Το 12ο Αττικό Σχολείο Αρχαίου Δράματος με την υποστήριξη της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης και του Διεθνούς Δικτύου Αρχαίου Δράματος του ΥΠΠΟ ξεκίνησε με πολύ ωραίες παραστάσεις και δρώμενα τη Δευτέρα 1 Ιουλίου και συνεχίζεται μέχρι και την Τετάρτη 10 Ιουλίου. Τίτλος του επόμενου τριετούς ερευνητικού κύκλου είναι «Ο λόγος στις γυναίκες». Στο πλαίσιο των δράσεων του φετινού θερινού σχολείου παρουσιάζονται έργα για γυναίκες ενώ γυναίκες δημιουργοί που έγραψαν και συνεχίζουν να γράφουν την δική τους ιστορία καλούνται να μιλήσουν για το τι σημαίνει να υψώνεις φωνή και ανάστημα σε έναν κόσμο μάλλον εχθρικό.

Στη σειρά εκδηλώσεων που συνεχίζονται περιλαμβάνονται θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες, παραστάσεις χορού, διαλέξεις και προβολές. Το πρόγραμμα που ξεκίνησε τη Δευτέρα, κάνοντας ποδαρικό στον Ιούλιο, συνεχίζεται πλούσιο έως την Τετάρτη 10 Ιουλίου. Όλες οι εκδηλώσεις παρουσιάζονται στην Αποθήκη 3 στο Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας και ξεκινούν στις 21.00.

Αναλυτικά:

Την Πέμπτη 4 Ιουλίου θα παρακολουθήσουμε την ταινία «Το Μέντιουμ» της Χριστίνας Ιωακειμίδη, ενώ θα ακολουθήσει συζήτηση με τους συντελεστές.  Πρόκειται για τη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία της σκηνοθέτη μετά το «Χάρισμα». Αυτή τη φορά η Ιωακειμίδη ασχολείται με τον πρώτο έρωτα, βασίζοντας το σενάριο στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Γιώργου Συμπάρδη, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο. Παίζουν οι ηθοποιοί: Αγγελική Μπεβεράτου, Νικολάκης Ζεγκίνογλου, Κατερίνα Ζησούδη, Μάρθα Φριντζήλα, Κωνσταντίνος Ασπιώτης.

Σκηνή από την ταινία «Το Μέντιουμ» της Χριστίνας Ιωακειμίδη.

Την Παρασκευή η Σαββίνα Γιαννάτου ανοίγει επί σκηνής έναν αυτοσχεδιαστικό διάλογο με τον πιανίστα Σπύρο Μάνεση και ερμηνεύει τραγούδια από την Κάτω Ιταλία, τη Σαρδηνία, την Κορσική, τον Λίβανο, την Ισπανία, την Ελλάδα και τη Βόρειο Αφρική σε διαφορετικές γλώσσες και ιδιώματα, αναδεικνύοντας τη θάλασσα, τη διαφάνεια και το φως στα ηχοχρώματα της Μεσογείου.

Το Σάββατο 6 Ιουλίου η παράσταση «Deadlines» της Θεανώς Μεταξά παρακολουθεί το ταξίδι ενός  ζωντανού – νεκρού στον «ευρωπαϊκό ερειπιώνα της απολεσθείσας κληρονομιάς του πνεύματος και των ανθρωπιστικών ιδεών, της ανεξέλεγκτης υπερίσχυσης του Κεφαλαίου και της νωπής ιστορίας των πολέμων και των στρατοπέδων θανάτου». Πρόκειται για τις ημέρες και τις νύχτες του έτσι όπως διασώθηκαν στο τρισδιάστατο ημερολόγιό του, πρόκειται για τις πάσης φύσεως διορίες και για όλες τις γραμμές θανάτου πάνω στο χρόνο, το σώμα και τη θάλασσα. Τη μουσική υπογράφουν οι Γιώργος Διαμαντόπουλος και Δημήτρης Παγίδας. Παίζουν οι ηθοποιοί: Τζο Κοκκίνη, Θεανώ Μεταξά, Κατερίνα Ρουσιάκη.


