Η αντίστροφη μέτρηση για τη μεγάλη βραδιά της 94ης τελετής των Όσκαρ έχει ξεκινήσει. Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος η κατηγορία με τις υποψηφιότητες για τον Α’ Γυναικείο Ρόλο συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον. Η Τζέσικα Τσαστέιν, η Ολίβια Κόλμαν, η Πενέλοπε Κρουζ, η Νικόλ Κίντμαν και η Κρίστεν Στιούαρτ είναι οι πέντε κυρίες που διεκδικούν επί ίσοις όροις το χρυσό αγαλματίδιο.
Αν και μέχρι τώρα, δεν υπάρχει κάποια επίσημη πρόβλεψη το όνομα που ξεχωρίζει, είναι αυτό της Κρίστεν Στιούαρτ, που απέσπασε διθυραμβικές κριτικές ως Diana στην ταινία «Spencer».
Πάμε να δούμε την κάθε υποψήφια αναλυτικά.
Τζέσικα Τσαστέιν – «The Eyes of Tammy Faye»
Η Τζέσικα Τσάστειν έχει βάλει πλώρη για το Όσκαρ μέσα από την ερμηνεία της στην ταινία «The Eyes of Tammy Faye». Η 45χρονη Αμερικανίδα ηθοποιός πριν από μερικούς μήνες κέρδισε το «Αργυρό Κοχύλι» στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν και συνεχίζει ακάθεκτη την απρόσκοπτη πορεία της προς τη φετινή πεντάδα.
Στην ταινία η Τσαστέιν υποδύεται τη θρυλική τηλε-ευαγγελίστρια Τάμι Φέι Μπέικερ, που μαζί με τον σύζυγό της (τον οποίο υποδύεται ο Άντριου Γκάρφιλντ), δημιούργησαν μια τηλεοπτική αυτοκρατορία τη δεκαετία του ’70. Μάλιστα έγιναν περισσότερο γνωστοί εκτός Αμερικής το 2000, με το ομότιτλο ντοκιμαντέρ των Φέντον Μπέιλι και Ράντι Μπαρμπάτο.
Στην ταινία η ηθοποιός εμφανίζεται αγνώριστη εξαιτίας του έντονου και βαρύ μακιγιάζ. Στα γυρίσματα απαιτούνταν 4 με 7 ώρες καθημερινά ώστε το συνεργείο να την μεταμορφώσει σε Τάμι Φέι Μπέικερ.
Στην ταινία η ηθοποιός εμφανίζεται αγνώριστη εξαιτίας του έντονου και βαρύ μακιγιάζ. Στα γυρίσματα απαιτούνταν 4 με 7 ώρες καθημερινά ώστε το συνεργείο να την μεταμορφώσει σε Τάμι Φέι Μπέικερ.
Το στοίχημα για την ηθοποιό είναι μεγάλο και δαπανηρό καθώς το «The Eyes of Tammy Faye» είναι ταυτόχρονα δική της παραγωγή. Πήρε προσωπικά το project, επένδυσε 10 χρόνια από τη ζωή της προσπαθώντας να το φέρει στο φως, και οι κόποι της ανταμείφθηκαν σε πρώτη φάση καθώς εκτός από το «Αργυρό Κοχύλι» έχει ήδη κερδίσει το βραβείο SAG.
Ολίβια Κόλμαν – The Lost Daughter
Με ένα ακόμα Όσκαρ «φλερτάρει» η Ολίβια Κόλμαν για την ερμηνεία της στην ταινία «The Lost Daughter». H ταινία του Netflix έχει άρωμα ελληνικό καθώς επί το πλείστον, έχει γυριστεί στις Σπέτσες. Η Ελληνίδα τραγουδοποιός Monika έχει γράψει τα τραγούδια του original soundtrack της.
Οι περισσότερες κριτικές συγκλίνουν στο ότι η ερμηνεία της Ολίβια Κόλμαν είναι εξαιρετική και μπορεί μάλιστα να την οδηγήσει σε ένα ακόμα βραβείο Όσκαρ. Το πρώτο, υπενθυμίζουμε πως το είχε κερδίσει το 2019, για την ταινία του Γιώργου Λάνθιμου, «Η Ευνοούμενη». Την Αγγλίδα ηθοποιό όπως φαίνεται τη συνδέουν δυνατές σχέσεις με τη χώρα μας.
