Δεν είχε συμπληρώσει καλά-καλά τα είκοσι όταν έκανε το ντεμπούτο της ως ηθοποιός στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο. Μεσολάβησαν μερικές παραστάσεις και τηλεοπτικές σειρές και το χειμώνα που μόλις τελείωσε, η εικοσιπεντάχρονη πλέον Ντένια Ψυλλιά, βρέθηκε να υποδύεται μία πολύ ενδιαφέρουσα ηρωίδα στην υπερπαραγωγή της χρονιάς στον Ant1.
Η ηρωίδα που υποδύεστε στη «Μάγισσα» είναι μία πολύ δυναμική νέα γυναίκα παρόλο που ζει στο ανδροκρατούμενο περιβάλλον της εποχής. Τι θαυμάζεις στην Κερασίνα; (Τσέρρυ!, σύμφωνα με το φανατικό κοινό στο twitter).
Η Κερασίνα εισβάλει «αλώβητη» σε ένα περιβάλλον όπου δε γνωρίζει κανέναν. Η δυναμική της εξωτερικεύεται στο τέλος, όταν αποφασίζει να αντιδράσει αντί να καταπιεί αυτό που της συμβαίνει και να μην το αφήσει να την δηλητηριάσει, κάτι που σπάνια θα έπραττε μια γυναίκα της τότε εποχής, εξαιτίας του φόβου της. Θαυμάζω το τσαγανό της, καθώς παραμερίζει πιθανές συνέπειες και ρισκάρει για την ευτυχία της. (Βρίσκω τρομερά γλυκό το ότι με λένε cherry. Το κεράσι πλέον δεν είναι μόνο ένα φρούτο για μένα).
Αν μπορούσατε να δώσετε μία συμβουλή στην ηρωίδα σας, τι θα της λέγατε;
Αν έμενε άπραγη, η συμβουλή που θα της έδινα θα ήτανε να φύγει από τον Πύργο. Λειτούργησε όμως, όπως ακριβώς θα έπρεπε, επομένως μόνο μπράβο θα της έλεγα.
Στη σειρά πρωταγωνιστεί μία συναστρία από δυναμικές γυναίκες, που συχνά κινούν αόρατα νήματα. Τι σκέφτεστε για την… κρυφή μητριαρχία που ανέκαθεν ανιχνεύεται στην ελληνική κοινωνία;
Αν μιλήσουμε για την μητριαρχία ετυμολογικά, θεωρώ ότι την εξουσία από όπου προέρχεται και η λέξη, την κατακτούν οι άνθρωποι και όχι τα φύλα. Δεν πιστεύω ότι είναι κρυφή η μητριαρχία συν του ότι υπάρχουν πολλές μορφές. Στη σειρά, μιλάμε για μία αντικειμενικά ανδροκρατούμενη εποχή. Όμως πάντα υπήρχαν και υπάρχουν ικανότατες γυναίκες που υπογείως ή όχι κινούν νήματα όπως λέτε. Επομένως η μητριαρχία (αν πρέπει να βάλουμε ταμπέλα) δεν ανιχνεύεται στην ελληνική κοινωνία, υπάρχει και είναι φανερή. Απλά δυστυχώς υπάρχουν ακόμη συγκεκριμένες αντιλήψεις για τις «περισσότερες» ικανότητες των αντρών, ειδικά στην πολιτική, κάτι το οποίο δεν ισχύει.
Θα λέγατε ότι υπάρχουν κάποια πράγματα, κάποιες νοοτροπίες που επιβιώνουν μέχρι τις μέρες μας σε σχέση με τη θέση της γυναίκας στην οικογένεια;
Αν φανταζόμασταν ότι θα μπορούσε να υπάρχει ένας άλλος πλανήτης, μία άλλη γη σαν την δική μας, στην οποία από πάντα θα υπήρχε γυναικοκρατούμενη κοινωνία, θα μας φαινόταν πολύ λάθος η διαιωνιζόμενη αντίληψη για τη θέση της γυναίκας στην οικογένεια και κατ’ επέκταση στην κοινωνία μας. Δυστυχώς διαμορφώθηκε μία συγκεκριμένη νοοτροπία, η οποία ευτυχώς με τα χρόνια εξαλείφεται. Επειδή όμως όλα ξεκινάνε από την οικογένεια, θεωρώ ότι υπάρχουν ακόμη αυτές οι αντιλήψεις, γιατί υπάρχουν ακόμη αυτές οι γενιές. Ελπίζω με τα χρόνια να εξαφανιστεί κάθε διαχωρισμός μεταξύ των δύο φύλων.
Γιατί πιστεύετε ότι κάποιες γυναίκες παραμένουν δέσμιες παρωχημένων αντιλήψεων για τη ζωή και την ελευθερία τους;
Όπως είπα, όλα ξεκινούν από την οικογένεια. Και ας μην μιλήσουμε για τις γυναίκες που γεννήθηκαν σε ήδη πουριτανικά διαμορφωμένες κοινωνίες. Βασικά κοινωνίες χωμένες στον σκοταδισμό, όπου η γυναίκα αντιμετωπίζεται, αν όχι ως «αντικείμενο» τουλάχιστον υποτιμητικά. Είναι μεγάλο κρίμα που αυτοί οι άνθρωποι δεν γνωρίζουν την αξία τους, γιατί πολύ απλά δεν τους την έμαθαν ποτέ.
Πώς βλέπει η γενιά σας τα στερεότυπα σε σχέση με τα δύο φύλα;
Πιστεύω ότι το κάθε παιδί υιοθετεί ασυνείδητα το πρότυπα της οικογένειας του. Καθώς προχωράνε οι γενιές και σιγά-σιγά οι άνθρωποι βγαίνουν από ορισμένα καλούπια, οι νεότερες γενιές μπορεί να επηρεάζονται μεν, καταφέρνουν και διαμορφώνουν δε, την δική τους αντίληψη κι αν όχι παγιωμένη, σίγουρα σε πολύ καλό δρόμο. Η γενιά μου (σ.σ. μεταξύ των 20 και των 30 σήμερα), και γενικά οι νεότερες γενιές θεωρώ ότι απέχουν πολύ από στερεοτυπικές απόψεις. Θα ήθελα να πιστεύω ότι ιδέα της ισότητας μεταξύ των δύο φύλων (πάντα με εξαιρέσεις προφανώς) μάς είναι πλέον αυτονόητη.
* Ρούχα: Tassos Mitropoulos. Μακιγιάζ: Βίκυ Χάλου, μαλλιά: Ιδομενέας Μηχαλοδημητράκης. Ευχαριστούμε τον κινηματογράφο Φοίβο Digital Cinema, Εθν. Αντιστάσεως 3, Περιστέρι, για τη φιλοξενία της φωτογράφισης.