Η Αιμολήπτρια ξεκινά από μία φαινομενικά αθώα σκηνή, για να εξελιχθεί σταδιακά σε ένα θρίλερ με διαρκείς και απρόσμενες ανατροπές, ενώ ταυτόχρονα κρατάει την επαφή με την πραγματικότητα, δημιουργώντας μας την ανησυχητική σκέψη πως πράγματι όλα αυτά θα μπορούσαν να συμβούν ακόμη και στο άμεσο μέλλον. Δύο άνθρωποι συναντιούνται σε ένα νοσοκομείο. Είναι νέοι, φλερτάρουν, τι πιο φυσιολογικό. Σε λίγο όμως στην κουβέντα τους θα παρεισφρήσουν ακατανόητοι αριθμοί. Γιατί, όπως σταδιακά συνειδητοποιεί ο θεατής, βρισκόμαστε σε μία πραγματικότητα όπου οι άνθρωποι βαθμολογούνται από το 1 ως το 10 ανάλογα με τις πιθανότητές τους να αρρωστήσουν σύμφωνα με τα γονίδιά τους.
Σε αυτό το δυστοπικό, αλλά επικίνδυνα αναγνωρίσιμο μέλλον, οι άνθρωποι χαρακτηρίζονται και καθορίζονται από έναν αριθμό. Είναι ο γενετικός αριθμοδείκτης τους, η βαθμολογία δηλαδή του DNA τους και του γενετικού τους προφίλ, από την οποία εξαρτώνται η εκπαίδευση, η υγεία, ο πλούτος και τελικά η ευτυχία τους. Σε αυτό το όλο και πιο σκοτεινό περιβάλλον, η μέσης βαθμολογίας Μπέα, που δουλεύει ως αιμολήπτρια σε τμήμα πιστοποίησης αριθμοδεικτών, γνωρίζει τον γενετικά ανώτερο Ααρών. Καθώς η ιστορία τους εξελίσσεται, παρακολουθούμε και τις αλλαγές που φέρνει στην κοινωνική και πολιτική ζωή η σημασία και η αξιοποίηση των αριθμοδεικτών, που γιγαντώνεται, πυροδοτώντας ένα νέο είδος ρατσισμού. Οι γενετικά κατώτεροι δεν μένουν με δεμένα χέρια, πολλοί σπεύδουν να αγοράσουν τεστ που τους εξασφαλίζουν πλασματική ανωτερότητα, άλλοι αντιδρούν, ξεσπούν κοινωνικές αναταραχές, γίνονται δολοφονικές επιθέσεις κατά των γενετικά ανώτερων και παράνομο εμπόριο αίματος για την απόκτηση καλύτερου αριθμοδείκτη…
Η νεαρή αγγλίδα ηθοποιός και συγγραφέας, Ella Road έγραψε την Αιμολήπτρια το 2018, με αφορμή μία πραγματική συνέντευξη της τότε Επικεφαλής Ιατρικής Συμβούλου στην Αγγλία, η οποία πρότεινε την αξιοποίηση των ερευνών για το ανθρώπινο γονιδίωμα προς όφελος των ασθενών. Η Road καταθέτει ένα έργο-προβληματισμό για την επιστημονική ηθική, για το πώς η κατάχρηση της επιστήμης μπορεί να καταλήξει σε εφιαλτικά σενάρια και για το πού οδηγείται η υγεία όταν οι οικονομολόγοι έχουν τον πρώτο λόγο.
Η Αιμολήπτρια ήταν υποψήφια για βραβείο Olivier for Outstanding Achievement in an Affiliate Theatre και φιναλίστ για το βραβείο Susan Smith Blackburn για γυναίκες συγγραφείς. Το έργο έγινε ραδιοφωνικό δράμα για το BBC Radio 3, ενώ η γερμανική του μετάφραση οδήγησε σε πλήθος παραγωγών σε όλη τη Γερμανία και την Αυστρία.
Ο Μενέλαος Καραντζάς, με τη διπλή ιδιότητα του ιατρού και σκηνοθέτη, γοητεύτηκε από το έργο και τα ερωτήματα που θέτει σχετικά με την ορθή αξιοποίηση της επιστήμης και τη σύνδεση της υγείας με την οικονομία. Το έργο, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ξεκινά με την πραγματική συνέντευξη για την χρήση του ανθρώπινου γονιδιώματος, ενώ προβολές και ηχητικά αποσπάσματα παρεμβάλλονται σαν ιντερλούδια χωρίζοντας τη δράση σε επιμέρους σκηνές και χτίζοντας την εφιαλτική ατμόσφαιρα του έργου.
Παίζουν: Σελήνα Διαμαντοπούλου (Μπέα), Δώρα Παρδάλη (Τσαρ), Δημήτρης Τσιγκριμάνης (Ααρών) και ο Στράτος Χρήστου (Ντέιβιντ).
Σκηνοθεσία – μετάφραση: Μενέλαος Καραντζάς Σκηνικά: Ντέιβιντ Νεγρίν Κοστούμια: Εβελίνα Δαρζέντα Σχεδιασμός φωτισμών: Βαλεντίνα Ταμιωλάκη
Ηχητικός σχεδιασμός: Κώστας Μπώκος studio 19st Σκηνοθεσία βίντεο: Μαρία Λάφη Βοηθός σκηνοθέτη: Εμμανουήλ Στεφανουδάκης Βοηθός σκηνογράφου: Ξένια Κούβελα
Θέατρο Άνεσις – Μικρή Σκηνή, Κηφισίας 14, Αθήνα – τηλ. 2107718943
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή 19 , Σάββατο 20 και Σάββατο 27 Μαΐου στις 21.00 / Κυριακή 28 Μαΐου στις 19:00