Η νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου «Poor Things», ενώ οδεύει προς την τελετή απονομής των Όσκαρ με 11 υποψηφιότητες, σχολιάζεται, μεταξύ άλλων, για τις ερωτικές σκηνές, που κάποιοι θεώρησαν υπερβολικές ωστόσο η πρωταγωνίστρια, Emma Stone, εξήρε για την ειλικρίνειά τους.
Στον απόηχο του κινήματος του #metoo, που το επάγγελμά της γνωρίζει άνθηση στον κόσμο του θεάματος, η intimacy coordinator ή συντονίστρια οικειότητας Elle McAlpine ήταν εκείνη που ανέλαβε στο φιλμ να συντονίσει τις σκηνές σεξ έτσι ώστε όλοι να αισθάνονται άνετα ενώ ταυτόχρονα προκύπτει ένα ρεαλιστικό αποτέλεσμα.
Όπως είπε σχετικά στην «Guardian» η 33χρονη που είναι και η ίδια ηθοποιός, τόσο ο σκηνοθέτης όσο και η πρωταγωνίστρια της ταινίας έχουν επισημάνει σε συνεντεύξεις τη συνεισφορά της – παρόλο που η Stone παραδέχτηκε ότι στην αρχή ήταν «επιφυλακτική». Ωστόσο για εκείνους ήταν ευκολότερο να επικοινωνήσουν καθώς είχαν προηγηθεί ήδη μήνες γυρισμάτων και «είχαν χτίσει μαζί έναν κώδικα» σχολιάζει σήμερα η McAlpine.
Η διαδρομή της στο intimacy coordination ξεκίνησε μετά την αποφοίτησή της από δραματική σχολή, όταν παρακολούθησε ένα εργαστήριο της Ita O’Brien, που θεωρείται μια από τους πρωτοπόρους στο επάγγελμα. Σύντομα άρχισε τη μαθητεία δίπλα της, σε μια περίοδο που ο όρος ήταν αρκετά άγνωστος ακόμα και σε κινηματογραφιστές. Κάποιοι την αντιμετώπισαν σαν απειλή «ειδικά καθώς ήμουν μια νέα γυναίκα και έπρεπε να συνεργαστώ με ανθρώπους που δεν είχαν ποτέ στο παρελθόν αυτή την κόκκινη γραμμή. Υπήρξαν φορές που με πέταξαν έξω από κινηματογραφικά σετ».
Κάποιοι την αντιμετώπισαν σαν απειλή «ειδικά καθώς ήμουν μια νέα γυναίκα και έπρεπε να συνεργαστώ με ανθρώπους που δεν είχαν ποτέ στο παρελθόν αυτή την κόκκινη γραμμή. Υπήρξαν φορές που με πέταξαν έξω από κινηματογραφικά σετ».
Μετά από 18 μήνες μαθητείας δημιούργησε τη δική της εταιρεία, EK Intimacy, με την οποία συνεργάστηκε με την παραγωγή του «Poor Things».
Πλέον ο κόσμος του κινηματογράφου έχει κάνει πολλά βήματα προς την αποδοχή του επαγγέλματός της. Όπως εξηγεί μάλιστα, αν κάνεις πριν από το γύρισμα μια συζήτηση για τη σεξουαλική έκφραση ενός χαρακτήρα «μετά ο ηθοποιός θα δώσει την καλύτερη ερμηνεία, γιατί θα ξεχειλίζει από δημιουργικότητα». Και όταν μια σκηνή ζητά περισσότερα από όσα είναι διατεθειμένος να παραχωρήσει εκείνος, υπάρχουν προστατευτικά props όπως κομμάτια υφάσματος και μαξιλαράκια.
Παρ’ όλα αυτά, όπως επισημαίνει η ίδια, σήμερα «είμαστε πολύ περισσότερο πρόθυμοι να παρακολουθήσουμε μια σκηνή βιασμού παρά μια πλήρως συναινετική ερωτική πράξη. Τι μας λέει αυτό;». Τουλάχιστον στην ταινία του Λάνθιμου η Bella ανακαλύπτει μόνη της το σεξ, το οποίο αποτελεί καθοριστικό στοιχείο στην εξέλιξή της – ως μια από τις μεγάλες απολαύσεις της ζωής.
Για τη McAlpine, το σενάριο του Tony McNamara έθεσε το ερώτημα: «Τι θα συνέβαινε αν ακούγαμε περισσότερο το σώμα μας; Και το σεξ είναι τεράστιο κομμάτι αυτού… Με τον οργασμό αισθάνεσαι ότι ο κόσμος αναζητά ό,τι και με τα ναρκωτικά – τη λήθη».
Για τη McAlpine, το σενάριο του Tony McNamara έθεσε το ερώτημα: «Τι θα συνέβαινε αν ακούγαμε περισσότερο το σώμα μας; Και το σεξ είναι τεράστιο κομμάτι αυτού… Με τον οργασμό αισθάνεσαι ότι ο κόσμος αναζητά ό,τι και με τα ναρκωτικά – τη λήθη».
Ωστόσο μια σκοτεινή πλευρά της εξερεύνησης της Baxter είναι όταν εργάζεται σε οίκο ανοχής στο Παρίσι οπότε σύμφωνα με την intimacy coordinator της «δεν συναινεί με το στοιχείο της συναλλαγής». Είναι, όπως προσθέτει, μια απότομη προσγείωση της ηρωίδας στην πραγματικότητα, όπου συγκρούεται «με τον πολιτισμό και την κοινωνία μας». Αν και η αλήθεια είναι, όπως προσθέτει η ίδια, ότι η ζωή ενός σεξεργάτη ή μιας σεξεργάτριας «είναι πολύ πιο σκληρή από όσο δείχνει η ταινία».
Η μεγαλύτερη πρόκληση της McAlpine με τον χαρακτήρα της Baxter; «Μιλάμε για το μυαλό ενός μωρού στο σώμα μιας γυναίκας, οπότε κάνουμε ένα “εξωφρενικό άλμα”. Τι σημαίνει αυτό για εμένα, ως άνθρωπο;».