Είμαστε τρεις μέρες πριν από την παγκόσμια πρεμιέρα του Blade Runner 2049, της ταινίας που περιμένουμε ως κινηματογραφικό γεγονός της δεκαετίας, από τη στιγμή που ανακοινώθηκε μερικά χρόνια πριν με τον Ντενί Βιλνέβ στην καρέκλα του σκηνοθέτη και τους Ράιαν Γκόσλινγκ και Χάρισον Φορντ μπροστά από τις κάμερες. Οι πρώτες κριτικές είναι διθυραμβικές, ενώ κάποιοι (βέβηλοι;) μιλούν και για ταινία ανώτερη από το Blade Runner, κινηματογραφική μεταφορά του Ηλεκτρικού Πρόβατου (Do androids dream of electric sheep?) του Φίλιπ Κ. Ντικ, που σκηνοθέτησε ο Ρίντλεϊ Σκοτ με πρωταγωνιστή τον Χάρισον Φορντ το 1982. Η κλασική – και όχι μόνο για τους λάτρεις της επιστημονικής φαντασίας- ταινία είναι ένα αριστούργημα σε κάθε επίπεδο, είχε μάλιστα προταθεί για Όσκαρ καλλιτεχνικής διεύθυνσης και οπτικών εφέ. Τη μουσική της ταινίας υπογράφει ο Vangelis (Βαγγέλης Παπαθανασίου), ενώ τα κοστούμια των Μάικλ Κάπλαν και Τσαρλς Ντοντ έγραψαν με το δικό τους τρόπο ιστορία.
H Sean Young (Rachel) στο Blade Runner (1982).
Ο Καναδός Ντενί Βιλνέβ, ήξερε ότι είχε να αναμετρηθεί με ένα θηρίο κινηματογραφικής ιστορίας όταν ανέλαβε να σκηνοθετήσει τη συνέχεια της περιπέτειας στο Blade Runner 2049, που διαδραματίζεται τριάντα χρόνια μετά τα γεγονότα της πρώτης ταινίας. Την αγωνία του συμμεριζόταν η (δικής του επιλογής) επίσης Καναδή ενδυματολόγος Ρενέ Έιπριλ, που είχε να αντιμετωπήσει κοστούμια που όχι μόνο άφησαν εποχή και εκτέθηκαν σε μουσεία, αλλά που αποτέλεσαν έμπνευση για τους μεγάλους δημιουργούς της μόδας εδώ και τρεις δεκαετίες, ενώ η επιροή τους μπορεί να ανιχνευθεί μέχρι και τις σημερινές πασαρέλες, για παράδειγμα στη φουτουριστική κολεξιόν της περασμένης άνοιξης της Jil Sander ή την autumn/winter 2017 ready to wear Collection του Calvin Klein. Τι έχει να απαντήσει η Έιπριλ στα υπερβολικά παντελόνια, τα ταγιέρ με τους τονισμένους ώμους και τα υπέρκομψα κοψίματα της πρώτης ταινίας, το γούνινο παλτό της αινιγματικής Ρέιτσελ (Σον Γιανγκ), τις διαφάνειες και τα σκισμένα καλσόν της Πρις (Ντάριλ Χάνα), το διάφανο αδιάβροχο που η Ζόρα (Τζοάνα Κάσιντι) φοράει πάνω από ένα μπικίνι καθώς τρέχει προς το θάνατό της;
Η Daryl Hannah (Pris) στο Blade Runner (1982).
Μετά από εκατοντάδες σχέδια κοστουμιών για τους χαρακτήρες του Blade Runner 2049 η Ρενέ Έπριλ παραδέχεται ότι ακολούθησε τον Ντενί Βιλνέβ σε μία ομαλή προσγείωση στη δυστοπία: οι ήρωες της ταινίας ζουν σε έναν κατεστραμμένο κόσμο όπου δεν υπάρχει χώρος ή διάθεση για εντυπωσιακά ρούχα. Αυτό δε σημαίνει ότι οι εκκεντρικές προσωπικότητες θα μείνουν πιστές στη λιτότητα. Πάντα υπάρχει χώρος για φτερά και πούπουλα όταν οι γυναίκες θέλουν όχι μόνο να είναι θανατηφόρα ελκυστικές, αλλά και να φαίνονται. Απολαύστε μαζί μας, αποκλειστικά στο Marie Claire τα κοστούμια της Έιπριλ, που πρόσφατα έντυσε την Έιμι Άνταμς στην Άφιξη, γνωρίζοντας καλύτερα και μερικές από τις ηρωίδες της ταινίας.
H Luv (Sylvia Hoeks) με off white ταγιέρ σε ξεκάθαρες γραμμές. H Έιπριλ τη φαντάστηκε σαν έναν λευκό άγγελο σε έναν βρώμικο κόσμο. Ηθελε τα ρούχα της να υποδηλώνουν αγνότητα.
Η Joi της Ana De Armas μπορεί να γίνει η φαντασίωση του καθενός. Θα τη δούμε με 25 διαφορετικά κοστούμια, γυμνή και βαμμένη ροζ, ντυμένη σαν ηρωϊδα manga, σαν γκέισσα…
Μέχρι την Πέμπτη 5/10, που η ταινία βγαίνει στις αίθουσες από την Feelgood Entertainment, παίρνουμε δύο δόσεις τρέιλερ τη μέρα με λίγο κρύο νερό. Τα πιο βαριά περιστατικά μπορούν να πάρουν και τρίτη δόση, το βράδυ, μαζί με μερικά ποτά. Ραντεβού στις αίθουσες.