τη δημοφιλή πρακτική να εμπνέεται από τις πιο μαγευτικές περιοχές της Ιταλίας, το νέο απόκτημα της σειράς Blu Mediterraneo είναι σαν μια διαπεραστική ενέργεια από μεσογειακό φως και απότομους γκρεμούς που βυθίζονται μέσα στη θάλασσα.

Laura Burdese

 

Στο εντυπωσιακό τραπέζι του δείπνου, σαν να ήμασταν καλεσμένοι σε μια υπαίθρια γιορτή στο Πορτοφίνο, γιρλάντες από  εσπεριδοειδή μας στεφανώνουν και οι πιο διάσημη wedding μπάντα  του κόσμου, οι London Essentials κάνουν καντάδες στις κυρίες με ιταλικά τραγούδια.

«Οταν ήρθα να δουλέψω εδώ ήμουν γοητευμένη από την ιστορία και την παράδοση ενός αιώνα αυτής της μάρκας», συνεχίζει η Μπουρντέζε, που είχε ήδη μια λαμπρή πορεία ως στέλεχος στη L’Oreal και στην Calvin Klein πριν αναλάβει την Acqua Di Parma τον Οκτώβριο του 2016. «Αυτό ήταν υπέροχο αλλά από την άλλη και επίφοβο, γιατί δεν ξέρεις τι πρέπει να αγγίξεις, τι να πειράξεις. Πρέπει να σεβαστείς τις αξίες: την απλότητα, το χειροποίητο, την τεχνική. Να μείνεις αληθινός ως προς την αυθεντικότητα και την ουσία της μάρκας. Αλλά την ίδια στιγμή να τα επικοινωνήσεις όλα αυτά με έναν πιο ανοιχτό και συναισθηματικό τρόπο». Σε μια γωνιά της εκδήλωσης οι καλεσμένοι μπορούν να γράψουν καρτ ποστάλ στους αγαπημένους τους, και να τις ρίξουν σε ένα ταχυδρομικό κουτί που έχει στηθεί για τον σκοπό. Θα φτάσουν σε εκείνους μετά από μέρες, πολύ μετά τα instagram stories μας αλλά θα έχουν άλλη αξία.

 

Tα προϊόντα Acqua di Parma θα τα βρείτε στα πολυκαταστήματα attica και online στο www.atticabeauty.gr  

Το νέο άρωμα Chinotto di Liguria θα κυκλοφορήσει στις 12/4/18

 

 

 

 

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below