H ταινία του Netflix έχει άρωμα ελληνικό καθώς επί το πλείστον, έχει γυριστεί στις Σπέτσες. Η Ελληνίδα τραγουδοποιός Monika έχει γράψει τα τραγούδια του original soundtrack της.
Σε ό,τι αφορά τον ρόλο της, η Λέιντα που υποδύεται η Κόλμαν κάνει μόνη διακοπές σε ένα παραθαλάσσιο μέρος και ασχολείται εμμονικά με μια νεαρή μητέρα και την κόρη της, ενώ τις παρακολουθεί στην παραλία.
Η Λέιντα αναστατώνεται από τη δυνατή σχέση που έχουν μάνα και κόρη και θυμάται συγκλονισμένη τον τρόμο, τη σύγχυση και την ένταση που ένιωθε ως νεαρή μητέρα. Μια παρορμητική πράξη βυθίζει απότομα τη Λέιντα στον αλλόκοτο και απειλητικό κόσμο του ίδιου του μυαλού της και την αναγκάζει να έρθει αντιμέτωπη με τις αντισυμβατικές επιλογές που έκανε ως νεαρή μητέρα και τις συνέπειες αυτών.
Η Κόλμαν, ιδιαίτερα χαρούμενη που δούλεψε στη χώρα μας, είχε πει σε δηλώσεις της: «Η Ελλάδα ήταν υπέροχη, ειλικρινά, γιατί προφανώς για μένα είναι μόνο μερικές ώρες μακριά. Όλο το νησί ήταν μια φούσκα, οπότε ήμασταν κάπως ελεύθεροι. Και ήταν καταπληκτικό. Όλοι οι κάτοικοι του νησιού έπαιζαν όλους τους επιπλέον ρόλους, και έτσι όλοι μπορούσαμε να ξεχωρίσουμε ο ένας το πρόσωπο του άλλου. Ξέρω ότι ήταν μια πολύ δύσκολη στιγμή, οπότε ήμασταν πραγματικά τυχεροί και περάσαμε τόσο όμορφα. Όλοι φρόντιζαν ο ένας τον άλλον, ένιωθες πολύ ασφαλής και οι νησιώτες ήταν τόσο φιλόξενοι. Και επειδή είναι ένα μέρος που συνήθως είναι γεμάτο ζωή και τουρισμό, νομίζω ότι ήταν πολύ χαρούμενοι που μας είχαν εκεί».
Πενέλοπε Κρουζ – Parallel Mothers
Ακόμα ένα Όσκαρ στο ενεργητικό της θέλει να προσθέσει και η Πενέλοπε Κρουζ. Η 47χρονη διεκδικεί το χρυσό αγαλματίδιο για την ερμηνεία της στην ταινία «Parallel Mothers».
Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη με αυτό το κοινωνικό μελοδράμα επιλέγοντας για ακόμη μία φορά ως μούσα του την Πενέλοπε Κρουζ που για αυτήν της την ερμηνεία απέσπασε το αντίστοιχο βραβείο στο 78ο Φεστιβάλ της Βενετίας.
Η υπόθεση εστιάζει σε δύο άγαμες επίτοκες γυναίκες, την «Janis» και την «Ana» οι οποίες θα γνωριστούν στον θάλαμο ενός νοσοκομείου όπου και επρόκειτο να γεννήσουν. Η μία είναι μεσήλικας και δεν μετανιώνει για την απόφασή της να γίνει γονιός, ενώ η άλλη είναι έφηβη και φοβισμένη. Οι δύο αυτές ηρωίδες θα αναπτύξουν ένα ισχυρό δέσιμο ανάμεσά τους καθώς κάθε μια τους καλείται να διαχειριστεί με τον δικό της τρόπο τον ρόλο της ως μητέρα.
Η υπόθεση εστιάζει σε δύο άγαμες επίτοκες γυναίκες, την «Janis» και την «Ana» οι οποίες θα γνωριστούν στον θάλαμο ενός νοσοκομείου όπου και επρόκειτο να γεννήσουν.
