Αν σχεδιάζετε φέτος να ταξιδέψετε στο Παρίσι, με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024, θα το βρείτε κάπως διαφορετικό. Μια μεγάλη εκστρατεία που ενθαρρύνει τους κατοίκους του να χρησιμοποιούν περισσότερο τα μέσα μαζικής μεταφοράς και λιγότερο το αυτοκίνητό τους κατάφερε να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση κατά 40%, σύμφωνα με στοιχεία των τοπικών αρχών.

Σε αυτό το πλαίσιο, από το 2014, που για πρώτη φορά στην ιστορία της πόλης ανέλαβε δήμαρχος μια γυναίκα, η Anne Hidalgo, η γαλλική πρωτεύουσα απαγόρευσε την πρόσβαση στα ΙΧ σε πάνω από 100 δρόμους, τριπλασίασε το κόστος πάρκινγκ για τα SUV, μείωσε τις θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων κατά 50.000 και κατασκεύασε συνολικά πάνω από 1.300 χλμ. ποδηλατόδρομων.

Η γαλλική πρωτεύουσα απαγόρευσε την πρόσβαση στα ΙΧ σε πάνω από 100 δρόμους, τριπλασίασε το κόστος πάρκινγκ για τα SUV, μείωσε τις θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων κατά 50.000 και κατασκεύασε συνολικά πάνω από 1.300 χλμ. ποδηλατόδρομων.

Εδώ και χρόνια το Παρίσι προσπαθεί να περιορίσει τη χρήση των αυτοκινήτων, αντιμετωπίζοντας ωστόσο διάφορα εμπόδια. Αλλά παρόλο που η δημοτικότητα της Hidalgo φθίνει, σύμφωνα με μια δημοσκόπηση του 2023 η πλειονότητα των κατοίκων της πόλης εγκρίνουν τις περιβαλλοντικές μεταρρυθμίσεις της στην πόλη.

Ανάμεσα σε αυτούς είναι και η Louise Claustre, κάτοικος του 12ου διαμερίσματος, που σχολίασε στο NBC News: «Πάντα θα υποστηρίζω πολιτικές που μειώνουν τη χρήση του αυτοκινήτου και ευνοούν το περπάτημα και την ποδηλασία». Η ίδια μάλιστα, ποδηλάτισσα και μητέρα ενός μικρού παιδιού, πιστεύει ότι οι πόλεις είναι «πιο ασφαλείς και λιγότερο μολυσμένες όταν υπάρχουν λιγότερα αυτοκίνητα».

Στους μέντορες της Hidalgo είναι και ο Carlos Moreno, καθηγητής του Πανεπιστημίου Πάνθεον-Σορβόννης, εμπνευστής της ιδέας της πόλης «των 15 λεπτών», όπου όλες οι βασικές ανέσεις βρίσκονται σε απόσταση που μπορεί να διανυθεί με τα πόδια ή με ποδήλατο.

Να σημειωθεί ότι στους μέντορες της Hidalgo είναι και ο Carlos Moreno, καθηγητής του Πανεπιστημίου Πάνθεον-Σορβόννης, εμπνευστής της ιδέας της πόλης «των 15 λεπτών», όπου όλες οι βασικές ανέσεις βρίσκονται σε απόσταση που μπορεί να διανυθεί με τα πόδια ή με ποδήλατο.

«Υπήρξαν αντιδράσεις από σκεπτικιστές του κλίματος, από το λόμπι της αυτοκινητοβιομηχανίας και από οδηγούς. Αλλά ο καιρός των αυτοκινήτων έχει παρέλθει και πρέπει να αγωνιστούμε για ένα μέλλον με μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα» δήλωσε ο ίδιος.

 

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below