Σχεδιάζει επί χρόνια ρούχα και περίτεχνα αξεσουάρ για διασημότητες. Ωστόσο, η φήμη του στην Ελλάδα εκτοξεύτηκε όταν έγινε γνωστό ότι αυτός ήταν ο δημιουργός του περιβόητου eye patch της Μαντόνα στη Eurovision.
«New York Times», «Daily Mail» και «Vogue» τον αποθεώνουν ανάγοντάς τον σε ένα από τα πιο περιζήτητα πρόσωπα της παγκόσμιας μόδας. Και δικαίως, αφού ο Gregory Kara αγνόησε επιδεικτικά τις υπάρχουσες νόρμες και δημιούργησε μια δική του διακριτή ταυτότητα, την οποία και κατάφερε να επιβάλει. Πώς; Η εκκεντρική -και πολυσυζητημένη- εμφάνιση της Μαντόνα στη σκηνή της Eurovision όπου ως Madame X εμφανίστηκε φορώντας ένα «πειρατικό» eye patch με ένα Χ από κρύσταλλα Swarovski στο μάτι δίνει την απάντηση. Ο Γρηγόρης Καραβάς -όπως είναι το ελληνικό όνομά του- έχει συνεργαστεί και έχει δημιουργήσει μοναδικά κομμάτια για σημαντικά ονόματα της βιομηχανίας του θεάματος, όπως η Lady Gaga, η Κaty Perry και η Pink. Στα αγαπημένα υλικά του συγκαταλέγονται το δέρμα, το ύφασμα, οι κρύσταλλοι, αλλά και το λάτεξ.
Φυσικά, άργησα να τον εντοπίσω, καθώς είναι μονίμως απασχολημένος, ενώ κάνει πολλά και συχνά ταξίδια. Ωστόσο, μόλις καταφέραμε να συντονιστούμε η επικοινωνία μας ήταν άνετη και θερμή, όπως αρμόζει άλλωστε σε έναν Ελληνα.
GAla: Ξεκινώντας, θα μπορούσες να μας πεις λίγα λόγια για τον εαυτό σου; Γνωρίζω ότι γεννήθηκες στην Ελλάδα. Πώς πήρες την απόφαση να φύγεις στο εξωτερικό;
GREGORY KARA: Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη και μεγάλωσα στην Αθήνα. Σπούδασα Επαγγελματικό Μακιγιάζ στην Αθήνα και στο Λονδίνο. Στο fashion design είμαι αυτοδίδακτος. Μετακόμισα στο Λονδίνο πριν από 9 χρόνια και ο λόγος ήταν κυρίως οι σπουδές. Βέβαια, πάντα ήθελα να ζήσω στο Λονδίνο. Μου αρέσει η ελευθερία έκφρασης εδώ. Επίσης, ως κάτοικος μιας τόσο πολυπολιτισμικής και μεγάλης πόλης έχεις πολλές ευκαιρίες. Μπορείς να γνωρίσεις ενδιαφέροντες ανθρώπους από όλο τον κόσμο.
G.: Πώς μπήκες στον χώρο της μόδας;
G.K.: Ξεκίνησα την καριέρα μου ως make-up artist κάνοντας πολλά σόου στο London Fashion Week, σε περιοδικά μόδας, σε video clips… Τα δύο τελευταία χρόνια αποφάσισα να αφήσω τον χώρο του μακιγιάζ και να ασχοληθώ με το fashion design. Εδώ και έναν χρόνο ασχολούμαι επαγγελματικά αποκλειστικά με το fashion design. Είμαι custom designer, σχεδιάζω one-off pieces για celebrities από ολόκληρο τον κόσμο, συμβάλλοντας έτσι στη δημιουργία της εικόνας τους και κατασκευάζω fashion pieces για γνωστά περιοδικά μόδας. Επίσης, έχω τη σελίδα μου στο Instagram, όπου παρουσιάζω εικαστικές δημιουργίες πάνω στον εαυτό μου με βάση το μακιγιάζ, και συγκεκριμένα headpieces, με την προσωπική μου αισθητική.
