«Εάν ως σκηνοθέτης ήθελα να προοδεύσω, έπρεπε να εγκαταλείψω την πατρίδα μου» δήλωσε ο Γιώργος Λάνθιμος, εξηγώντας τους λόγους που οι δύο τελευταίες του ταινίες γυρίστηκαν εκτός Ελλάδας.
Σε συνέντευξή του που δημοσιεύει η σημερινή έντυπη έκδοση της Die Welt, ο βραβευμένος σκηνοθέτης πρόσθεσε ότι ο τρόπος εργασίας στη χώρα μας δεν τον ικανοποιούσε, καθώς «μόνο μια χούφτα ανθρώπων κάνει ταινίες, επειδή είναι κάτι που αγαπά». Ωστόσο κανείς δεν πληρώνεται.
Η εφημερίδα δημοσίευσε κριτική για την τελευταία ταινία του Γιώργου Λάνθιμου «Ο θάνατος του ιερού ελαφιού». Ο ίδιος εξήγησε ότι δεν επιθυμεί να περάσει κάποιο μήνυμα, καθώς στόχος του είναι να δημιουργεί το χώρο και το κοινό να διαμορφώνει τη δική του άποψη. «Παρουσιάζω το έργο στον κόσμο και μετά ο θεατής μπορεί να το καταναλώσει ή να το ερμηνεύσει ή να το αγαπήσει ή να το μισήσει. Δεν μπορώ να προβώ σε αυτοανάλυση (…) η αμφισημία προετοιμάζει τον θεατή για περισσότερη σκέψη. Ναι, εάν με αναγκάσει κανείς, θα μπορούσα να δώσω μια ερμηνεία, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα έχει μεγαλύτερη αξία από εκείνη του θεατή», ανέφερε.
Ο σκηνοθέτης εξηγεί ότι εμπιστεύεται το ένστικτό του, ενώ ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τους διαλόγους της ταινίας, που δεν περιέχουν φράσεις ασυνήθιστες στην καθημερινότητα, αλλά το πλαίσιο στο οποίο εξελίσσονται τούς δίνει μια σουρεαλιστική αίσθηση.
Οι Έλληνες έχουν δυσπιστία σε οποιαδήποτε μορφή εξουσίας
Σε ερώτηση για το τι έχει αφήσει πίσω της η δικτατορία στην Ελλάδα, ο Λάνθιμος απαντά: τη δυσπιστία των Ελλήνων απέναντι σε οποιαδήποτε μορφή εξουσίας. «Αυτή είναι και η αιτία της ευρέως διαδεδομένης διαφθοράς. Ο Έλληνας φοβάται ότι θα φανεί ανόητος, εάν ακολουθήσει τους κανόνες του παιχνιδιού». Ο σκηνοθέτης αναφέρεται ακόμη στη συνεργασία του με τον Δ. Παπαϊωάννου στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα το 2004.