Η εβδομαδιαία σειρά του BBC, The Boss παρουσιάζει διάφορους ηγέτες επιχειρήσεων από όλο τον κόσμο. Την προηγούμενη εβδομάδα αναφέρθηκαν στην Abigail Forsyth, ιδρύτρια και managing director της επιχείρησης επαναχρησιμοποιημένων ποτηριών, KeepCup.
Όταν η Abigail Forsyth αποφάσισε να κατασκευάσει και να πουλήσει επαναχρησιμοποιούμενα φλιτζάνια καφέ, ένας από τους πρώτους σχεδιαστές που την πλησίασε απέρριψε την ιδέα κατευθείαν.
“Μου είχε πει ότι ήταν η πιο ανόητη ιδέα που είχε ακούσει ποτέ”, θυμάται η Abigail, στο The Boss.
Τα πράγματα δεν βελτιώθηκαν όταν πήγε σε έναν πιθανό κατασκευαστή. “Μου είπε “αυτό είναι απλά ένα φλιτζάνι. Υπάρχουν εκατοντάδες πράγματα που έχουν φτιαχτεί από ανθρώπους, που είναι πολύ πιο έξυπνοι και πιο χρήσιμοι, από ό, τι έχετε κάνει, και δεν πουλούσαν.”
Αυτό έγινε το 2008 στη Μελβούρνη της Αυστραλίας. Η Abigail και ο αδελφός της Jamie είχαν βρει την ιδέα για το KeepCup, επειδή τρομοκρατήθηκαν από τα δισεκατομμύρια φλιτζάνια καφέ μιας χρήσης που καταλήγουν σε χώρο υγειονομικής ταφής κάθε χρόνο. Ήξεραν από πρώτο χέρι πόσο άσχημη ήταν η κατάσταση, επειδή είχαν περάσει τα προηγούμενα 10 χρόνια, δουλεύοντας για μια μικρή αλυσίδα καφετεριών. Κι έτσι ήταν αποφασισμένοι να προσπαθήσουν να κάνουν κάτι γι’ αυτό.
Αντί να αναστατωθούν ή να αποθαρρυνθούν από την αρχική αρνητικότητα που αντιμετώπισαν, η Abigail λέει ότι τους έκανε πιο αποφασιστικούς για να εργαστούν όσο το δυνατόν πιο σκληρά για να κάνουν την επιχείρηση επιτυχημένη. “Ήταν μια πραγματική κλήση αφύπνισης”, λέει η 48χρονη επιχειρηματίας.
Σήμερα το KeepCup έχει πουλήσει πλέον περισσότερα από 10 εκατομμύρια ποτήρια σε όλο τον κόσμο. Η εταιρεία εκτιμά ότι αυτό απέτρεψε περίπου οκτώ δισεκατομμύρια προϊόντας μίας χρήσης να μπαίνουν σε κάδους απορριμμάτων.
Γεννημένη στη Γλασκόβη, αλλά μεγαλωμένη στη Μελβούρνη, η Abigail αρχικά σπούδασε νομική. Αφού εργάστηκε ως δικηγόρος για τέσσερα χρόνια από το 1994, στη συνέχεια, παραιτήθηκε για να δουλέψει για μια επιχείρηση καφέ.
Όταν τα αδέλφια άρχισαν να εργάζονται για τα σχέδια των πρώτων KeepCups, η Abigail λέει ότι ήταν ο Jamie που επέμενε ότι έπρεπε ένα επιθυμητό προϊόν να έχει πολλά φωτεινά χρώματα. “Ο Jamie υποστήριζε πάντα ότι πρέπει να είναι σέξι και βιώσιμα”, λέει.
Με την πρώτη παρτίδα ποτηριών που παρήχθησαν στις αρχές του 2009, κυκλοφόρησαν επίσημα το προϊόν σε μια εκθεσιακή έκθεση στη Μελβούρνη. Η Abigail λέει ότι τα ποτήρια είχαν μεγάλη ανταπόκριση και πούλησαν 1.000 σε διάστημα έξι ωρών.
