Η Ομόνοια όπου «συχνάζουν υποψιασμένα κορμιά» είναι η φετινή του έμπνευση, πίσω από μια μάρκα που αποδεικνύει ότι η μόδα στην Ελλάδα έχει ελπίδα να γίνει viral. Ο Γιώργος Μεσημέρης, εμπνευστής και fashion director της Hard, μιλάει για την απόφασή του να δημιουργήσει ρούχα για όλους, τη νέα του συλλογή και το πρώτο του κατάστημα – πού αλλού, δύο βήματα από την αγαπημένη του πλατεία.
Γεννημένος και μεγαλωμένος στην Κέρκυρα, είχε τη χαρά από μικρός να βρίσκεται σε ένα περιβάλλον περιτριγυρισμένο από τη μόδα, ένα περιβάλλον που στάθηκε έμπνευση για την μετέπειτα πορεία του. Ενα νησί με πλούσια πολιτιστική κληρονομιά. Γεμάτο από πλούσιες εικόνες, μελωδίες και τέχνη. Για χρόνια η μητέρα του διατηρούσε κατάστημα ρούχων. Εκεί μέσα ο Γιώργος έκανε τα πρώτα του βήματα σαν παιδί και σαν καλλιτέχνης. Με ένα τρόπο τόσο φυσικό που έκανε τη μόδα οικογένεια και ύστερα δεν μπορούσε να μην βλέπει τον εαυτό του μέσα σε αυτήν. Ως λάτρης του μινιμαλισμού δεν θα μπορούσε να αντισταθεί στις σπουδές της αρχιτεκτονικής, κάτι το οποίο είναι ταυτόσημο στο στυλ της δουλειάς του. Οι σχεδιαστικές γραμμές όμως γρήγορα γλίστρησαν πάνω στα πατρόν και συνέχισε τις σπουδές του στο σχέδιο μόδας, ξεκινώντας έπειτα να δουλεύει σε εγχώρια περιοδικά και δίπλα σε καταξιωμένους Ελληνες σχεδιαστές.
Στην «πιάτσα» τον μάθαμε γρήγορα και κάθε συνεργασία μαζί του για ένα editorial ήταν μια αληθινή εμπειρία, γι’ αυτό δεν εξέπληξε κανέναν όταν αποφάσισε να κάνει την δική του σειρά ρούχων. Είναι fashion stylist και fashion director – τώρα φαντάζομαι το Hard είναι ο καλλιτεχνικός του μονόδρομος. «Το Hard πλέον έχει καταλάβει ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής μου και χαίρομαι που το παραχώρησα γιατί έτσι εξελίχθηκε και έχει περάσει στο επόμενο στάδιο, χωρίς να χάνει όμως την βασική του πηγή έμπνευσης», παραδέχεται ο Γιώργος Μεσημέρης. Παράτολμη ή τολμηρή – διαλέξτε εσείς – η απόφαση να δημιουργήσει ένα δικό του brand. Η αγορά είναι απαιτητική και το κοινό «μικρό».
«Νομίζω ότι παντού υπάρχουν δυσκολίες, είτε αυτό είναι ένα brand είτε είναι μια επιχείρηση. Σημασία έχει να υπάρχει ένας στόχος και ένα όραμα για αυτό όπου θες να χτίσεις. Εγώ όταν ξεκίνησα είχα σαν πρωταρχικό στόχο την δημιουργία μιας ιστορίας μέσα από εικόνες αυτός είναι ακόμα και τώρα ο στόχος και το όραμα μου και όλα τα αλλά έρχονται στην πορεία».
Και ήρθαν όλα όπως τα είχε προβλέψει. Το feed μου πλημμύρισε με μπλουζάκια σε κυριλλική αλφάβητο και όλοι οι ψαγμένοι έφηβοι ήθελαν διακαώς ένα t-shirt με την υπογραφή του. Ναι είναι κουλ και viral και όλα αυτά τα τσιτάτα που γράφουν στο TikTok.
«Πιστεύω ότι πρέπει να έχεις να πεις μια ιστορία στο κοινό. Ο κόσμος έχει ανάγκη να δει κάτι διαφορετικό και αληθινό, μόλις το εντοπίζει το αναπαράγει και γίνετε viral. Οσο πιο αληθινή είναι η ιστορία που λες, τόσο πιο εύκολο να ταυτιστεί κάνεις μαζί της. Όμως το σημαντικό είναι το storytelling να βγαίνει από την καρδιά σου, όσο ρομαντικό και να ακούγεται αυτό. Γί’ αυτό και ένα από τα μότο μου είναι ‘Βe a storyteller’, πιστεύω ότι ο καθένας μας έχει μια ιστορία να πει, φορώντας η όχι Hard».