Η ίδια η Κρουζ με αφορμή τη συμμετοχή της στην ταινία είχε μιλήσει σε συνέντευξή της στο «Harper’s Bazaar» για την ανυπέρβλητη δύναμη της μητρικής αγάπης και τη σημασία του να θέτει συναισθηματικά όρια ανάμεσα στην υποκριτική και την πραγματική της ζωή.
Μητέρα δύο παιδιών, του 11χρονου Leo και της 8χρονης Luna, η ηθοποιός έχει επαναπροσδιορίσει τις προτεραιότητες στη ζωή της. «Δεν κάνω μακρινά ταξίδια και προσπαθώ να δουλεύω στην πόλη που ζούμε όσο μπορώ επειδή θέλω να μεγαλώσω μόνη μου τα παιδιά μου. Έχω υπάρξει τυχερή σε αυτό και ελπίζω να συνεχιστεί γιατί είναι σαν στοίχημα, το να προσπαθώ να ισορροπήσω και τα δύο».
Υπενθυμίζουμε ότι η Πενέλοπε Κρουζ είχε κερδίσει το 2009, με την ταινία του Γούντι Άλεν «Vicky Cristina Barcelona».
Νικόλ Κίντμαν – Being the Ricardos
Η βραβευμένη με Όσκαρ και πολλά άλλα βραβεία Νικόλ Κίντμαν ελπίζει πως απόψε θα προσθέσει ακόμα ένα στην πλούσια συλλογή της.
Η Αυστραλή ηθοποιός που ξεχωρίζει για τη μεγάλη γκάμα των ρόλων που έχει ερμηνεύσει φέτος είναι προτεινόμενη για την ερμηνεία της στη βιογραφική ταινία του Άαρον Σόρκιν «Being the Ricardos» όπου ενσαρκώνει τη θρυλική κωμικό Λούσι Μπολ.
Η μεταμόρφωσή της σε Λουσίλ Μπολ έχει ενθουσιάσει τους θαυμαστές της σε όλο τον πλανήτη. Η ταινία ακολουθεί τη ζωή του διάσημου ζευγαριού, παρακολουθώντας μία εβδομάδα από την παραγωγή της εκπομπής «I Love Lucy» στην οποία πρωταγωνιστούσαν.
Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα και σήμερα η κωμική σειρά είναι παγκοσμίως αγαπητή. Οι δυο τους έρχονται αντιμέτωποι με διάφορες προκλήσεις που απειλούν να δώσουν ένα τέλος στην καριέρα τους και στον γάμο τους.
Ο επίσης βραβευμένος με Όσκαρ Χαβιέ Μπαρδέμ πρωταγωνιστεί ως Ντέζι Αρνάζ στο πλευρό της Κίντμαν.
«Ο Σόρκιν αποτύπωσε τόσο καλά εκείνη την περίοδο της ζωής τους», δήλωσε η κόρη τoυ διάσημου ζευγαριού Λούσι Αρνάζ, που τελεί και χρέη παραγωγού στην ταινία.
«Έπιασε την ουσία της σχέσης τους, με την Νικόλ Κίντμαν να γίνεται η ψυχή της μητέρας μου. Αγάπησε πολύ βαθιά αυτόν τον ρόλο, και αυτό φαίνεται. Ο Χαβιέρ Μπαρδέμ, δεν μοιάζει και πολύ με τον πατέρα μου. Αλλά έχει όλα όσα αγάπησε η μαμά μου. Το πνεύμα του, τη γοητεία του, τα λακκάκια, τη αγάπη για την μουσική τη δύναμη και την επιμονή του».
«Έπιασε την ουσία της σχέσης τους, με την Νικόλ Κίντμαν να γίνεται η ψυχή της μητέρας μου. Αγάπησε πολύ βαθιά αυτόν τον ρόλο, και αυτό φαίνεται. Ο Χαβιέρ Μπαρδέμ, δεν μοιάζει και πολύ με τον πατέρα μου. Αλλά έχει όλα όσα αγάπησε η μαμά μου».
Η Νικόλ Κίντμαν μιλώντας για τον ρόλο της αποκάλυψε ότι η προσπάθειά της να μιμηθεί τη φωνή της Λούσι Μπολ της δημιουργούσε εκνευρισμό. Όπως λέει όμως βρήκε το κλειδί σε… ένα πακέτο τσιγάρα.
