Ο καρπός μιας σπουδαίας συνεργασίας που γίνεται για πρώτη φορά, μεταξύ του Τιάγκο Ροντρίγκες, συγγραφέα, σκηνοθέτη και διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν, και του θιάσου της Κομεντί Φρανσέζ, η παράσταση «Hecuba, not Hecuba», έρχεται στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου για δύο βραδιές, στις 26 & 27 Ιουλίου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

Ο Ροντρίγκες αναμετράται με την ιστορία της Εκάβης. Ο μύθος συναντά την πραγματικότητα και το θέατρο τη δικαιοσύνη σε ένα ανατρεπτικό σκηνικό. Πώς συνδέονται τα προβλήματα του αρχαίου και του σύγχρονου κόσμου; Τι κοινό έχει μια Τρωαδίτισσα με μια σημερινή γυναίκα, ηθοποιό και μητέρα;

Ο Τιάγκο Ροντρίγκες συχνά λέει πως δεν γράφει έργα για το θέατρο αλλά για τους ηθοποιούς που τα ενσαρκώνουν. Στο «Hecuba, not Hecuba» ηρωίδα είναι η Νάντια, μια ηθοποιός που κάνει πρόβα στην Εκάβη του Ευριπίδη. Η πρώην βασίλισσα αξιώνει δικαιοσύνη. Κι αυτό γιατί με την ήττα της Τροίας έχασε τα πάντα: τον άντρα της, την ελευθερία της, τα παιδιά της. Σύμφωνα με τον μύθο μεταμορφώθηκε σε σκύλο με φλογερά μάτια προκειμένου να πάρει εκδίκηση.

© Christophe-Raynaud de Lage

Ο μύθος της τραγωδίας όμως μοιάζει πολύ με την πραγματικότητα της Νάντιας, μητέρας ενός εφήβου στο φάσμα του αυτισμού. Το παιδί της έχει υποστεί κακοποίηση στο δημόσιο ίδρυμα όπου φιλοξενείται. Οι υπεύθυνοι προσπαθούν να συγκαλύψουν την υπόθεση αλλά εκείνη αποφασίζει να τη δημοσιοποιήσει. Οι πρόβες για την παράσταση συμπίπτουν με τη δικαστική έρευνα. Η οργή μιας μητέρας που θρηνεί γίνεται υπερδύναμη.

Ο μύθος της τραγωδίας μοιάζει πολύ με την πραγματικότητα της Νάντιας, μητέρας ενός εφήβου στο φάσμα του αυτισμού. Το παιδί της έχει υποστεί κακοποίηση στο δημόσιο ίδρυμα όπου φιλοξενείται. Οι υπεύθυνοι προσπαθούν να συγκαλύψουν την υπόθεση αλλά εκείνη αποφασίζει να τη δημοσιοποιήσει.

«Η Εκάβη του Ευριπίδη είναι το καταλληλότερο έργο για να μιλήσει κανείς για την κακοποίηση των ευάλωτων ομάδων» όπως εξήγησε ο δημιουργός σε συνέντευξή Τύπου που παραχώρησε στη Γαλλική Πρεσβεία. Καθ’ όλη τη διάρκεια των προβών, παρά το ότι πρόκειται για μια νέα δημιουργία και όχι για διασκευή της Εκάβης, «ο Ευριπίδης μας συνόδευε, μας ψιθύριζε στο αυτί», είπε ο Ροντρίγκες. Γιατί «η αρχαία τραγωδία μπορεί να μας βοηθήσει να ξεπεράσουμε τον πόνο μας, μπορεί να μας δείξει τον τρόπο να διεκδικήσουμε δικαιοσύνη».

Η πρεμιέρα του «Hecuba, not Hecuba» έγινε στις 30 Ιουνίου στο Φεστιβάλ της Αβιβνιόν, στο θέατρο Carrière de Boulbon. Η παράσταση απέσπασε εξαιρετικές κριτικές, τόσο για το περιεχόμενό της όσο και για τις ερμηνείες των πρωταγωνιστών της.

Ο διευθυντής του Φεστιβάλ της Αβινιόν και σκηνοθέτης της παράστασης Τιάγκο Ροντρίγκες με την Κατερίνα Ευαγγελάτου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου. Photo: NDP

Info

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, 26 & 27 Ιουλίου 2024 στις 21:00. Αγορά εισιτηρίων: aefestival.gr, more.com, κεντρικά εκδοτήρια πλατείας Συντάγματος (This is Athens info point Δήμου Αθηναίων) Δε-Πα 10:00-18:00, Θέατρο Παλλάς, τηλεφωνική αγορά: Δε-Πα 10:00-18:00, 211 8008181, ΑΜΕΑ: +30 210 4834913 Δε-Πα 10:00-17:00. Πληροφορίες εισιτηρίων εδώ.

Ταυτότητα παράστασης

Comédie-Française – Tiago Rodrigues, «Hecuba, not Hecuba». Κείμενο – Σκηνοθεσία: Tiago Rodrigues. Μετάφραση στα γαλλικά: Thomas Resendes. Σκηνογραφία: Fernando Ribeiro. Κοστούμια: José António Tenente. Φωτισμός: Rui Monteiro. Πρωτότυπη μουσική και ήχος: Pedro Costa. Καλλιτεχνική συνεργασία: Sophie Bricaire. Με τον θίασο της Comédie-Française Eric Génovèse, Denis Podalydès, Elsa Lepoivre, Loïc Corbery, Gaël Kamilindi, Elissa Alloula, Séphora Pondi. Παραγωγή: Comédie-Française. Συμπαραγωγή: Festival d’Avignon, ThéâtredelaCité Centre dramatique national, Toulouse Occitanie. Ελληνικοί υπέρτιτλοι: Δημήτρης Κοσμίδης.

 

 

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below