Οι άνθρωποι έλεγαν, “δεν ξέρω καν τι είναι, αλλά θέλω ένα “. “Γρήγορα έγινε εμφανές ότι θα το αγόραζαν και θα ήθελαν να το χρησιμοποιήσουν, γιατί τους άρεσε το χρώμα ή το σχέδιο. Και η αλλαγή συμπεριφοράς θα ακολουθούσε, απλώς πήρε λίγο παραπάνω χρόνο.”
Με τα ποτήρια διαθέσιμα σε διαφορετικά μεγέθη, από 120 ml για εσπρέσο έως 474 ml για μεγάλους παγωμένους καφέδες ή smoothies, το KeepCup άρχισε να πωλείται τόσο σε καφετέριες όσο και απευθείας στους καταναλωτές μέσω της ιστοσελίδας του.
Πωλείται επίσης σε εταιρικούς πελάτες, οι οποίοι περιλαμβάνουν την αυστραλιανή αεροπορική εταιρεία Qantas και την Τράπεζα της Αγγλίας. Οι πωλήσεις έχουν αυξηθεί σταθερά με την πάροδο των ετών, χάρη στα θετικά σχόλια των καταναλωτών και στις εμπορικές εκθέσεις. Τα ετήσια έσοδα της εταιρείας αναφέρονται τώρα ότι υπερβαίνουν τα 8 εκατομμύρια δολάρια. Η ανάπτυξη ήταν οργανική, με την εταιρεία να μην χρειάζεται εξωτερικούς επενδυτές.
Όλες οι συσκευασίες της είναι κατασκευασμένες είτε από ανακυκλώσιμο υλικό είτε από χαρτόνι και χαρτί Πιστοποιημένο από τη Forest Stewardship. Εν τω μεταξύ, τα κύρια γραφεία της στη Μελβούρνη και το Λονδίνο είναι και τα δύο ηλιακά και η εταιρεία τώρα δωρίζει το 1% των εσόδων της σε περιβαλλοντικά έργα.
Ο Paul Klymenko, διευθύνων σύμβουλος του αυστραλιανού περιβαλλοντικού ομίλου Planet Ark, λέει ότι “για πάνω από μια δεκαετία, το KeepCup υπήρξε πρωτοπόρος σε ανθεκτικά και επαναχρησιμοποιήσιμα προϊόντα που συμβάλλουν στη δημιουργία μιας κυκλικής οικονομίας”.
Προσθέτει ότι η εταιρεία “δημιούργησε προϊόντα που οι άνθρωποι απολαμβάνουν με την πάροδο του χρόνου, ελαχιστοποιώντας τα απόβλητα και μειώνοντας την ανάγκη για παρθένους πόρους, όπως τα δέντρα”.
Επιπλέον, η Abigail λέει ότι η επιχείρηση έχει «επηρεαστεί σοβαρά» από τη συνεχιζόμενη πανδημία Covid-19. Ενώ οι περισσότερες καφετέριες στις κύριες αγορές της παραμένουν κλειστές και άλλες αρνούνται να δεχτούν επαναχρησιμοποιήσιμα ποτήρια.
«Η επαναχρησιμοποίηση μπορεί να συνεχίσει», λέει. “Πολλοί από τους πελάτες μας ήρθαν σε επαφή ζητώντας μας να συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τα προϊόντα μας, επισημαίνοντας ότι η χρήση των προϊόντων μιας χρήσης δεν είναι αποστειρωμένη.” Εν τω μεταξύ, προσθέτει ότι οι χρήστες του KeepCup πρέπει πάντα να διατηρούν τα φλιτζάνια τους καθαρά και στεγνά όταν δεν χρησιμοποιούνται.
Η Abigail λέει ότι θέλει το KeepCup να θεωρείται ως η επιχείρηση “που ξεκίνησε την κατάρρευση των αναλώσιμων ποτηριών”. “Οι άνθρωποι πάντα έλεγαν” πώς μπορείτε να έχετε μια επιχείρηση με ένα μόνο προϊόν, ένα φλιτζάνι; “. Νομίζω πως αυτό το προϊόν έχει ανοίξει μια συζήτηση γύρω από τη βιωσιμότητα και τα απόβλητα. Άρα έχουμε πετύχει εν μέρει το στόχο μας.”, λέει.