Το πώς η ενδυνάµωση και η ίση εκπροσώπηση συνδέονται µε τη σχέση των γυναικών µε τα χρήµατα, την επιλογή καριέρας, την απλήρωτη εργασία στο σπίτι, το µισθολογικό χάσµα και το γεγονός ότι οι γυναίκες επιχειρηµατίες στην Ελλάδα κερδίζουν λιγότερα από τους άντρες ανέλυσαν σε µια ολιγόλεπτη συζήτηση, στο πλαίσιο του 6ου Marie Claire Power Trip, η Μιλένα Αποστολάκη, δικηγόρος, βουλευτής και πρώην υπουργός, ο Πάνος Τσακλόγλου, οικονοµολόγος, καθηγητής ΟΠΑ και υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, και η Κατερίνα Μαρµαρά, Chief of Global Markets – Group Treasurer, Alpha Bank, υπό τον συντονισµό της Βίβιαν Ευθυµιοπούλου, εκδότριας του Fact News και συµβούλου στρατηγικής µε ειδίκευση στην πολιτική επικοινωνία.
Η κυρία Αποστολάκη, αφού ξεκαθάρισε πως τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αµερική τα πράγµατα απέχουν πολύ από τον στόχο της ισότητας και της ισοτιµίας, τόνισε ότι η πατριαρχία είναι µια δεδοµένη συνθήκη παγκοσµίως, αλλά στη χώρα µας µοιάζει βαθιά ριζωµένη.
«Η πατριαρχική δοµή είναι στέρεα ριζωµένη στην Ελλάδα – και µε έναν τρόπο υποδόριο, χωρίς να το αντιλαµβανόµαστε. Και όσες αλλαγές επιχειρούντα συχνά κρύβουν µονιµότητες οι οποίες συντηρούνται και διαιωνίζονται».
Με τη σειρά του ο κ. Τσακλόγλου σηµείωσε ότι σε πολλούς τοµείς οι γυναίκες βρίσκονται µπροστά από τους άντρες και κυριαρχούν, ενώ παλαιότερα αυτό ήταν κάτι το σπάνιο και πρότεινε να µη σταµατάµε να εκπαιδευόµαστε, ώστε να βελτιώνουµε διαρκώς τα ταλέντα και τις δυνατότητές µας.
Η κυρία Μαρµαρά έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη σηµασία των γνώσεων γύρω από οικονοµικά ζητήµατα, καθώς, όπως είπε, «οι Ελληνίδες έχουν τις οικονοµικές γνώσεις και τις δεξιότητες, αλλά υπολείπονται σε οικονοµική αυτοπεποίθηση».
«Tα οικονοµικά δεν είναι µόνο θεωρία. Σου δίνουν εργαλεία να διαχειριστείς καθηµερινές καταστάσεις, να βρεις λύσεις και να αντιµετωπίσεις προκλήσεις σε ένα περιβάλλον που συνεχώς αλλάζει», είπε προτού απαντήσει σε ερώτηση της κυρίας Ευθυµιοπούλου σχετικά µε τα προγράµµατα επιµόρφωσης και ενδυνάµωσης των εταιρειών.
Το «IQonomy: Μαθήματα Οικονομίας» είναι μια σειρά διαδικτυακών σεμιναρίωναπό εξειδικευμένες εκπαιδεύτριες, τα οποία απευθύνονται σε γυναίκες και έχουν θέμα την αποταμίευση, τη διαχείριση εξόδων και τις επενδύσεις
«Τα προγράµµατα αυτά δεν γίνονται απλώς για το φαίνεσθαι. Η ενδυνάµωση των γυναικών είναι ένα θέµα το οποίο αφορά την οικονοµική ανάπτυξη, την ευηµερία, την πρόοδο αλλά και τη βιώσιµη ανάπτυξη µιας ολόκληρης κοινωνίας.
Στην Alpha Bank στηρίζουµε πρωτοβουλίες που έχουν ως σκοπό να βελτιώσουν τις γνώσεις και δεξιότητες των γυναικών και να ενισχύσουν την οικονοµική αυτοπεποίθησή τους. Στόχος µας είναι να τις βοηθήσουµε να µάθουν πώς να διαπραγµατεύονται και να διεκδικούν. Αυτό κάνουµε µέσω του νέου προγράµµατος της Alpha Bank “IQomony”, µιας πρωτοβουλίας για τον χρηµατοοικονοµικό εγγραµµατισµό.
Μέσα από αυτό το πρόγραµµα έχουµε αναπτύξει σε συνεργασία µε τις Women on Top τη δράση “Μαθήµατα Οικονοµίας” που φέρνει τις γυναίκες σε επαφή µε σηµαντικές οικονοµικές έννοιες, όπως η αποταµίευση, η οικονοµική διαχείριση και οι επενδύσεις.
Η συµµετοχή σε τέτοιου είδους προγράµµατα έχει οφέλη, καθώς η εξοικείωση µε έννοιες όπως ο οικονοµικός σχεδιασµός και η ικανότητα της διαπραγµάτευσης των οικονοµικών ζητηµάτων, είναι σηµαντικό skill τόσο για την επαγγελµατική όσο και την προσωπική ζωή κάθε γυναίκας. Το συγκεκριµένο πρόγραµµα ξεκίνησε τον Φεβρουάριο και απευθύνεται σε γυναίκες σε όλη την Ελλάδα. Είχαµε πάνω από 900 αιτήσεις από 48 πόλεις. Πρόκειται για διαδικτυακά σεµινάρια και γίνονται από εξειδικευµένες εκπαιδεύτριες, ενώ παράλληλα γίνονται και διά ζώσης σεµινάρια σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας».
Απαντώντας, τέλος, σε ερώτηση για το αν αµφισβητήθηκε η επιλογή της να ασχοληθεί µε τα οικονοµικά, απάντησε πως υπήρξε τυχερή διότι τη στήριξε η οικογένειά της, αλλά δεν είχε την ίδια θετική αντιµετώπιση από τον κοινωνικό της περίγυρο.
«Υπήρξε αµφισβήτηση τότε. Μπορούσε µια γυναίκα να εισέλθει στα οικονοµικά, αλλά ήταν πολύ δύσκολο να ανέλθει. Επίσης, υπάρχει ακόµη ένα αρνητικό πρόσηµο για όσους ασχολούνται µε το χρήµα και είναι ένας κλάδος πολύ ανταγωνιστικός – κι αυτό ίσως λειτουργεί αποτρεπτικά για κάποιες γυναίκες. Θέλησα και πείσµωσα να αποδείξω ότι οι προκαταλήψεις δεν ήταν αληθινές. Να αποδείξω ότι η γυάλινη οροφή δεν υπάρχει».