Την Κυριακή 7 Ιουλίου η παράσταση «Εκάβη» του Κωνσταντίνου Χατζή ασχολείται με το πρόσωπο, τη μάνα, τη γη, την πατρίδα, τη βασίλισσα που είναι η Εκάβη. Μια φωνητική παρτιτούρα λόγου για δύο πρόσωπα σε πρωτότυπη μουσική του Γιώργου Κουμεντάκη, την οποία ερμηνεύουν ο σκηνοθέτης και ο Δημήτρης Τσίκλης.

Τη Δευτέρα 8 Ιουλίου συναντάμε τις Βάκχες μέσα από μια συζήτηση με θέμα «Συνομιλώντας με το Άλλο: Οι Βάκχες» με την Ιωάννα Ρεμεδιάκη. Τι κάνουν οι Βάκχες στην πόλη και τι οι Μαινάδες στο βουνό, τι κάνουν οι γυναίκες σε έναν κόσμο που τις αποκλείει; Πώς μπορούμε να αντέξουμε αυτό που είναι έξω από εμάς και ταυτόχρονα πιο βαθιά μέσα μας, χωρίς να καταστραφούμε ή να το δολοφονήσουμε; Τα ερωτήματα αυτά τίθενται σήμερα, σε μια εποχή όπου η ανθρωπότητα μοιάζει να έχει ομοίως ακυρωθεί, στα συρματοπλέγματα της Γάζας, όπου μικρά χεράκια συνθλίβονται απελπισμένα, προτάσσοντας πλαστικά δοχεία για κάποιες σταγόνες νερό.

Την Τρίτη 9 Ιουλίου η διάλεξη της Μιράντας Τερζοπούλου έχει τίτλο «Η γυναίκα και ο Θάνατος»
και καταπιάνεται με τον άγριο γυναικείο λόγο των μοιρολογιών και τις θρηνητικές πρακτικές στον ελλαδικό/ελληνόφωνο κυρίως χώρο. Αφού μιλήσει η λαογράφος-εθνολόγος-συγγραφέας Μιράντα Τερζοπούλου, συνοδεύοντας τις περιγραφές με πλούσιο οπτικό-ακουστικό υλικό, θα προβληθεί η ταινία «Άκουσα τον Θεό να κλαίει» της Ελπίδας Σκούφαλου, συγκλονιστικό ντοκουμέντο του τελετουργικού θρήνου για πραγματικούς και συμβολικούς νεκρούς, προϊόν πολύχρονης συνεργασίας των δύο γυναικών δημιουργών.

RE B OU N D της Μαρίας Μανουκιάν

Την Τετάρτη 10 Ιουλίου, φινάλε του δεκαημέρου, σειρά έχει ο χορός. Η παράσταση χορού «Modulus of Resilience» της Ηρώς Κόντη είναι μια ωδή στην αξία της γυναικείας χειραφέτησης και εμπνέεται από ιστορίες γυναικών από όλα τα μέρη της γης που ζουν και εναντιώνονται σε καταπιεστικά κοινωνικά καθεστώτα που θέλουν να ορίζουν τον τρόπο συμπεριφοράς και τη θέση τους. Το ίδιο βράδυ ακολουθεί το «RE B OU N D» της Μαρίας Μανουκιάν. Η χορεύτρια και δασκάλα χορού από τη Ρόδο, με τη δική της μέθοδο διδασκαλίας Inner Globe, την οποία διδάσκει σε όλο τον κόσμο, παρουσιάζει ένα σόλο για τη διαρκή αναζήτηση μεταξύ σταθερότητας και αλλαγής, μεταξύ γείωσης και απογείωσης. Ενσαρκώνει το πνεύμα της ανθεκτικότητας και την ομορφιά της έκφρασης, υπενθυμίζοντάς μας ότι ελευθερία δεν είναι η απουσία συνδέσεων αλλά η δύναμη να υψώνεσαι πέρα από αυτές.

«Modulus of Resilience» της Ηρώς Κόντη.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below