«Ήταν βαριά καπνίστρια. Εγώ δεν είμαι. Αυτό ήταν ένα πολύ σημαντικό κλειδί για τον ρόλο. Άρχισα να καπνίζω και το έκοψα ακριβώς με το τέλος των γυρισμάτων», είπε αρχικά για τη θυσία που χρειάστηκε να κάνει για να αποδώσει με ακρίβεια τον ρόλο.
«Υπάρχει ένας ρυθμός στη Λούσι. Έπρεπε να στραφώ στους ήχους που σιγά σιγά θα έβγαιναν από το στόμα μου, το σώμα μου, τον εγκέφαλό μου, την ψυχή μου. Ξαφνικά η Λούσι ήταν εκεί, εμφανίστηκε και μετά έγινε αβίαστα, αλλά η δουλειά που χρειάστηκε μέχρι να γίνει αβίαστα ήταν αναρρίχηση σε βουνό», κατέληξε η Κίντμαν.
Κρίστεν Στιούαρτ- Spencer
Η Κρίστεν Στιούαρτ, η τελευταία της παρέας στην τελευταία της ταινία ενσαρκώνει την αδικοχαμένη πριγκίπισσα Νταϊάνα. Η ταλαντούχα ηθοποιός όπως έχει παραδεχτεί σε συνέντευξή της χρειάστηκε να βρει τον δρόμο προς τον χαρακτήρα που υποδύεται με τον δικό της τρόπο.
Συγκεκριμένα η Στιούαρτ είπε ότι όταν ετοιμαζόταν να παίξει τη Νταϊάνα στο Σπένσερ δυσκολευόταν να ακούσει τη φωνή της πριγκίπισσας στο κεφάλι της.
«Για μεγάλο χρονικό διάστημα, δεν μπορούσα να την ακούσω. Μπόρεσα να υιοθετήσω μία βρετανική προφορά, αλλά είχα την αίσθηση ότι δεν ήταν αυτή (η Νταϊάνα)», είπε η Στιούαρτ στην Κίντμαν κατά τη διάρκεια κοινής συνέντευξης τους για το Variety.
«Εμφανίστηκε μέσα μου περίπου μία εβδομάδα πριν από την έναρξη των γυρισμάτων, οπότε κατάφερα να σχετιστώ μαζί της πλήρως. Έγινε ένα είδος φίλης. Από τους καλύτερους σου φίλους παίρνεις τα καλύτερα. Την τελευταία στιγμή, στάθηκα τυχερή, το είχα, ή τέλος πάντων πήρα ό,τι μπορούσα να πάρω».
«Εμφανίστηκε μέσα μου περίπου μία εβδομάδα πριν από την έναρξη των γυρισμάτων, οπότε κατάφερα να σχετιστώ μαζί της πλήρως. Έγινε ένα είδος φίλης. Από τους καλύτερους σου φίλους παίρνεις τα καλύτερα. Την τελευταία στιγμή, στάθηκα τυχερή, το είχα, ή τέλος πάντων πήρα ό,τι μπορούσα να πάρω».
Η Κρίστεν Στιούαρτ με την πρώτη της υποψηφιότητα έχει ήδη κερδίσει τη συμπάθεια των κριτικών. Η ερμηνεία της είναι στιβαρή, η ταινία όμως είναι μια σαπουνόφουσκα που υπόσχεται πολλά στο τρέιλερ, περισσότερα από αυτά που τελικά προσφέρει στους θεατές. Με προσωπική δουλειά η ηθοποιός καλύπτει τα κενά του σεναρίου και καταφέρνει να χτίσει μια ηρωίδα πέρα από την εικόνα της. Από την άλλη όμως για να μην πέσει σε παγίδες αποφεύγει συνειδητά την αντιγραφή χαρακτηριστικών της αγαπημένης πριγκίπισσας του λαού.
Σε ότι αφορά την υπόθεση της ταινίας το «Spencer» πρόκειται για μια ψυχολογική δραματική ταινία ιστορικής φαντασίας. Το σενάριο αφορά την υπαρξιακή κρίση της πριγκίπισσας Νταϊάνα τα Χριστούγεννα επειδή θέλει να χωρίσει τον πρίγκιπα Κάρολο και να φύγει από τη βρετανική βασιλική οικογένεια.
Πηγή: protothema.gr