Ο πιο σημαντικός θεσμός του design παγκοσμίως, το Salone del Mobile, συμπλήρωσε το 2022 εξήντα χρόνια δυναμικής παρουσίας. Μετά τις περιπέτειες που ζήσαμε άπαντες εξαιτίας της πανδημίας, η φετινή εκδήλωση είχε τη λάμψη που της άρμοζε. Έτσι, 2.175 brands και 600 νέοι σχεδιαστές παρουσίασαν νέα σχέδια που θα καθορίσουν τις τάσεις και θα δείξουν τον δρόμο για το design του αύριο. Πάνω από 260.000 επισκέπτες από 173 χώρες ένωσαν την αγάπη τους για την καινοτομία και το design, γεμάτοι ενέργεια και ανακούφιση που επιστρέψαμε σε συνθήκες (σχετικής) κανονικότητας.

Η μαγεία του αγγίγματος
Παρ’ όλες τις αντίξοες συνθήκες της τελευταίας διετίας, σχεδιαστές και δημιουργοί δεν σταμάτησαν να δουλεύουν τις ιδέες τους, αλλά και να προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες. Σε μια τόσο μεγάλη έκθεση βλέπει κανείς κάθε είδους υλικό και στυλ, αλλά σίγουρα ξεχώρισαν τα υλικά που είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Επαναχρησιμοποιημένο ξύλο, ανακυκλωμένο πλαστικό, αλλά και νέα τολμηρά υλικά. Στις χρωματικές παλέτες οι φυσικοί τόνοι κυριάρχησαν (με γενναίες δόσεις metallics), ενώ στα υφάσματα οι υφές ήταν απόλυτα μαλακές, παρακαλώντας σε να τις χαϊδέψεις. Μετά από τόσο καιρό απόστασης, όλα τα υλικά φάνηκαν να αποζητούν τη σωματική επαφή.

Οι θεματοφύλακες του design
Gervasoni, Giorgetti, Flexform, Medea 1905, Minotti, MisuraΕmme, Molteni, Pianca, Porro, Potocco, Turri και Visionnaire. Αυτές ήταν οι 12 εταιρείες που το Salone del Mobile θέλησε να τιμήσει στην επετειακή αυτή έκθεση. Ο λόγος; Από το 1961, οι εταιρείες αυτές στηρίζουν την έκθεση και δίνουν το δικό τους τόνο στο παγκόσμιο design με την ποιότητα και την καινοτομία που δείχνουν σταθερά όλα αυτά τα χρόνια.

 

Οι νέοι σχεδιαστές είναι το μέλλον
To Salone Satellite, το κομμάτι της έκθεσης που είναι αφιερωμένο στα νέα ταλέντα, συγκέντρωσε περίπου 600 φωνές. Designers κάτω των 35, το νέο αίμα της βιομηχανίας, είχαν να δουλέψουν πάνω στο θέμα «Designing for our future selves». Νέα, βιώσιμα, υλικά, προϊόντα και ιδέες που προωθούν το inclusivity, concepts που μπορούν να κάνουν τη ζωή των ανθρώπων με αναπηρία ευκολότερη, ήταν όλα βασικά θέματα των νέων ανθρώπων που σίγουρα θέλουν να δουν το design να λύνει περισσότερα προβλήματα και ανάγκες από ό,τι τώρα.

 

Η μόδα έβαλε τη σφραγίδα της
Από τη μεγαλύτερη γιορτή του design δεν θα μπορούσε να λείπει και η μόδα. Για άλλη μια χρονιά, κορυφαία brands παρουσίασαν, όπως μόνο αυτά ξέρουν, τις design συλλογές τους.
Για τη Louis Vuitton ήταν η ιδανική ευκαιρία να γιορτάσει τα δέκα χρόνια της «Objets Nomades» συλλογής της, βασισμένης στην «art of travel» φιλοσοφία της, με πάνω από 60 κομμάτια από 14 σχεδιαστές. Για τον Dior, η συνεργασία με τον τρομερό Philippe Starck έδωσε τη Miss Dior, μια νέα εκδοχή της θρυλικής Medallion Chair, όπου και κόσμησε -μεταξύ άλλων- με ένα εντυπωσιακό installation έξω από την μπουτίκ της.

 

Όσο για τον Hermès, το βασικό concept ήταν το «Looking for lightness» σε ένα, όπως πάντα, εντυπωσιακό σκηνικό από τέσσερα επιβλητικά installations στo La Pelota. Για πρώτη φορά για τον οίκο, τα textiles έγιναν το κεντρικό θέμα της συλλογής, με έξι μοναδικές δημιουργίες να συνθέτουν αυτό το μανιφέστο της «ελαφρότητας», φτιαγμένες -φυσικά- από κασμίρ. Η μόδα έχει τον τρόπο της να κλέβει την παράσταση, ακόμη και στον κόσμο του design.

 

Περισσότερα εδώ: salonemilano.it

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below