Ο κόσμος της οικονομίας συνεχίζει να είναι ανδροκρατούμενος. Το ίδιο και εκείνος της τεχνολογίας. Φανταστείτε λοιπόν πόσα έτη φωτός μακριά από εμάς φαντάζουν τα πεδία που τους συνδυάζουν, όπως το κρυπτονόμισμα, τα NFTs και το Metaverse. Στο Marie Claire Greece αφιερώσαμε ένα πάνελ στο 4ο Marie Claire Power Trip, και ένα μεγάλο θέμα στο περιοδικό, στα νεογέννητα ψηφιακά σύμπαντα, ώστε οι γυναίκες να μη χάσουμε μια (ακόμα) τεχνολογική επανάσταση και γιγαντωθεί το έμφυλο χάσμα.

Ένα νέο άρθρο του Marie Claire US παρουσιάζει, για ακόμα μία φορά, αυτές τις έννοιες που όπως φαίνεται από εδώ και πέρα θα μας απασχολούν όλο και περισσότερο και, κυρίως τις προοπτικές τους, δημιουργώντας ουσιαστικά ένα μίνι εγχειρίδιο χρήσης του Web3, όπως αποκαλούνται στο σύνολό τους οι παραπάνω τεχνολογίες.

«Εν ολίγοις, το Web3 είναι η επόμενη εκδοχή του Ίντερνετ και θα επηρεάσει τα πάντα, από τις μελλοντικές προοπτικές μας για εργασία μέχρι τη διαδικτυακή ασφάλεια» γράφει η Megan DeMatteo. Δυστυχώς, τα πρώτα μηνύματα από την τρίτη βερσιόν του διαδικτύου δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για την ισότητα των φύλων. Για παράδειγμα, σύμφωνα με ερευνητικά στοιχεία (McKinsey, Pew Research), ενώ η αξία του Metaverse προβλέπεται έως το 2030 να αγγίξει τα 3 τρις δολάρια, το ποσοστό των αντρών 18-29 ετών που έχουν επενδύσει σε κρυπτονομίσματα ανέρχεται στο 43%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στις γυναίκες της ίδιας ηλικίας είναι 19%. Από τις 121 κορυφαίες εταιρείες κρυπτονομισμάτων, μόλις οι πέντε έχουν τουλάχιστον μία γυναίκα συνιδρύτρια. Επίσης, τα κέρδη από τα NFTs πηγαίνουν σε ποσοστό 77% σε άντρες δημιουργούς.

Ενώ η αξία του Metaverse προβλέπεται έως το 2030 να αγγίξει τα 3 τρις δολάρια, το ποσοστό των αντρών 18-29 ετών που έχουν επενδύσει σε κρυπτονομίσματα ανέρχεται στο 43%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στις γυναίκες της ίδιας ηλικίας είναι 19%.

Χαρακτηριστικό των προοπτικών του Metaverse είναι το γεγονός ότι το εμβληματικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης Facebook επένδυσε σε αυτό 10 δις δολάρια και κυριολεκτικά μετονόμασε την εταιρεία του (Meta). Όμως ο Mark Zuckerberg δεν είναι ο πρώτος που εξερευνά αυτό το σύμπαν που, ειδικά για κάποιον μεγαλωμένο στην αναλογική εποχή, μπορεί να δείχνει πιο μπερδεμένο και από την ταινία «Τα πάντα όλα».

Ακόμα και οι experts κάποιες φορές σηκώνουν τα χέρια ψηλά. «Συμβαίνουν διαρκώς τόσο πολλές καινοτομίες» σχολιάζει η Alexa Lombardo, δημιουργός της εταιρείας Atomic No. 8, που ειδικεύεται στο storytelling στο Web3. «Πολλές εταιρείες δεν ξέρουν πού να εστιάσουν και αναρωτιούνται, τι κάνουμε και γιατί;».

Metaverse: Τρεις βασικές συμβουλές για (επίδοξες) επιχειρηματίες

Η σχεδιάστρια ρούχων και αξεσουάρ Rebecca Minkoff, που συνεργάζεται με το Mavion, διαδικτυακό πωλητήριο NFTs, συμβουλεύει:

-Η στρατηγική επικοινωνίας στο Web3 βασίζεται στην επανάληψη – δεν αρκεί το πρώτο mail ή το πρώτο tweet για να πείσετε τον κόσμο.

-Οι καλές συνεργασίες, για παράδειγμα με εταιρείες που ήδη δραστηριοποιούνται στο Web3, είναι τα πάντα. «Γι’ αυτό συνεργαζόμαστε με τη Mavion, γιατί ξέρουμε ότι απευθυνόμαστε σε μια εντελώς διαφορετική πελατεία, την οποία αυτή η εταιρεία κατανοεί ήδη».

-Δείτε το ως μια ευκαιρία να επεκτείνετε την πελατεία σας. «Από τα πρώτα δύο λανσαρίσματα το brand μας τράβηξε την προσοχή ενός νέου κοινού, που προέρχεται ως επί το πλείστον από την Ευρώπη».

