Η αρτοποιός που ζει στο Λονδίνο και εργάζεται στον φούρνο “Anges de Sucre” Reshmi Bennett έχει ξεκίνησει μια διαδικτυακή συζήτηση ασκώντας κριτική στους influencers των κοινωνικών μέσων που έχουν ζητήσει δωρεάν κέικ με σκοπό να το προωθήσουν στις διαδικτυακές πλατφόρμες τους.
“Έγραψα αυτή τη δημοσίευση στο Instagram επειδή δεν αντέχω άλλο τους influencers που μου ζητάνει δωρεάν κέικ όλη την ώρα. Μετά την πανδημία επιδεινώθηκε η κατάσταση και άρχισε να με ενοχλεί.”
Όπως πολλοί επιχειρηματίες έχουν αντιμετωπίσει πολλά προβλήματα κατά τη διάρκεια της έξαρσης του Covid-19, έτσι και η Reshmi έχει δει μια αλλαγή στη συμπεριφορά των πελατών της. Παρόλο που πολλοί άνθρωποι μείωσαν τις περιττές αγορές, το αρτοποιείο της είχε αρκετό κόσμο καθώς οι άνθρωποι συνέχισαν να παραγγέλνουν τα εορταστικά κέικ της.
Ωστόσο, παρατήρησε ότι οι influencers ζητούσαν και περισσότερα freebies – δωρεάν προϊόντα για προώθηση. Είναι κάτι που της έχει ξαναζητηθεί στο παρελθόν – κοίταζε τους influencers και τις δημοσιεύσεις τους, πώς αλληλεπιδρούν με το κοινό τους κτλ., αλλά, όπως λέει και η ίδια “αυτός ο τρόπος δεν λειτουργεί για αυτήν.”
“Δεν είχαμε ποτέ αύξηση πωλήσεων επειδή είδαν το κέικ μας σε μια ανάρτηση ή το προφίλ κάποιου. Γίναμε γνωστοί από στόμα σε στόμα, από πελάτες που πληρώνουν.”
Οι influencers είναι αμέτρητοι και διαφορετικοί. Οι επιχειρήσεις πρέπει απλώς να επιλέξουν με ποιον θέλουν να συνεργαστούν βάσει του τι βλέπουν στο feed τους, τι φορούν ή τι λένε.
Η beauty και lifestyle blogger Karishmua (Karishma Vijay) εγκατέλειψε μια μελλοντική καριέρα στον τομέα της ιατρικής για να γίνει influencer. Με σχεδόν 180.000 ακόλουθους στο Instagram και 70.000 στο TikTok, o συγκεκριμένος τομέας είναι αρκετά προσοδοφόρος – αλλά όχι χωρίς προσπάθεια και σκληρή δουλειά.
“Για μια ανάρτηση στο Instagram μου, μπορώ να χρεώσω μεταξύ 200-600 £ ανάλογα με το πόσες ώρες έχω αφιερώσει σε αυτήν την ανάρτηση. Αν μια μάρκα καλλυντικών ή περιποίησης δέρματος θέλει να δημιουργήσω ένα βίντεο χρησιμοποιώντας τα προϊόντα τους, ξέρω ότι θα λάβει εκατοντάδες ή και εκατομμύρια προβολές στο Instagram ή στο TikTok. Και ξέρω ότι μπορώ να αυξήσω τις πωλήσεις τουλάχιστον κατά 2.000 £.”
Η Forbes προβλέπει τεράστια ανάπτυξη στο χώρο των influencers. Με τον τομέα να είναι τόσο διαφορετικός, αυτό που είναι πιο ορατό τώρα είναι η άνοδος του micro-blogger – άτομα με λιγότερους και πιστούς ακόλουθους που παράγουν ποιοτικό περιεχόμενο.
Αυτό είναι κάτι που αγκάλιασε ο Riz Kayaal, ο οποίος διευθύνει μια εταιρεία διακόσμησης. “Συνεργαστήκαμε με περισσότερους από 350 influencers και micro-bloggers με αποτέλεσμα να δώσουμε δωρεάν απόθεμα αξίας 15.000-20.000 £. Αυτοί οι micro – influencers / bloggers ήταν πολύ καλύτεροι όσον αφορά το πώς έδειξαν, πώς εκτιμούσαν το προϊόν.”
Ο Riz λέει ότι η συνεργασία με influencers που παρέχουν τιμοκατάλογο είναι ο πιο παραγωγικός και επαγγελματικός τρόπος συνεργασίας: “Μπορεί να χρεώσουν 300 £ για δύο αναρτήσεις και μια ιστορία στο Instagram, αλλά καθιστούν σαφές τι θα κάνουν και πώς μπορούν να παρουσιάσουν το προϊόν.”
Η δημιουργός της εταιρείας digital marketing VirtuBrands, Ashanti Akabusi έχει πελάτες από διάφορους τομείς. Μεγάλο μέρος της δουλειάς της αφορά τη δημιουργία και την ενίσχυση των προφίλ γνωστών επωνυμιών – το οποίο συχνά περιλαμβάνει τη συνεργασία με influencers.
“Ένας σωστός influencer μπορεί να είναι εξαιρετικά σημαντικός για μια επιχείρηση.” Επιπλέον, η σχέση μεταξύ μιας επιχείρησης και ενός influencer μπορεί συχνά να είναι θετική, αλλά “το κλειδί είναι να επιλέξεις τον σωστό”.
Πολλές επιχειρήσεις δεν έχουν ακόμη απομακρυνθεί από τον κλασικό τρόπο διαφήμισης, αλλά δεν αγνοούν τον αυξανόμενο αριθμό ψηφιακών χώρων για να αναδείξουν προϊόντα, με πολλούς απλούς ανθρώπους να εργάζονται πια ως influencers – όπως η beauty blogger και φοιτήτρια, Aisha Shaban. Η ίδια λέει ότι είναι micro-blogger (17.000 ακόλουθοι Instagram), αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι δεν ζητά ποτέ δωρεάν προϊόντα.
“Αν επικοινωνήσουν μαζί μου για να συνεργαστώ, θα χαρώ πολύ να υποστηρίξω την εταιρεία διαφημίζοντάς τις στις πλατφόρμες μου, αλλά δεν θα έφτανα ποτέ στο σημείο να επικοινωνήσω με την επωνυμία γιατί αισθάνομαι ότι θα εκμεταλλευόμουν τη σκληρή δουλειά τους. Νομίζω ότι είναι ασέβεια για τους micro-influencers να ζητούν δωρεάν προϊόντα από τις μικρές επιχειρήσεις.”
Η Aisha έχει απορρίψει για ηθικούς λόγους πολλές χορηγίες από μεγάλες διαδικτυακές μάρκες μόδας. “Αυτό βοηθά έναν επιτυχημένο influencer να είναι αυθεντικός και οι followers να εκτιμούν αυτήν την ειλικρίνεια και το περιεχόμενό τους.”
Αφού πολλές επιχειρήσεις έχουν πληγεί σοβαρά από την πανδημία, δεν θα έπρεπε οι influencers να αξιοποιήσουν τη δύναμή τους για να βοηθήσουν στη στήριξη διαφόρων βιομηχανιών; Είναι απλά μια τροφή για σκέψη!