G.: Ποια είναι η ιστορία πίσω από το eye patch με το οποίο εμφανίστηκε η Μαντόνα;
G.K.: Ολα ξεκίνησαν όταν η ομάδα της Μαντόνα μου ζήτησε να φτιάξω τρία απλά σχέδια για το video clip του νέου της κομματιού «Medellin» σε χρώμα κόκκινο, άσπρο και μαύρο, τα οποία και φοράει. Eχουν κωνικό σχήμα καθώς η έμπνευσή μου ήταν ο διάσημος κωνικός κορσές του Ζαν Πολ Γκοτιέ που είχε φτιάξει για τη Μαντόνα πριν από χρόνια. Εναν παρόμοιο μάλιστα φόρεσε και στη Eurovision. Στη συνέχεια είχα την ιδέα να φτιάξω ένα eye patch με το λογότυπο Χ, το οποίο είναι και το νέο της branding για το live της στα Billboard Awards και να το διακοσμήσω με κόκκινα Swarovski. Επικοινώνησα με τον στυλίστα της και του είπα την ιδέα μου. Του άρεσε πολύ, καθώς και στη Μαντόνα, η οποία μου ζήτησε να της φτιάξω και άλλα. Οπότε δημιούργησα μια σειρά από διαφορετικά eye patches. Κάπως έτσι άρχισαν να αποτελούν βασικό στοιχείο της εμφάνισης της Madame X.
G.: Πώς προέκυψε η συνεργασία σου με τη Μαντόνα;
G.K.: Ο στυλίστας της ήρθε σε επικοινωνία μαζί μου και μου ζήτησε να χρησιμοποιήσει κάποια κομμάτια από τη συλλογή μου για το video clip του «Medellin». Τότε μου ζήτησε να σχεδιάσω και τα eye patches για την ίδια.
G.: Αναμφίβολα, το act της Μαντόνα στη φετινή Eurovision συζητήθηκε πολύ και για πολλούς λόγους…
G.K.: Θεωρώ ότι η κριτική που δέχτηκε από κάποιους ήταν πολύ άδικη και σκληρή. Κανένας άλλος καλλιτέχνης δεν θα είχε το θάρρος να ρισκάρει την καριέρα του και να εκφραστεί πολιτικά κάνοντας κάτι πάνω στη σκηνή ξαφνικά σε ζωντανή μετάδοσή παγκοσμίως. Το ότι αυτή που το τόλμησε ήταν η Μαντόνα λέει πολλά. Αυτό που έκανε ήταν κάτι πολύ τολμηρό και θαρραλέο, δεδομένης της καριέρας της. Δυστυχώς, ζούμε σε μια εποχή όπου ο κόσμος είναι ageism και αυτό είναι ένα είδος ρατσισμού. Θα πρέπει να επιβραβεύουμε ανθρώπους οι οποίοι και μετά την πρώτη νεότητά τους καταφέρνουν να ασκούν ακόμη επιρροή στη νέα γενιά και γενικότερα στον κόσμο. Επίσης, ας μην ξεχνάμε ότι η Μαντόνα εδώ και χρόνια έχει ανοίξει τον δρόμο σε πάρα πολλούς νέους καλλιτέχνες. Είναι και θα είναι πάντα η βασίλισσα της ποπ!
G.: Πώς είναι η Μαντόνα ως άνθρωπος; Φαντάζομαι πλέον τη γνωρίζεις προσωπικά.
G.K.: Φυσικά και τη γνωρίζω. Την πρωτοείδα στο στούντιο όπου γίνονταν οι πρόβες για τα Billboard Awards και την επομένη στο σπίτι της στο Λονδίνο, πριν φύγουμε για την πρώτη της εμφάνιση στα MTV. Αυτό που θαυμάζω σε αυτή -εκτός από τη μακρά ιστορία της στη μουσική σκηνή και τη μόδα- είναι ότι δουλεύει πάρα πολύ σκληρά. Θυμάμαι ήταν 1.00 το βράδυ στο στούντιο, εμείς ήμασταν εξουθενωμένοι και εκείνη έκανε ακόμη πρόβες. Είναι τρομερή επαγγελματίας, ξέρει ακριβώς τι θέλει και είναι ένας πολύ θετικός άνθρωπος.