Να επενδύσω σε κρυπτονομίσματα;

«Σκεφτόμαστε, πρέπει να γίνω κομμάτι αυτής της αλλαγής. Ας επικεντρωθούμε στο Web3» απαντά η Kat Garcia, συνιδρύτρια της εφαρμογής επενδύσεων Cheres. Όμως μας υπενθυμίζει πως ό,τι είναι trendy δεν είναι απαραίτητα και κερδοφόρο. «Είναι σημαντικό να γνωρίζετε και το παραδοσιακό χρηματιστήριο και τις ευκαιρίες του κυβερνοχώρου, καθώς βρισκόμαστε σε μια μεταβατική φάση και χρειαζόμαστε και τις δύο οικονομίες για να ευημερούμε».

«Είναι σημαντικό να γνωρίζετε και το παραδοσιακό χρηματιστήριο και τις ευκαιρίες του κυβερνοχώρου, καθώς βρισκόμαστε σε μια μεταβατική φάση και χρειαζόμαστε και τις δύο οικονομίες για να ευημερούμε».

Αυτή τη στιγμή η αξία του κρυπτονομίσματος ανέρχεται στο ένα τρίτο εκείνης που είχε τον Νοέμβριο του 2021 (από 3 τρις δολάρια, στο 1 τρις), ενώ μέσα σε δέκα μήνες το Bitcoin έχασε πάνω από το 70% της αξίας του. Η αλήθεια είναι όμως ότι όπως και στο χρηματιστήριο, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι κακή χρονική στιγμή για επενδύσεις. Κατά κάποιον τρόπο, είναι σαν να αγοράζουμε στις εκπτώσεις. Και σε αυτή την περίπτωση όμως είναι σημαντικό να κάνουμε μια έξυπνη αγορά, όσο δελεαστική κι αν μοιάζει μια προσφορά: επενδύουμε, π.χ., σε ένα δερμάτινο τζάκετ κορυφαίας ποιότητας, που αξίζει 1000% το κόστος του, ή σε ένα τοπ που θα τρυπήσει από το πρώτο πλύσιμο;

«Όταν, θυμάμαι, η μετοχή της Amazon κόστιζε, τύπου, 6 δολάρια, σκεφτόμουν: Σιγά μην επενδύσω σε αυτή την παράξενη εταιρεία που πουλάει βιβλία στο διαδίκτυο. Αλλά, φίλε, εύχομαι τότε να το είχα κάνει!» σχολιάζει η Michelle Cordeiro Grant, που έχει δημιουργήσει το lingerie brand Lively και λατρεύει τις τεχνολογίες του Web3. «Αυτή είναι λοιπόν η ευκαιρία μας να πούμε, ας κατανοήσουμε τι συμβαίνει και ας ανεβούμε στο τρενάκι, ώστε όταν αρχίσει να τσουλάει, να έχουμε τα εργαλεία και τις πληροφορίες για να ξέρουμε τι θα κάνουμε μετά». Σε κάθε περίπτωση βέβαια, όπως συμβουλεύει η Megan DeMatteo, αποφεύγουμε να επενδύσουμε αν δεν έχουμε μια στοιχειώδη οικονομική ασφάλεια.

«Αυτή είναι λοιπόν η ευκαιρία μας να πούμε, ας κατανοήσουμε τι συμβαίνει και ας ανεβούμε στο τρενάκι, ώστε όταν αρχίσει να τσουλάει, να έχουμε τα εργαλεία και τις πληροφορίες για να ξέρουμε τι θα κάνουμε μετά».

Τι δουλειά μπορώ να κάνω στο Web3; 

Αυτά τα επαγγέλματα προβλέπεται να έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση:

Developers και designers: Οι εταιρείες που σχεδιάζουν να δραστηριοποιηθούν στο Metaverse θα χρειαστούν είτε μια δική τους ομάδα είτε freelancers για προγραμματισμό και διαδικτυακό σχεδιασμό.

Μάρκετινγκ: Όσο υψηλή τεχνολογία κι αν χρησιμοποιεί μια εταιρεία στο Web3, δεν μπορεί να λειτουργήσει αποκομμένη, οπότε θα απαιτηθούν ολοκληρωμένες στρατηγικές μάρκετινγκ.

Επικοινωνία με πελάτες: Ουσιαστικά, οι επαγγελματίες του χώρου θα συντονίζουν έναν διαρκή διάλογο ανάμεσα στους χρήστες και τους επενδυτές, ενώ παράλληλα θα παρακολουθούν τη συμπεριφορά του κοινού του Web3.

Ειδικοί στα social media: Η δράση τους δεν θα περιορίζεται, φυσικά, σε δημοσιεύσεις στο Facebook και το Instagram αλλά θα επεκτείνεται κυρίως στην αναζήτηση των πιο πιστών followers – ενός καλά στοχευμένου κοινού, ακόμα και αν είναι μικρότερο αριθμητικά.

Νομικοί σύμβουλοι: Θα κληθούν να πλοηγηθούν σε μια, σε κάποιο βαθμό, αχαρτογράφητη περιοχή όπου γεννιούνται πολλαπλά ερωτήματα, π.χ., για τα πνευματικά δικαιώματα των δημιουργών των NFT και τα ζητήματα ασφάλειας των χρηστών του Web3.

 

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below