Ποιος όμως είναι εκείνος που αγαπά αυτή την σειρά; Ποιο είναι το προφίλ του υποψήφιου αγοραστή;
«Οι έννοιες ελευθερία, επιβίωση, διαφορετικότητα είναι ο βασικός κορμός. Έννοιες οι οποίες εξελίσσονται σύμφωνα με τον κάθε χαρακτήρα διαφορετικά. Τα όρια της γλώσσας σου είναι τα όρια του κόσμου σου. Αντλώ έμπνευση από ανθρώπους και απευθύνομε σε ανθρώπους. Ολους και ξεχωριστά στον καθένα».
Στην καρδιά της Αθήνας
Η καινούρια σειρά της HARD είναι εμπνευσμένη από το βιβλίο «Ομόνοια 1980» του Γιώργου Ιωάννου, με φωτογραφίες του Ανδρέα Μπέλια, ένα ντοκουμέντο της δεκαετίας του ‘80, το οποίο καταγράφει τα πρόσωπα, τις κινήσεις και τις σχέσεις γύρω από την πλατεία Ομονοίας. Ενα ταξίδι στο λεωφορείο 049, τα περίπτερα, ένα Σάββατο βράδυ, η σεξουαλική επιθυμία, το συντριβάνι, η κάτοψη της πλατείας είναι μόνο κάποια από τα στοιχεία που μεταφέρουν την εμπειρία της πόλης.
«Παρόλο που μέσα στους δρόμους της Αθήνας μπορείς να ταξιδέψεις σε διαφορετικούς πολιτισμούς, στην πραγματικότητα δεν τους συναναστρεφόμαστε ή ακόμη και τους αγνοούμε επιδεικτικά. Το HARD εκφράζει σκέψεις και συναισθήματα που είναι εκεί. Αφουγκράζεται, αποτυπώνει και αναπαράγει αυτούς τους ήχους. Η προσπάθεια να καταργήσουμε την άγνοια και το φόβο μέσα από τη μόδα και την pop κουλτούρα είναι για μας ένας από τους κυριότερους μηχανισμούς προόδου», σχολιάζει.
Τι τον οδήγησε να κάνει την πρώτη συλλογή; «Το HARD ήταν μια δημιουργική διέξοδος από την βασική μου εργασία , στην αρχή σαν ένα όραμα που μετά πέρασε στην πράξη. Ηθελα να δημιουργήσω ένα νέο κόσμο, με ένα καινούριο αλφάβητο. Εναν κόσμο άγνωστο ακόμα και σε εμένα τον ίδιο καθώς ακόμα και τώρα τον εξερευνώ ακόμα. Τα Hard είναι ένα πάντρεμα πραγμάτων από την τέχνη μέχρι ως ένα τραγούδι, ένας συνδυασμός πολύπλοκος, ο οποίος με απασχολεί πάντα».
Τι έχει αλλάξει από την πρώτη συλλογή μέχρι σήμερα;
«Πολλά έχουν αλλάξει μέσα σε αυτά τα 6 χρόνια που υπάρχει το brand, στην αρχή ξεκίνησε μόνο με ένα t-shirt και πλέον υπάρχουν ολόκληρες συλλογές. Σίγουρα όμως υπάρχουν κάποιες σταθερές όπως η άριστη ποιότητα, το βαμβάκι στα φούτερ και τα t-shirt, τα υλικά και το ράψιμο σε ελληνικά μικρά συνεργεία. Αυτά είναι που δίνουν και μια σταθερά στο brand. Το πρώτο κατάστημα ετοιμάζεται στο κέντρο της Αθήνας και βλέποντάς το, πριν ανοίξει για το κοινό, σας προειδοποιώ για μια γλυκιά «αποκάλυψη». Ισως για αυτό το άργησε λιγάκι γιατί έπρεπε να είναι τέλειο.
«Θα είναι ένας χώρος έτοιμος να δεχτεί τους πάντες με αγάπη και ζεστασιά όπως κάθε πελάτη που εξυπηρετούσαμε και στο στούντιο. Στο κατάστημα βέβαια θα δούμε και πράγματα τα οποία θα πωλούνται μόνο εκεί. Ανυπομονώ».
Tα μάτια του λάμπουν, το «σκληρό» παιδί του έχει μεγαλώσει και έχει αποκτήσει και καλλιτεχνική σκέπη. Υπάρχει επόμενο όνειρο ή ζει ακόμα μέσα σε ένα τέτοιο; «Να παραμείνει στο μυαλό μου όπως ήταν στην αρχή! Μια μάζωξη με τρεις φίλους ένα βράδυ στην Ομόνοια και τραβήξαμε το πρώτο βίντεο αυτή την αίσθηση έχω και αυτήν θέλω νέα έχω κάθε φορά. Αυτό που έδωσε εκείνο το βράδυ και φώτισε τα πάντα μέσα μου».
Κείμενο: Λευτέρης Τρίγκας
Φωτογραφίες: Joseph Alexiades