Η Δήμητρα Κολοτούρα, η συνιδρύτρια της Zeus and Dione, με μια νέα ανάρτησή της στο Facebook προαναγγέλλει την κυκλοφορία μιας καινούριας homewear συλλογής με την υπογραφή του premium brand που από τότε που δημιουργήθηκε, πριν από περίπου δέκα χρόνια, ταξιδεύει την ελληνική χειροτεχνία και αισθητική κληρονομιά, ερμηνευμένες με σύγχρονους όρους, σε κάθε γωνιά του κόσμου.
H φωτογραφία που ανέβασε δίνει μια γεύση από την ταυτότητα της νέας συλλογής: Παρουσιάζει μια σειρά κεραμικών αντικειμένων σε κομψές, μίνιμαλ γραμμές, που ταυτόχρονα αποτίουν φόρο τιμής στην παράδοση.
Η αφετηρία της διαδρομής
Σε πρόσφατη συνέντευξή της, στο Marie Claire Σεπτεμβρίου, η Δήμητρα Κολοτούρα μίλησε για την αφετηρία της διαδρομής της Zeus and Dione – μαζί με τη Μαρέβα Μητσοτάκη, η οποία έχει αποσυρθεί πλέον από το brand – όταν αναζητούσαν σε όλη την Ελλάδα τους καλύτερους τεχνίτες και τις πιο εκλεκτές πρώτες ύλες για τα ρούχα και τα αξεσουάρ τους:
«Περάσαμε ένα χρόνο ταξιδεύοντας, συναντώντας κόσμο και ήταν καταπληκτικό το ταξίδι. Μερικές φορές αναρωτιέμαι πού βρίσκαμε τη δύναμη να παίρνουμε ένα αυτοκίνητο να πηγαίνουμε σε κατσάβραχα, σε χωριουδάκια ρωτώντας δεξιά και αριστερά, για να καταλήξουμε κάπου. Ήταν λίγο σαν εκδρομή με τη φίλη μου, αλλά ήταν πολύ ξεκάθαρος ο στόχος μας. Ήταν μία πολύ σκληρή περίοδος, γιατί τότε τα εργοστάσια είτε έκλειναν είτε μεταφερόντουσαν στις γειτονικές χώρες, π.χ. στη Βουλγαρία. Είχε ερημώσει ο τόπος. Το Σουφλί ήταν χρόνια σε καταστολή. Μας είχαν πει ότι υπάρχει ο Κώστας Μουχταρίδης, η πιο μεγάλη μονάδα με αργαλειούς, κι έτσι πήγαμε να τον συναντήσουμε. Παραξενεύτηκε. Είπε: “Καλά, ποιος παίρνει μετάξι στις μέρες μας, αφού όλα είναι συνθετικά, πάει το μετάξι, πέθανε”. Ζητήσαμε το “σπαθωτό” και το “Αμαλία” που μας άρεσε πολύ και κάνα δυο άλλα και λέει, “τι θα κάνετε με αυτά, σεμεδάκια;”. Γιατί όλοι έκαναν είδη προικός ή κουρτίνες ή τραπεζομάντιλα. Μας είπε ότι για ρούχα δεν έχει δώσει ποτέ ύφασμα. Λέμε, “δεν πειράζει, εμείς θα το χρησιμοποιήσουμε για πουκάμισα και φορέματα”. Πήραμε τα δείγματα, μας τα έκοψε από ύφασμα που είχε σε στοκ ο άνθρωπος, τα κάναμε εμείς όντως πουκάμισα και φορέματα. Πήγαμε στο Παρίσι με μία πολύ μικρή συλλογή και γυρίσαμε πίσω με την παραγγελία και μετά του ζητήσαμε 100 μέτρα. “Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να βάλω μπροστά τους αργαλειούς”, μας εξήγησε, και του λέμε “ξεκίνα τους, σοβαρολογούμε”. Έτσι ξεκίνησε και τώρα είμαστε αδερφές εταιρείες».
«Η Μαρία Γκράτσια Κιούρι ενθουσιάστηκε»
Μια από τις κορυφαίες στιγμές ήταν, αναμφίβολα, η συνεργασία τους με τον Dior, για τα μεταξωτά της συλλογής που παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 2021 στο Καλλιμάρμαρο. Στην ερώτηση της Γαλάτειας Λασκαράκη «Πώς ήταν αυτή η εμπειρία;», η Δήμητρα Κολοτούρα απάντησε:
«Ήρθαν στο Σουφλί 10 άτομα: υπήρχαν ειδικοί για το ύφασμα, ιστορικός μόδας, άνθρωποι που είχανε τεφτέρια και σημειώνανε. Η Μαρία Γκράτσια Κιούρι ενθουσιάστηκε με την ποικιλία των υφασμάτων που έχουμε αναπτύξει. Η έγκριση των υφασμάτων μας πέρασε τέτοια stress tests δικά τους, που πραγματικά είμαι υπερήφανη για τη δουλειά μας. Κάθε φορά ήταν σαν να παίζουμε σε videogame και αλλάζουμε πίστα δυσκολίας. Στην αρχή πήρε 20-30 μέτρα, μετά 100, μετά τα 100 κάποιες μικρές αλλαγές και κάθε φορά κάνουν τεστ. Οι απαντήσεις των τεστ ερχόντουσαν μετά από μία εβδομάδα και ήταν μία εβδομάδα αγωνίας και λαχτάρας».