G.: Εκτός από τα eye patches που προανέφερες, έχεις κάνει και άλλα πράγματα για εκείνη;
G.K.: Μετά τα eye patches για το video clip και αυτό με τα κόκκινα Swarovski για τα Billboard Awards μου ζήτησε να κάνω άλλο ένα με λευκά Swarovski. Ετσι άρχισα να δημιουργώ και άλλα για τις επόμενες εμφανίσεις της – ανάμεσά τους και αυτή στη Eurovision. Επίσης, σε συνεργασία με τον Keko Hainswheeler (γνωστός costume designer που έχει συνεργαστεί με τη Lady Gaga, την Κέιτι Πέρι, την Pink, τη Ναόμι Κάμπελ και τη «Vogue») της έφτιαξα ένα σακάκι που το φόρεσε στην πρώτη της εμφάνιση για το καινούριο της video clip, καθώς και μια σειρά από διαφορετικά eye patches που αποτελούν το σήμα κατατεθέν της Madame X. Μας ζήτησε να δημιουργήσουμε ένα σακάκι που να αντιπροσωπεύει τόσο την ίδια όσο και την καινούρια της περσόνα. Η δημιουργία στο σακάκι και τα γραφιστικά στοιχεία ήταν καθαρά δικές μας ιδέες.
G.: Εχεις συνεργαστεί και με άλλους καλλιτέχνες του ίδιου βεληνεκούς; Υπάρχουν αντικείμενα στα οποία επικεντρώνεσαι;
G.K.: Εχω δουλέψει με τη Νίκι Μινάζ, την Pink, τον Drake, την Μπρουκ Κάντι, τη Ρόουζιν Μέρφι. Επιδιώκω να δουλεύω με ισχυρές προσωπικότητες γιατί με εμπνέουν καλλιτεχνικά. Επίσης, είναι μεγάλη πρόκληση να φτιάχνεις πράγματα για παγκόσμιους καλλιτέχνες, καθώς έχουν μια συγκεκριμένη εικόνα. Δημιουργώ τα πάντα όπως κάθε fashion designer – από ρούχα και κοστούμια μέχρι αξεσουάρ. Γενικώς, ό,τι μου ζητηθεί από τους πελάτες μου ή ό,τι έχω έμπνευση να φτιάξω. Η δουλειά μου και αυτά που κάνω είναι πολύ συγκεκριμένα. Ανήκουν στο πλαίσιο συγκεκριμένων projects που αφορούν την εικόνα διάσημων καλλιτεχνών.
G.: Πώς θα περιέγραφες την καθημερινότητά σου αυτόν τον καιρό;
G.K.: Δουλεύω! Δουλεύω κάθε μέρα στο στούντιό μου στο Λονδίνο. Ολόκληρο το 24ωρό μου είναι έμπνευση, δημιουργία και συνεργασία με διασημότητες.
G.: Επισκέπτεσαι την Ελλάδα;
G.K.: Ναι, για διακοπές! Προσπαθώ να έρχομαι τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο, κυρίως το καλοκαίρι. Αγαπώ τον ζεστό καιρό και τη θάλασσα. Μένω μερικές μέρες στην Αθήνα για να δω την οικογένειά μου και τα αγαπημένα μου πρόσωπα και τις υπόλοιπες επιλέγω κάποιο νησί για να απολαύσω τη θάλασσα και την ομορφιά της Ελλάδας.
G.: Ποιους σχεδιαστές θαυμάζεις;
G.K.: Κατά τη διάρκεια της καριέρας μου έχω θαυμάσει πολλούς σχεδιαστές και οίκους: Alexander McQueen, Comme des Garcons, Vivienne Westwood, Rei Kawakudo, Gareth Pugh, Maison Martin Margiela, Thierry Mugler, Jean Paul Gaultier, Dior (την εποχή του Jonh Galiano)… Γενικώς, σχεδιαστές που έχουν γράψει ιστορία στη μόδα, διαθέτουν ένα πολύ προσωπικό στυλ και έχουν την ικανότητα να μετατρέπουν τα ρούχα σε τέχνη.
G.: Κλείνοντας την κουβέντα μας, θα ήθελα να σε ρωτήσω ποια είναι τα σχέδιά σου για το μέλλον.
G.K.: Συνεχίζω τη συνεργασία μου με τη Μαντόνα και ελπίζω να απολαύσετε τις δημιουργίες μου στο άμεσο μέλλον. Επίσης, κατασκευάζω συνεχώς νέα πράγματα και συνεργάζομαι με περιοδικά μόδας και celebrities. Εχω ακόμη πολλές ιδέες και καινούρια πράγματα να δημιουργήσω ◆